۱۳ ربیع الثانی ۱۴۱۴ – ۸ مهر ماه‌ ۱۳۷۲ – تفسير سوره والعصر

 تفسير سورة‌ العصر 8 مهر ماه‌ 1372

 اعوذ بالله‌ من‌ الشيطان‌ الرجيم‌. بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌. الحمد لله‌ رب‌ العالمين‌ و الصلاة‌ و السلام‌ علي‌ اشرف‌ الانبياء و المرسلين‌. سيدنا و نبينا ابو القاسم‌ محمد. (اللهم‌ صل‌ علي‌ محمد و آل‌ محمد و عجل‌ فرجهم‌) و علي‌ آله‌ الطيبين‌ الطاهرين‌ لا سیما علي‌ سيدنا و مولانا حجة‌ ابن‌ الحسن‌ روحي‌ و ارواح‌ العالمين‌ لتراب‌ مقدمه‌ الفداء. و اللعنة‌ الدائمة علي‌ اعدائهم‌ اجمعين‌ من‌ الآن‌ الي‌ قيام‌ يوم‌ الدين‌.

 اعوذ بالله‌ من‌ الشيطان‌ الرجيم‌. بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌. والعصر ان‌ الانسان‌ لفي‌ خسر. الا الذين‌ آمنوا و عملصالحات‌. و تواصوا بالحق‌ و تواصوا بالصبر.

 بحثهاي‌ شبهاي‌ جمعة‌ گذشته‌ به‌ اينجا رسيد كه‌ دربارة‌ اين‌ سورة‌ مباركه‌ از امشب‌ تا چند شب‌ چند هفته‌ انشاء الله‌ بحث‌ خواهيم‌ كرد. اين‌ سوره‌ با حجم‌ به‌ ظاهر كوچكش‌ بسيار مطلب‌ دارد و نكات‌ فوق‌ العاده‌ پر اهميتي‌ در اين‌ سوره‌ هست‌. و تمام‌ اونچه‌ كه‌ يك‌ بشر، در سعادتش‌ در خوشبختيش‌ بايد ياد بگيرد در اين‌ سوره‌ خلاصه‌ شده‌. حالا انشاء الله‌ جمله‌ به‌ جمله‌ و نكته‌ به‌ نكته‌ مطالب‌ را، براي‌ آقايون‌ عرض‌ مي‌كنيم‌ و تنها اين‌ مطالب‌ نيست‌ كه‌ حقيقت‌ اين‌ سوره‌ باشد بلكه‌ در سوره‌هاي‌ قرآن‌ خداي‌ تعالي‌ مطالب‌ زيادي‌ قرار داده‌ كه‌ تمام‌ مفسرين‌ كه‌ هر چه‌ سخن‌ گفته‌اند دربارة‌ تفسير قرآن‌ طبق‌ بعضي‌ از احاديث‌ يك‌ دهم‌ اونچه‌ از قرآن‌ بايد بيان‌ بشه‌، بيان‌ شده‌. و بقيه‌اش‌ منتهي‌ مي‌شود به‌ معلم‌ اكبر و امام‌ اعظم‌ رهبر كل‌ عالم‌ حضرت‌ بقية‌ الله‌ (الهم‌ صل‌ علي‌ محمد و آل‌ محمد) اين‌ نه‌ بخاطر اين‌ است‌ كه‌ ائمة‌ قبل‌ يا خود پيغمبر اكرم‌ اينها اين‌ علوم‌ را نداشته‌اند تا براي‌ مردم‌ بگويند. نه‌ در ضمن‌ كلماتشون‌ گفته‌اند و در ضمن‌ احاديث‌ بيان‌ كرده‌اند، ولي‌ شاگردان‌ مكتب‌ اسلام‌ و مكتب‌ تشيع‌ اينها هنوز در درسهاي‌ ابتدايي‌ بودند كلاسهاي‌ ابتدايي‌.

 آمادگي‌ براي‌ اينكه‌ درسهاي‌ بالاتر را تعليم‌ بگيرند نبود. استعداد درك‌ مطالب‌ ائمة‌ اطهار را نداشتند. شما فكر نكنيد كه‌ هر مجتهدي‌ حتي‌ مي‌تواند سخنان‌ خاندان‌ عصمت‌ و طهارت‌ را بفهمد. در احاديث‌ هست‌ كه‌ ان‌ رواياتنا يا احاديثنا صعب‌ مستصعب‌ سخته‌. خيلي‌ مشكله‌. نمي‌تواند تحملش‌ را بكند الا ملك‌ مقرب‌، ملك‌ مقرب‌. ملائكه‌ بر چند قسمند يك‌ عدشون‌ خيلي‌ مقربند. اون‌ چهار ملك‌ مقرب‌ كه‌ جبرئيل‌ و اسرافيل‌ و ميكائيل‌، ازرائيل‌ اين‌ حضرات‌ بزرگان‌ از ملائكه‌ هستند اينها ملك‌ مقربند. او نبي‌ مرسل‌. يا پيغمبراني‌ كه‌ اينها رسول‌ هم‌ باشند. كه‌ در احاديث‌ هست‌ كه‌ اگر ملك‌ مقرر نباشد، سخنان‌ ما رانمي‌ فهمد اگر نبي‌ رسول‌ نباشد مبعوث‌ به‌ رسالت‌ نشده‌ باشد اون‌ هم‌ سخنان‌ ما را نمي‌فهمد او مومن‌ قدمتحن‌ الله‌ قلبه‌ للايمان‌. يا مومني‌ كه‌ اين‌ دلش‌ به‌ ايمان‌ آزمايش‌ شده‌ باشد تو بوتة‌ امتحان‌ گذاشته‌ باشن‌ خالصش‌ كرده‌ باشند و اگر مومن‌ امتحان‌ شده‌ نباشد يعني‌ در امتحانات‌ عظيمي‌ كه‌ در دنيا هست‌، لغظشهاي‌ زيادي‌ در دنيا هست‌ شياطين‌ زيادي‌ هستند كه‌ انسان‌ را مي‌لغزانند اگر در مرحلة‌ مقاومت‌ اونچنان‌ مقاوم‌ نباشد كه‌ با هر بادي‌ كه‌ نمي‌لغزد بماند، خودش‌ را كنترل‌ مي‌كند بماند بلكه‌ در مقابل‌ اواسط‌ و بادهاي‌ تند و طوفانها خودش‌ را حفظ‌ مي‌كند و در پشت‌ او در سنگر وجودي‌ او جمعيتي‌ محفوظ‌ مي‌مانند. كانهم‌ بنيان‌ مرثوث‌ مثل‌ ديوار بتوني‌ كه‌  هيچ‌ تكان‌ نمي‌خورد. يك‌ همچين‌ حالتي‌.

 اگر مومن‌ اين‌ امتحان‌ را نداده‌ باشد، يعني‌ در استقامت‌ نلغزيده‌ باشد، در صراط‌ مستقيم‌ كوچكترين‌ انحرافي‌ نداشته‌ باشد. در محبتش‌ به‌ خداي‌ تعالي‌ كوچكترين‌ خللي‌ وارد نشده‌ باشد در مجاهدت‌ با نفس‌، نفسش‌ اونچنان‌ رامش‌ شده‌ باشد كه‌ مورد خطاب‌ پروردگار يا ايتها النفس‌ المطمئنه‌ اي‌ نفسي‌ كه‌ آرامش‌ پيدا كردي‌، آرام‌ شدي‌. اي‌ نفسي‌ كه‌ تحت‌ فرمان‌ عقل‌ صاحبت‌ هستي‌ در عين‌ اينكه‌ خيلي‌ قوي‌ است‌ در عين‌ حال‌ تحت‌ فرمان‌ است‌. افرادي‌ هستند كه‌ نفسشون‌ را ضعيف‌ مي‌كنند كه‌ بتوانند برش‌ مسلط‌ بشند. شما نفس‌ را مثل‌ يك‌ اسب‌ دونده‌اي‌ حساب‌ بكنيد كه‌ وقتي‌ كاه‌ و جوش‌ را انسان‌ نداد ضعيف‌ مي‌شه‌، خوب‌ اسب‌ ضعيف‌ را به‌ هر طرف‌ كه‌ بكشي‌ مي‌ياد. اما اگر يك‌ اسبي‌ انسان‌ داشته‌ باشه‌ كه‌ بهترين‌ اسبها در جست‌ و خيز باشه‌، ولي‌ تحت‌ فرمان‌. بندة‌ كامل‌، عبد محض‌. شما در اين‌ مسابقات‌ اسب‌ دواني‌ ديده‌ايد اين‌ اسب‌ پر جست‌ و خيز بهترين‌ اسبهاست‌ در يك‌ مملكت‌ با اينكه‌ اون‌ طرف‌ راه‌ صاف‌ هست‌ از روي‌ ديوار بلندي‌ دو، سه‌ متري‌ مي‌پره‌ اونطرف‌. چرا؟ به‌ جهت‌ اينكه‌ صاحبش‌ مي‌گه‌ بپر. من‌ مي‌خوام‌ امتياز بگيرم‌. در مجاهدت‌ با نفس‌ اينچنين‌ امتحان‌ داده‌ باشيد.

 در بندگي‌ خدا كوچكترين‌ لغزش‌ نداشته‌ باشند. و با خدا تعالي‌ مانوس‌ باشد. با خدا انس‌ داشته‌ باشد. قدم‌ در راه‌ توكل‌ و تسليم‌ و رضا برداشته‌ باشد. خودش‌ را به‌ مقام‌ توحيد رسانده‌ باشد. يك‌ چنين‌ انساني‌ تازه‌ روايات‌ اهل‌ بيت‌ عصمت‌ و طهارت‌ را مي‌فهمد. نگفتند مجتهد باشد يعني‌ مجتهد بايد باشد يك‌ مقدماتي‌ هست‌، يك‌ علوم‌ ظاهري‌ هست‌. كه‌ به‌ قول‌ مرحوم‌ شيخ‌ بهايي‌ سر به‌ سر قيل‌ است‌ و قال‌. بايد هم‌ انجام‌ بشه‌ نه‌ اين‌ كه‌ بگد انسان‌ نبايد اين‌ درسها را بخونه‌. نه‌ بالاخره‌ ادبيات‌ بايد انسان‌ بخواند، لسان‌ عربي‌ را بلد باشد چون‌ كلمات‌ خاندان‌ عصمت‌ به‌ زبان‌ عربي‌ گفته‌ شده‌. بعد فقه‌ و اصول‌ بلد باشد. خلاصه‌ ادبيات‌، فقه‌ و اصول‌ و رجال‌ و درايه‌ و امثال‌ اينها را بايد بلد بود اما حقيقت‌ چيز ديگر است‌. مومن‌  قد امتحن‌ الله‌ قلبه‌ للايمان‌. كه‌ اگر يك‌ چنين‌ مومني‌ شد خداي‌ تعالي‌ در دلش‌ يك‌ نوري‌ يك‌ چراغي‌ قرار مي‌ده‌. كه‌ العلم‌ نور يغضفه‌ الله‌ في‌ قلب‌ من‌ النشاط‌. در قلب‌ كساني‌ كه‌ خدا اونها را انتخاب‌ كرده‌، والذين‌ جاهدوا فينا لنهدينهم‌ سبلنا كساني‌ كه‌ جهاد در راه‌ ما مي‌كنند ما اونها را هدايتشون‌ مي‌كنيم‌ اينها روايات‌ را مي‌فهمند. شما فكر نكنيد روايات‌، حالا بعضيها، يك‌ كسي‌ مرحوم‌ مجلسي‌ رواياتي‌ جمع‌ كرده‌ كه‌ ما نمي‌فهميم‌. تو چي‌ را مي‌فهمي‌ كه‌ روايت‌ را بفهمي‌؟ روايات‌ خاندان‌ عصمت‌ عليهم‌ الصلاة‌ والسلام‌ نوره‌. كور هم‌ نور را نمي‌بينه‌. كلامكم‌ نور. سخنان‌ شما از خاندان‌ عصمت‌ نوره‌. امركم‌ رشد، اوامر شما ماية‌ ترقي‌ و تعالي‌ است‌ بنابر اين‌ همة‌ اينها مطالب‌ را گفته‌اند ولي‌ ما نمي‌فهميم‌. با يك‌ آقايي‌ يك‌ معلمي‌، كتاب‌ درسي‌ هست‌ شما بچه‌ها از امروز رفتن‌ مدرسه‌، مخصوصا كلاس‌ اول‌، كتاب‌ هم‌ دستشون‌ گرفتند تا امروز هر چي‌ نگاه‌ مي‌كنند هيچي‌ نمي‌فهمند. آخر سال‌ همش‌ را مي‌فهمند. چرا؟ به‌ جهت‌ اينكه‌ معلم‌ داشتند. دبستانش‌ همينطوره‌، دبيرستانش‌ همينطوره‌، دانشگاهش‌ همينطوره‌. مرجعيتش‌، مرجع‌ تقليدش‌ همينطوره‌. و ما هم‌ همينطوريم‌. ما الان‌ هنوز به‌ مدرسه‌اي‌ كه‌ استادش‌ حضرت‌ بقية‌ الله‌ است‌ پا نگذاشتيم‌ هيچي‌ نمي‌دونيم‌.

 نمي‌دونيم‌ چرا د را اينجوري‌ كشيدند الف‌ را اينجوري‌ كشيدند. هيچي‌ نمي‌دونيم‌. الف‌، لام‌، ميم‌، صاد، كاف‌، يا، عين‌، صاد يعين‌ چي‌ آقا؟ نمي‌دونيم‌. خدا چيزي‌ را كه‌ ما نمي‌فهميم‌ چرا نازل‌ كرده‌. اين‌ قرآن‌ مال‌ تنها شما نيست‌ الي‌ ابد بايد باشد. اون‌ معلم‌ اكبر، اون‌ آقايي‌ كه‌ امروز مظلومه‌، امروز در يك‌ گوشه‌اي‌، به‌ وصيت‌ حضرت‌ عسگري‌ عليه‌ الصلاة‌ والسلام‌ فرمود فرزندم‌ در غياب‌ اونها در بين‌ مردم‌ زندگي‌ نكن‌ نشناسنت‌، تو آخرين‌ نفري‌ هستي‌ از ائمه‌اي‌ كه‌ خداي‌ تعالي‌ وعده‌ كرده‌ ان‌ الارض‌ يرثها عباده‌ الصالحون‌، زمين‌ مال‌ بندگان‌ صالح‌ خداست‌. و آيات‌ ديگر تو را اگر پيدا كنند تو را هم‌ مي‌كشند. خودت‌ در جاهايي‌ زندگي‌ بكن‌ كه‌ نبينند اين‌ بشر شرور، شر الدواء بدترين‌ جانوران‌. اين‌ جانوري‌ كه‌ رحم‌ به‌ حتي‌ رهبر خودش‌، خير خواهترين‌ مردم‌ نسبت‌ به‌ خودش‌ به‌ او رحم‌ نمي‌كند. اين‌ را بدان‌ كه‌ بايد در انزوا باشي‌. تا مردم‌ آماد بشن‌. خدايا به‌ آبروي‌ خودش‌ قسمت‌ مي‌دهيم‌ ما را آماده‌ براي‌ نشستن‌ در مكتب‌ اون‌ حضرت‌ و  تعليماتي‌ كه‌ بايد ما از اون‌ آقا بگيريم‌ بفرما (الهي‌ آمين‌). بنابر اين‌ تا آقا حجت‌ ابن‌ الحسن‌ تشريف‌ نيارن‌ ما بيسواديم‌. مدرسه‌ نرفتيم‌ اينها چيزي‌ نيست‌. اينها مدرسه‌ها اين‌ دانشگاه‌ها اين‌ حوضه‌ها اينها هيچ‌، سر به‌ سر قيل‌ است‌ و قال‌. جهلش‌ بيشتر از علمش‌ است‌. سر به‌ سر. فكر نكن‌ حالا ليسانست‌ را گرفتي‌، دكترات‌ را گرفتي‌ مدرك‌ اجتهادت‌ را گرفتي‌ حالا يك‌ كسي‌ شدي‌. نه‌. اون‌ علمي‌ كه‌ بايد خداي‌ تعالي‌ در دلت‌ بتابه‌ اون‌ چيز ديگري‌ است‌.

 و من‌ يعطي‌ الحكمه‌ فقد اوتي‌ خيرا كثيرا، خداي‌ تعالي‌ در اين‌ سورة‌ مباركه‌ مي‌فرمايد والعصر قسم‌ به‌ عصر. يك‌ عصري‌ داريم‌ و يك‌ صبحي‌ داريم‌ زمانهايي‌ كه‌ فشار زياده‌ اون‌ را خداي‌ تعالي‌ عصر گذاشته‌. يكي‌ عصر ظهور رسول‌ اكرم‌ يكي‌ هم‌ عصر غيبت‌ امام‌ زمان‌ و يا اول‌ ظهور حجت‌ ابن‌ الحسن‌. عصر خود عصر در معناي‌ لغت‌ به‌ معناي‌ فشاره‌. عصر هم‌ كه‌ بهش‌ مي‌گن‌ عصر به‌ خاطر اينكه‌ انسان‌ بالاخره‌ صبح‌ تا غروب‌ زحمت‌ كشيده‌، خسته‌ شده‌ و هر كسي‌ يك‌ خستگي‌ يك‌ فشاري‌ هست‌. زماني‌ را كه‌ بهش‌ عصر مي‌گن‌ اين‌ زمان‌، زماني‌ است‌ كه‌ فشار داره‌. اما چه‌ فشاري‌. فشاري‌ كه‌ اگر اون‌ فشار نباشه‌ و تحمل‌ اون‌ فشارها نباشه‌ حيات‌ نيست‌. زندگي‌ نيست‌، آينده‌ نيست‌. هيچي‌ نيست‌. صبح‌ تا غروب‌ رفتيد كار كرديد پول‌ بدست‌ آورديد درسته‌ خسته‌ شديد درسته‌ ناراحتيد، درسته‌ در فشاريد اما جيبتون‌ پر پول‌ شده‌ عوضش‌ زن‌ و بچه‌ تون‌ راحت‌ شده‌. در عصر ظهور رسول‌ اكرم‌ فشار عجيبي‌ بر مسلمانها بود در شعب‌ ابيطالب‌ اينها را ريخته‌ بودند نه‌ نانشون‌ مي‌دادند نه‌ آب‌. اونچنان‌ مسلمانها در فشار بودند كه‌ حساب‌ نداشت‌. خود پيغمبر اكرم‌ را مجبور كردند كه‌ حضرت‌ از مكه‌ حجرت‌ كند به‌ مدينه‌.

 اگر اون‌ فشارها نبود امروز ما مسلمان‌ نبوديم‌، اگر اون‌ زحمات‌ نبود ما امروز اينجا به‌ نام‌ شيعه‌ به‌ نام‌ تشيع‌. ما هم‌ مثل‌ همان‌ بت‌ پرستهاهايي‌ كه‌ در هندوستان‌ من‌ ديده‌ام‌ شايد امروز پانصد ميليون‌ بت‌ پرست‌ در عصر مترقي‌ اينطوري‌ كه‌ واقعا انسان‌ وقتي‌ كه‌ نگاه‌ مي‌كنه‌ واقعا انسان‌ مبهوت‌ مي‌شه‌ كه‌ بشر اينقدر خرافي‌، در يكي‌ از شهرهاي‌ هندوستان‌ يك‌ بت‌ خانه‌ را ديدم‌ بيست‌ و دوتا گنبد طلا داشت‌ يك‌ محل‌ يك‌ سقف‌. و زير هر گنبد سه‌ تا بت‌ بود و همة‌ اينها مظهر و مظهر خدا به‌ اصطلاح‌ بودند و بتهاي‌ مختلفي‌ بود. حيا مي‌كنم‌ بگم‌ بعضي‌ از بتها به‌ چه‌ شكل‌ بود. باور كنيد. و مردم‌ اين‌ بتها را مي‌پرستيدند. در دانشنگاه‌ بنارس‌ من‌ را دعوت‌ كرده‌ بودند مهمترين‌ جاي‌ ديدني‌ دانشگاه‌ بنارس‌ كه‌ بيست‌ و پنج‌ هزار دانشجو داشت‌، مهمترين‌ جاش‌ بتخانه‌ بود و همه‌ نوع‌ بت‌ داشت‌ حتي‌ بتي‌ بود كه‌ من‌ حتي‌ با اشاره‌ هم‌ نمي‌تونم‌ بگم‌. اين‌ مذهبي‌ از مذهب‌ لنگا اينها به‌ اصطلاح‌ بعضي‌ از چيزهايي‌ كه‌ اسمش‌ را نمي‌شه‌ گفت‌ مي‌پرستند. شماها در زير ساية‌ ولايت‌ و محبت‌ خاندان‌ عصمت‌ و طهارت‌، كه‌ حتي‌ همين‌ امروز با همة‌ استفاده‌اي‌ كه‌ از اين‌ خاندان‌ كرده‌ايم‌ و دنيا مي‌داند كه‌ ما چقدر استفاده‌ كرديم‌ و چقدر پيشرفته‌ هستيم‌ كه‌ من‌ معتقدم‌ يك‌ فرد عامي‌ شيعه‌ از نظر اطلاعات‌ اعتقادي‌ از عالم‌ بزرگ‌ اهل‌ سنت‌ بيشتر اطلاع‌ داره‌.

 اين‌ ولايت‌ با اين‌ عظمت‌ را به‌ صورتهاي‌ مختلف‌ مي‌خوان‌ ازمون‌ بگيرند و در همين‌ مملكت‌ شيعه‌ نشين‌ به‌ نام‌ وهابيت‌ خدا لعنت‌ كنه‌ وهابيت‌ را كه‌ از يهود عليه‌ اسلام‌ ضررش‌ بيشتره‌. اين‌ افكار را نگذاريد يعني‌ يك‌ وقتي‌ تو ذهنتون‌ نياد كه‌ ما چرا توسل‌ كنيم‌؟ اگر ديديد يك‌ نفر به‌ شما مي‌گه‌ كه‌ آقا مستقيما از خدا چيز بخواه‌، اگر قدرت‌ داريد فسادي‌ بوجود نمي‌ياد بزنيد تو دهنش‌. چون‌ فساد اينها، خدا شاهده‌ بدتر از فساد يهوده‌ در دنيا كه‌ يهوديها در فساد معروفند. مخصوصا شيعه‌. ما هر چه‌ داريم‌ از خاندان‌ عصمت‌ و طهارته‌. خدا گواه‌ است‌ كه‌ در بين‌ اهل‌ سنت‌ يك‌ اعتقاداتي‌ هست‌ كه‌ واقعا زن‌ بچه‌ مرده‌ خنده‌اش‌ مي‌گيردي‌ اعتقادات‌ عجيب‌. كه‌ من‌ نمي‌خوام‌ وقتتون‌ را بگيرم‌. زير ساية‌ ولايت‌ زير ساية‌ اينكه‌ ما دوازده‌ تا امام‌ داريم‌، زير ساية‌ اين‌ معناكه‌ خداي‌ با عظمت‌ خواسته‌ كه‌ همة‌ كارها را بوسيلة‌ اونها انجام‌ بديم‌. اونها يد اللهند اونها عين‌ اللهند اونها اذن‌ اللهند اونها وجه‌ اللهند و اين‌ طور ما معتقد باشيم‌. من‌ براي‌ يك‌ عالم‌ وهابي‌ تو اين‌ كتاب‌ شبهاي‌ مكه‌ نوشته‌ام‌ براي‌ يك‌ عالم‌ وهابي‌ ثابت‌ كردم‌ كه‌ خودش‌ قبول‌ كرد بخونيد ببينيد شما هم‌ مي‌بينيد درسته‌، درست‌ او قبول‌ كرد. ثابت‌ كردم‌ كه‌ انسان‌ در خانة‌ خدا بره‌ و بگه‌ خدايا به‌ من‌ حاجتم‌ را بده‌ خدا زودتر مي‌ده‌ يا بگه‌ يا ابوالفضل‌ از خدا حاجت‌ من‌ را بگير و به‌ من‌ بده‌. من‌ ثابت‌ كردم‌ كه‌ دومي‌ زودتر قبول‌ مي‌شه‌. از قرآن‌ نه‌ فكر كنيد حالا من‌ گفتم‌ و اون‌ هم‌ قبول‌ كرد. نه‌. از قرآن‌ و احاديث‌ اهل‌ سنت‌ و سيرة‌ مسلمانهاي‌ صدر اسلام‌. سيرشون‌، روششون‌ اين‌ بود. كه‌ واسطه‌ مي‌انداختند تو كار و واسطه‌ بهتر كار را انجام‌ مي‌داد. خدا اين‌ را خواسته‌ نه‌ اينكه‌ فرض‌ كنيد كه‌ خداي‌ تعالي‌ نمي‌ده‌ به‌ ما حاجت‌ ما را نمي‌ده‌ اگر متوسل‌ به‌ يعني‌ با اين‌ فكر كه‌ ما چكار داريم‌ به‌ امام‌ رضا بريم‌ از خدا بگيريم‌ حاجتمون‌ را خدا نمي‌ده‌ بتون‌. مي‌گه‌ كه‌ والباب‌ المبتلا به‌ النار من‌ اراد الله‌ بداء بكم‌ اينها درهايي‌ هستند كه‌ مردم‌ بايد در اين‌ خانه‌ها بيايند. كسي‌ كه‌ خدا را اراده‌ مي‌كنه‌ بايد از شما شروع‌ بكنه‌. فايده‌اي‌ نداره‌. ائمة‌ معصومين‌ عليهم‌ الصلاة‌ والسلام‌ اينطوريند مخصوصا در زمان‌ ما حضرت‌ بقية‌ الله‌ ارواحنا مقدمه‌ الفدا كه‌ هر چي‌ مي‌خواييم‌ اگر اهل‌ دنيا هستي‌ حوائج‌ ماديت‌ را از امام‌ زمان‌ بخواه‌، اگر اهل‌ معنويات‌ هستي‌ كمالاتت‌ را ازامام‌ زمان‌ بخواه‌. اگر اهل‌ آخرت‌ هستي‌ بهشت‌ را از امام‌ زمان‌ بخواه‌. خودشون‌ بلدند چكار كنند. نمي‌خواد بگي‌ آقا امام‌ زمان‌ شما از خدا بخواهيد تا خدا به‌ ما حاجتمون‌، نه‌ آقا حاجتش‌ را بده‌. شرك‌ هم‌ نيست‌ بلكه‌ عين‌. منتهي‌ ما نمي‌فهميم‌، چه‌ كنيم‌. بياييد من‌ شرح‌ براتون‌ بدم‌ توحيد اين‌ است‌ كه‌ ما از امام‌ زمان‌ بخواهيم‌. و اوني‌ كه‌ مي‌گه‌ فقط‌ من‌ از خدا مي‌خوام‌ او موحده‌. او مشركه‌.

 نمي‌خوام‌ توي‌ اين‌ بحث‌ وارد بشم‌ ولي‌ خيلي‌ صدمه‌ دارن‌ مي‌زنن‌ به‌ عقايد ما به‌ وضع‌ روحي‌ ما، ما تا زنده‌ هستيم‌ در اين‌ دنيا در عالم‌ برزخ‌ در بهشت‌، واسطه‌ مي‌خواييم‌. واسطة‌ ما هم‌ اين‌ نور پاك‌ يعني‌ نور حضرت‌ خاتم‌ انبياء صل‌ الله‌ عليه‌ و آله‌ و صلم‌ (الهم‌ صل‌ علي‌ محمد و آل‌ محمد). و ائمة‌ اطهار عليهم‌ الصلاة‌ والسلام‌ است‌. پيغمبر اكرم‌ اين‌ مذهب‌ را آورد ولي‌ باور كنيد مسلمان‌ اگر معتقد به‌ علي‌ بن‌ ابيطالب‌ و خاندان‌ عصمت‌ نباشه‌ مسلمان‌ نيست‌. اسما مسلمانه‌. بايد اعتقاد داشته‌ باشيم‌ كه‌ سخنان‌ اينها جزء قرآنه‌. يعني‌ حقيقت‌ قرآن‌. پيغمبر اكرم‌ شايد پانصد تا روايت‌ شيعه‌ و سني‌ نقل‌ كردند، بيشتر از پانصد تا. پيغمبر اكرم‌ فرمود اني‌ تاركم‌ فيكم‌ الثقلين‌ كتاب‌ الله‌ و عترتي‌ من‌ دو چيز بزرگ‌، سنگين‌، پر عظمت‌ پرقيمت‌ در ميان‌ شما مي‌گذارم‌، اين‌ را سني‌ هم‌ نقل‌ كرده‌ همه‌ نقل‌ كردند يكي‌ كتاب‌ خداست‌ و ديگري‌ عترت‌ من‌. لم‌ يفترقا. يك‌ وقت‌ مي‌شه‌ كه‌ ما نيازي‌ به‌ امام‌ نداشته‌ باشيم‌، بعضيها اينطوريند. ما يك‌ وقتي‌ يك‌ سوفي‌ مسلكي‌ راه‌ افتاده‌ بوديم‌ خيال‌ مي‌كرديم‌ در لباس‌ خودمان‌ بود، متاسفانه‌ باطنا سوفي‌ مسلك‌ بود حالا سوفي‌ هم‌ نمي‌شه‌ گفت‌ يك‌ چيزي‌ بود. الان‌ هم‌ هستند يك‌ عده‌ از اينها. گفتم‌ آخرين‌ حد كمالات‌ روحي‌ چيه‌؟ آخرين‌ حدش‌ چيه‌؟ گفت‌ انسان‌ به‌ جايي‌ مي‌رسه‌ كه‌ ديگه‌ واسطه‌ نمي‌خواد، با خدا مستقيم‌ در ارتباط‌ مي‌شه‌. يعني‌ ديگه‌ واسطه‌اي‌ مثل‌ پيغمبر اكرم‌، ائمة‌ اطهار اينها. گفتم‌ مثلا در نماز گفت‌ نه‌. با خدا خودش‌ در رديف‌ علي‌ بن‌ ابيطالب‌ انسان‌ قرار مي‌گيره‌.

 آخه‌ همانطوري‌ كه‌ علي‌، پيغمبر از خدا استفاده‌ مي‌كنه‌ اين‌ هم‌ استفاده‌ مي‌كنه‌. گفتم‌ شما خودتون‌ به‌ اين‌ مقام‌ رسيديد؟ گفت‌ طبعا ديگه‌ مرشده‌ اين‌ كار، گفتم‌ من‌ ديدم‌ نماز مي‌خونيد شما، چون‌ نماز را پيغمبر گفته‌ بخونيد. گفتش‌ كه‌ تاييد شده‌ يعني‌ دو مرتبه‌ به‌ من‌ گفتند كه‌ نماز را همانجور بخوان‌. گفتم‌ مثلا چطور مي‌شه‌ ما بشيم‌ علي‌ بن‌ ابيطالب‌؟ گفت‌،البته‌ يك‌ فرقكي‌ داره‌ علي‌ مثل‌ يك‌ تعبيره‌، همين‌ تعبير زشت‌ را هم‌ كرد. علي‌ عليه‌ السلام‌ مثل‌ كسي‌ كه‌ مثل‌ يك‌ گردنكلفتي‌ كه‌ چهل‌ تا تخم‌ مرغ‌ مي‌خوره‌ ولي‌ من‌ مثل‌ يك‌ كسي‌ كه‌ يك‌ دونه‌ تخم‌ مرغ‌ مي‌خورم‌. ما اونجا بچه‌ بوديم‌ نتونستيم‌ خوب‌، البته‌ بدم‌ اومد از اين‌ حرف‌ روي‌ فطرت‌ ذاتي‌ از اين‌ حرف‌ خيلي‌ بدم‌ آمد و بحمد الله‌ تركش‌ هم‌ كرديم‌. اونجا نتونستم‌ تحليل‌ كنم‌. بعدها ديديم‌ چقدر اين‌ حرف‌ غلطه‌. سبب‌ متصل‌ بين‌ خدا و خلق‌ است‌ امام‌ زمان‌. در دنيا، در آخرت‌، در عالم‌ برزخ‌ در همه‌ جا. در همه‌ جا. سبب‌ متصل‌ بين‌ آسمان‌ و زمين‌. بين‌ خدا و خلق‌. عين‌ السبب‌ المتصل‌ بين‌ الارض‌ و السماء شما فكر نكنيد من‌ مي‌خوام‌ به‌ دعاي‌ ندبه‌ استدلال‌ كنم‌ من‌ جملة‌ امام‌ را نقل‌ مي‌كنم‌ شيرينتر است‌ و الا از نظر علمي‌ و اعتقادي‌ و قرآني‌ اون‌ چنان‌ اين‌ مطلب‌ ثابته‌ كه‌ حساب‌ نداره‌. فردا بياييد كانون‌ بحث‌ و انتقاد ديني‌ تا من‌ براتون‌ شرح‌ بدم‌. چون‌ اينجا مي‌خوام‌ يك‌ مجلس‌ حالي‌ باشه‌ نه‌ مجلس‌ قال‌. بياييد اونجا تا براتون‌ بگم‌ ثابت‌ مي‌كنم‌. براي‌ شماها كه‌ شيعه‌ايد و بچه‌ شيعه‌ايد و چه‌ مي‌دونم‌ قلب‌ پاكي‌ داريد براي‌ شماها آسون‌ است‌ ثابت‌ كردن‌. چون‌ پنجاه‌ در صدش‌ را شماها خودتان‌ بلديد. خدا را گواه‌ مي‌گيرم‌ براي‌ عالم‌ بزرگ‌ مكه‌ گفتم‌ و ثابت‌ كردم‌. خوب‌ واسطه‌ بايد داشته‌ باشيم‌.

 مال‌ التراب‌ والارض‌. ما كجا و خدا كجا. بعد هم‌ خدا اين‌ را خواسته‌. خود قرآن‌ اين‌ را بيان‌ مي‌كنه‌ بهش‌ گفتم‌ نادان‌ وقتي‌ كه‌ برادران‌ يوسف‌ مي‌يان‌ پيش‌ پدر به‌ پدرشون‌ مي‌گن‌ ما اشتباه‌ كرديم‌ يا ابا نستغفر لنا ذنوبنا پدرش‌ نگفت‌ كه‌ من‌ كيم‌ خدا واسطه‌ نمي‌خواد، اين‌ شركه‌ اين‌ واسطه‌ شدن‌ من‌، مي‌گه‌ سوف‌ استغفر لكم‌ من‌ واسطه‌ مي‌شم‌ از خدا طلب‌ مغفرت‌ براتون‌ مي‌كنم‌ و آيات‌ ديگر. والعصر، يك‌ سختي‌ هم‌ براي‌ ما مانده‌ انشاء الله‌ ما اون‌ عصر را بايد درك‌ كنيم‌ يك‌ عصر گذشته‌ يك‌ عصر مانده‌. عصري‌ كه‌ باقي‌ مانده‌ و انشاء الله‌ بايد شماها اونچنان‌ محكم‌ بشيد كه‌ از اصحاب‌ حسين‌ بن‌ علي‌ بهتر نمي‌گم‌ ولي‌ مثل‌ اصحاب‌ سيد الشهداء. اونجا هفتاد و نفر براي‌ اون‌ جمعيت‌ كافي‌ بود.  ولي‌ اينجا بايد همة‌ شيعيان‌ بشن‌ حبيب‌ ابن‌ مظاهر. بشن‌ هانيه‌ ابن‌ عروه‌، بشن‌ مسلم‌ ابن‌ عقيل‌. همه‌ بايد اينطور بشن‌.  همة‌ بني‌ هاشم‌ بايد بشوند مثل‌ علي‌ اكبر و قاسم‌ ابن‌ الحسن‌ و عون‌ و جعفر و نمي‌گم‌ ابوالفضل‌ العباس‌. اوتادي‌ در روي‌ زمين‌  هستند كه‌ اينها در اصحاب‌ امام‌ زمان‌ اينها بعضيهاشون‌ مي‌يان‌. بعضيهاشون‌ زنده‌ هستند اصحاب‌ كهف‌ مي‌يان‌. خداي‌ تعالي‌ اينها را برمي‌گردونه‌ رجعت‌ مي‌كنه‌. چون‌ اگر از ماها خدا نتونه‌ يك‌ عده‌اي‌ را جمع‌ بكنه‌ بالاخره‌ امام‌ زمان‌ بنا باشه‌ ظهور كنه‌ آدمهايي‌ هستند فسوف‌ يعطي‌ الله‌ بقوم‌ يحبهم‌ و يحبونه‌. خدا يك‌ عده‌اي‌ را مي‌ياره‌ كه‌ هم‌ اونها خدا را دوست‌ داشته‌ باشن‌ هم‌ خدا اونها را دوست‌ داشته‌ باشه‌.

 ولي‌ انشاء الله‌ خودمون‌ بايد باشيم‌. نگذاريم‌ نوبت‌ را بدن‌ به‌ دست‌ ديگران‌. خودمون‌ انشاء الله‌ همت‌ كنيم‌ كه‌ زير پرچم‌ فتح‌ انا فتحنا لك‌ فتحا مبينا، نصر من‌ الله‌ و فتح‌ قريب‌. يك‌ شبي‌ من‌ خواب‌ مي‌ديدم‌ كه‌ ظهور شده‌ روي‌ همة‌ خانه‌ها يك‌ پرچم‌ سبزي‌ زده‌ شده‌ روش‌ نوشته‌ شده‌ نصر من‌ الله‌ و فتح‌ قريب‌. انشاء الله‌ زير اين‌ پرچم‌ بايد باشيم‌. سستي‌ به‌ خودتون‌ راه‌ نديد. و لا تهينه‌، ولا تهذنوا سستي‌ به‌ خودتون‌ راه‌ نديد يك‌ شيعه‌ نبايد سست‌ باشه‌. الان‌ اگر اعلام‌ ظهور شد بگيم‌ لبيك‌. لبيك‌ يا صاحب‌ الزمان‌.هيچ‌ حرفي‌ در خودتون‌ نبايد باشه‌. ولا تخافوهم‌ و خافون‌ انكنتم‌ مومنين‌. ولا تهنوا و لا تهذنوا محزون‌ نشيد كه‌ زندگيم‌ را چكار كنم‌؟ زن‌ و بچه‌ام‌ را چكار كنم‌؟ اهل‌ بيتم‌ را  چكار كنم‌؟ پولهام‌ را تو بانك‌ چكار كنم‌؟ بدهي‌ نداشته‌ باشي‌ كه‌ (قطع‌ نوار). امر ما ارادة‌ ما حركت‌ حجت‌ ابن‌ الحسن‌ اينطوريه‌ مثل‌ چشم‌ بر هم‌ زدنه‌. لمه‌ بصر يعني‌ چشم‌ روي‌ هم‌ گذاشتن‌. ممكن‌ است‌ شما چشمت‌ را بگذاري‌ روي‌ هم‌ باز كني‌ ظهور بشه‌. اين‌ آية‌ قرآنه‌ اينها آقايون‌ به‌ خدا قسم‌ اگر بعضيهاش‌ را منكر بشيم‌ نجسيم‌. كافريم‌. جدي‌ بگيريم‌ اين‌ مطالب‌ را. بياييم‌ خودمون‌ را بسازيم‌، خودمون‌ را بسازم‌. و خيلي‌، يعني‌ زمان‌ ما با صد ساله‌ قبل‌ خيلي‌ فرق‌ كرده‌ مردم‌ روشن‌ شدن‌، مردم‌ باهوشند، بدها كه‌ خوب‌ بدن‌. التماس‌ دعا برن‌ دنبال‌ بديهاشون‌. شما بايد صفتون‌ را جدا كنيد، اونها حزب‌ شيطانند شما حزب‌ الله‌ هستيد.

 علي‌ ان‌ حزب‌ الله‌ هم‌ الغالبون‌ و بايد خودتون‌ را آماد كنيد يك‌ وقت‌ فكر نكنيد حالا مثلا فلاني‌ اين‌ حرفها را چرا مي‌زنه‌. به‌ خداي‌ لا شريك‌ له‌ قسم‌، والله‌ و بالله‌ و كالله‌ كه‌ مي‌دونيد صيغه‌ها قسمه‌. انسان‌ با توجه‌ اگر بگه‌ و دروغ‌ بگه‌ بايد كفاره‌ بده‌ والله‌ و بالله‌ و كالله‌ يكي‌ از واجبات‌ و وظابف‌ تمام‌ گويندگان‌ و روحانيين‌ شيعه‌ اين‌ است‌ كه‌ مردم‌ را آماده‌ بكنند براي‌ ظهور نه‌ بخاطر اينكه‌ ظهور پس‌ فرداست‌ و يا من‌ تعيين‌ بكنم‌ يا امثال‌ من‌. نه‌ اصلا، شايد. شايد را كه‌ نمي‌تونيد منكر بشيد. كي‌ مي‌تونه‌ شايدش‌ را منكر بشه‌؟ فانتظروا اني‌ معكم‌ من‌ المنتظرين‌. مي‌گن‌ حالا اونهايي‌ كه‌ دوست‌ ندارن‌ امام‌ زمان‌ را، اونهايي‌ كه‌ نمي‌خوان‌ حضرت‌ را مي‌گن‌ حالا هنوز دنيا، فساد عالم‌ را نگرفته‌، دنيا پر از ظلم‌ و جور نشده‌، اي‌ بدبخت‌. همان‌ بهترين‌ و ثروتمندترين‌ و باسوادترين‌ بهش‌ ظلم‌ شده‌ كه‌ بيا من‌ ثابت‌ كنم‌ وقتي‌ كه‌ ميگن‌ تمام‌ انبياء و اولياء آمدند، نتونستند يك‌ دهم‌ علم‌ حقيقيي‌ را پخش‌ كنند و حضرت‌ بقية‌ الله‌ اين‌ علوم‌ را به‌ مردم‌ مي‌گه‌ كه‌ جاهل‌ترين‌ مردم‌ زمان‌ ظهور از عالمترين‌ مردم‌ قبل‌ از ظهور عالمتره‌ ظلم‌ به‌ تو نشه‌. كه‌ در توي‌ جهل‌ موندي‌. ظلم‌ بهت‌ نشده‌ كه‌ سيماي‌ امامت‌ را نمي‌بيني‌؟ ظلم‌ بهت‌ نشده‌ كه‌ حضرت‌ را اگر هم‌ ببيني‌ نمي‌شناسي‌؟ ظلم‌ بهت‌ نشده‌ كه‌ اگر حضرت‌ را ببيني‌ و بشناسي‌ نمي‌توني‌ حرف‌ بزني‌؟ ظلم‌ بهت‌ نشده‌ كه‌ اگر حضرت‌ را ببيني‌ و بشناسي‌ و بتوني‌ حرف‌ بزني‌ نمي‌توني‌ اون‌، از اون‌ آب‌ زلال‌ از اون‌ سرچشمه‌ نمي‌توني‌  كمال‌ استفاده‌ را بكني‌؟ ظلم‌ بهت‌ نشده‌ كه‌ الان‌ آدرس‌ امامت‌ را، اوني‌ كه‌ زندگيت‌ وابسطه‌ به‌ اوست‌ آدرسش‌ را نداري‌؟ به‌ كي‌ ظلم‌ نشده‌؟ بر همه‌ ظلم‌ شده‌. ظلم‌ را اونروزي‌ بر ما وارد كردند كه‌ همينطور ادامه‌ داره‌ كه‌ الهم‌ اول‌ ان‌ ظالم‌ ظلم‌ حق‌ محمد و آل‌ محمد آخر طابع‌ له‌ علي‌ ظالك‌ كه‌ آمدند در خانة‌ ابيطالب‌ را بستند. من‌ به‌ يك‌ عالم‌ سني‌ گفتم‌، آقايون‌ گفتم‌ چهار سال‌ بيشتر علي‌ بن‌ ابيطالب‌ در بين‌ مردم‌ حرف‌ نمي‌زد، چهار سال‌ اون‌ هم‌ با جنگ‌ صفين‌ و نهروان‌ و جمل‌ روبرو بود در اين‌ چهار سال‌. در عين‌ حال‌ ده‌ برابر اين‌ نهج‌ البلاغه‌اي‌ كه‌ شما مي‌بينيد علي‌ بن‌ ابيطالب‌ سخن‌ داره‌ همش‌ حكمت‌ آميزه‌. اون‌ دانشمند مي‌گه‌ اي‌ كاش‌ علي‌ در زمان‌ ما مي‌بود كه‌ ما مشكلات‌ فضاييمون‌ را از علي‌ مي‌پرسيديم‌ يك‌ عالم‌ عادي‌ معمولي‌ است‌. وقتي‌ كه‌ مي‌گفت‌ انا سلوني‌ قبل‌ ان‌ تفعدوني‌ اعلم‌ بطرق‌ السماء من‌ به‌ راههاي‌ آسمان‌ داناترم‌ تا شما به‌ راههاي‌ زمين‌. ما كاشكي‌ مشكلات‌ فضاييمون‌ را مي‌پرسيديم‌. و افرادي‌ كه‌ پاي‌ منبر علي‌ بن‌ ابيطالب‌ بودند لايق‌ نبودند، اوني‌ كه‌ حرف‌ مي‌زد تازه‌ مي‌گفت‌ سر و روي‌ من‌ چند تا مو داره‌؟ ولي‌ در خانة‌ او را بيست‌ و پنج‌ سال‌ بستند. در خانة‌ ائمة‌ ديگر را يكسره‌ بستند. امام‌ صادقي‌ كه‌ شما فكر مي‌كنيد عليه‌ السلام‌ كه‌ شما فكر مي‌كنيد ديگه‌ شاگردان‌ زيادي‌ داشته‌ يك‌ مدت‌ كوتاهي‌ بوده‌، سرگرم‌ بودند اهل‌ دنيا به‌ دنيا والا بعد كه‌ مسلط‌ شدند شنيديد ديگه‌ وقتي‌ مي‌خواد يك‌ مسئله‌ از امام‌ صادق‌ بپرسه‌ به‌ عنوان‌ يك‌ خيار فروش‌ طبق‌ خيار را مي‌گذاره‌ روي‌ سرش‌ مي‌ياد در خانة‌ امام‌ صادق‌ حضرت‌ به‌ عنوان‌ اينكه‌ خيار مي‌خوان‌ بخرن‌ او سوالش‌ را مي‌پرسه‌ و حضرت‌ جوابش‌ را مي‌ده‌. تازه‌ امام‌ صادقش‌ اينطوره‌. در خانة‌ همه‌ را بستند هزار و صد و پنجاه‌ و چند ساله‌ امام‌ زمان‌ ما را در غيبت‌ قرار دادن‌. اگر به‌ ما ظلم‌ نشده‌ بود كه‌ اينطور نبود ما حالا هر كداممون‌ از بعضي‌ از انبياء الولي‌ العظم‌ هم‌ بالاتر بوديم‌. علماء امتي‌ افضل‌ من‌ انبياء بني‌ اسراييل‌، ظلم‌ نشده‌. هنوز ما نمي‌دونيم‌ كه‌ اين‌ كار حلاله‌ يا حرامه‌. تازه‌ بعد هم‌ با احتياط‌ و بعد از اينكه‌ به‌ رساله‌ مراجعه‌ كنيم‌ احتياط‌ واجبه‌ و احتياط‌ مستحب‌ و نمي‌دونم‌ اين‌ مرجع‌  به‌ اون‌ مرجع‌ و اون‌ مرجع‌ به‌ اين‌ مرجع‌ اين‌ حرفها، تازه‌ باز هم‌ مشكوكه‌ معلوم‌ نيست‌ كه‌ آيا حكم‌ خدا اين‌ هست‌ يا نه‌؟ بهمون‌ ظلم‌ نشده‌؟ در خانة‌ فاطمة‌ زهرا را آتش‌ زدن‌، علي‌ بن‌ ابيطالب‌ را ريسمان‌ به‌ گردنش‌ انداختن‌، در دهن‌ تمام‌ دوستانش‌ را بستند اگر فاطمة‌ زهرا هم‌ آمد حرفي‌ بزنه‌ اونقدر او را زدند تا در سن‌ هيجده‌ سالگي‌ از دار دنيا رفت‌. به‌ ما ظلم‌ نشده‌؟ وقتي‌ كه‌ اماممون‌ امير المونين‌ اول‌ مظلوم‌ عالم‌ باشه‌، به‌ ما ظلم‌ نشده‌؟ السلام‌ علي‌ اول‌ مظلوم‌. چراغهارا خاموش‌ كنيد حالي‌ انشاء الله‌ پيدا كنيم‌. يا بقية‌ الله‌ آقاجان‌، ديگه‌ دلمون‌ تنگ‌ شده‌ و ضاقت‌ الارض‌ زمين‌ بر ما تنگ‌ شده‌ يا بقية‌ الله‌ آقاجان‌ هنوز هم‌ بايد ما منتظر دهة‌ فاطميه‌ باشيم‌ بنشينيم‌ براي‌ پهلوي‌ شكستة‌ مادرت‌ زهرا گريه‌ بكنيم‌.

 هنوز هم‌ بايد بنشينيم‌ و بخوانيم‌ و مجمعي‌ حسب‌ علي‌ بيت‌ الذي‌ لم‌ يجتمع‌ لولا شمل‌ الديني‌. آمدند جمع‌ شدند به‌ خدا قسم‌ ظلم‌ را از اينجا شروع‌ كردند. جمع‌ شدند در خانة‌ فاطمة‌ زهرا را آتش‌ زدند. علي‌ بن‌ ابيطالب‌ را به‌ طرف‌ مسجد كشيدند اينجا كه‌ در خانة‌ زهرا را آتش‌ زدند دشمنان‌ رو پيدا كردند عصر عاشورا هم‌ خيمه‌هاي‌ ابي‌ عبدالله‌ الحسين‌ را، يا بقية‌ الله‌ يا صاحب‌ الزمان‌ آقا خودت‌ ما را مهيا كن‌. ارادة‌ ولايتي‌ كن‌ ما مي‌دونيم‌ دوست‌ داريد خودت‌ به‌ ما اشاره‌اي‌ كن‌ تا ما آمادة‌ براي‌ اون‌ عصر كه‌ شما وليش‌ هستيد. ما را آماده‌ بفرما همه‌ با توجه‌.

 بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌. الهي‌ عظم‌ البلاء، من‌ اين‌ دعا را آقايون‌ مكرر در مكرر افراد مختلف‌ افراد پاك‌ خواب‌ ديدند باز تازگي‌ هم‌ اشاره‌اي‌ شده‌ حتي‌ يك‌ هفته‌ اگر من‌ غفلت‌ مي‌كنم‌ اين‌ دعا را نمي‌خونم‌ مي‌بينم‌ باز يكي‌ خواب‌ مي‌بينه‌ كه‌ آقا نظري‌ دارند به‌ اين‌ دعا به‌ خدا قسم‌ زبان‌ حال‌ خودمونه‌ اگر غفلت‌ نداشته‌ باشيم‌ اگر در خواب‌ غفلت‌ نباشيم‌، بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌. الهي‌ عظم‌ البلاء و برح‌ الخفاء و انكشف‌ الغطاء و انقطع‌ الرجاء ضاقت‌ الارض‌ خدايا دنيا بر ما تنگ‌ شده‌ و منعت‌ السماء و انت‌ المستعان‌ و اليك‌ المشتكي‌ و عليك‌ المعول‌ في‌ الشدة‌ و الرخاء. اللهم‌ صل‌ علي‌ محمد و آل‌ محمد. اولي‌ الامر الذين‌ فرضت‌ علينا طاعتهم‌ و عرفتنا بذلك‌ منزلتهم‌ ففرج‌ عنا بحق‌ فرجا عاجلا قريبا كلمح‌ البصر او هو اقرب‌ من‌ ذلك‌. يا محمد يا علي‌. يا علي‌ و يا محمد اكفياني‌ فانكما كافيان‌. فانصراني‌ فانكما ناصران‌. يا مولا يا صاحب‌ الزمان‌. يا مولا يا صاحب‌ الزمان‌. يا مولا يا صاحب‌ الزمان‌. الغوث‌ الغوث‌ الغوث‌ ادركني‌ ادركني‌ ادركني‌ الساعه‌ الساعه‌ الساعه‌ العجل‌ العجل‌ العجل‌.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *