۲۱ شوال ۱۴۲۵

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله والصلاة والسلام علی رسول‌الله و علی آله آل‌الله لاسیما علی بقیة‌الله روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه

الفداء واللعنة الدائمة علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

 

أعوذ بالله من الشیطان الرجیم

« إِنَّ إِبْراهیمَ کانَ أُمَّةً قانِتاً » (نحل/120)

خیلی خوشحالیم که باز خدمت دوستان شیراز رسیدیم و همین‌طور از همراهانمان متشکریم که در خدمتشان هستیم. نویسنده‌ی بسیار توانا و پرکار جناب حاج آقای رفیعی، سردبیر محترم مجله‌ی خورشید مکه و جناب آقای کاشانی که از نویسندگان و از دوستان بسیار قدیمی و از اساتید و همین‌طور جناب آقای امیری که بهتر از من می‌شناسید، جناب آقای جهانی و از جناب آقای کماری که از نزدیکان ما هستند و ازخوبانند و سایر دوستانی که بحمدلله هستند، جناب آقای مداح، به‌اصطلاح رئیس دفتر ما در قم و می‌ترسم یادم برود. ببخشید اگر اسم بعضی از آقایان را فراموش کردم. جناب آقای امیدی که همشهری خودتان هستند. بالاخره در خدمت آقایان اینها محبت کردند و با همه‌ی کاری که من از این دوستان سراغ دارم که خیلی فعالند و الحمدلله دوستان ما به فعالیت در حوزه‌های علمیه و در بین مردم معروفند، تشکر می‌کنم از همراهی‌شان و از شما دوستان عزیزی که امسال خیلی با آن سالی که خدمت‌تان رسیدم، در نظم‌تان، در فعالیت‌هایتان، بحمدلله بیشتر از آن موقع موفق هستید. من فقط برای چند کلمه‌ای که با دوستان هم‌صحبت باشیم و یک مقدار درباره‌ی اهدافمان با شما صحبت کنیم و به‌طور کلی در قرآن مجید افرادی به ‌عنوان بهترین‌ها معرفی شده‌اند و ان‌شاءالله طوری باشد که نام شماها هم مثل حضرت ابراهیم در کتاب علی که بسیار کتاب پراهمیتی است، همه چیز در آن درج شده، نوشته شود و از یاران خوب امام عصر ارواحنافداه باشید و زحمات جناب آقای انوار را هم ما اگر بخواهیم تشکر کنیم، می‌ترسم اجرشان نزد امام زمان کم بشود. ولی تشکر از ایشان و از شما دوستانی که می‌دانم چقدر زحمت کشیدید برای این محل و این تشکیلات، ان‌شاءالله نزد حضرت بقیة‌الله محفوظ خواهد بود و امیدواریم که هدف‌تان را با همه‌ی این مسائل فراموش نکنید. همانطوری‌که شاید احتیاج به گفتن نداشته باشد.

 

هدف از همه جلسات تزکیه نفس است

و باید همه‌ی شماها بدانید و می‌دانید که اساسی‌ترین مسئله‌ای که در اسلام و بلکه در تمام ادیان و بلکه برای همه‌ی انسان‌ها از ضروریات و واجبات عقلی و قرآنی و روایی است، این است که انسان خودش را از آلودگی‌ها پاک کند. هدف از همه‌ی این جلسات، در شهرهای مختلفی که بحمدلله به‌خاطر نور مقدس حضرت بقیةالله که از افق طلوع کرده و بین الطلوعین ظهور حضرت ولی‌عصر را می‌گذرانیم و در دل‌های کسانی که محب حضرت بقیةالله ارواحنا فداه هستند، این نور تابیده و اگر بخواهید ان‌شاءالله جزء بهترین‌ها باشید، باید خودتان را آنچنان شفاف کنید که وقتی خورشید وجود مقدسش از افق بیرون آمد و به شما تابید، مانند آینه که وقتی خورشید در آن می‌تابد، مانند خورشید نور می‌دهد. قلوب شماها هم ان‌شاءالله از همه‌ی زنگارها و از همه‌ی گردوغبارها و از همه‌ی آنچه که مایه‌ی نتابیدن خورشید است، در آنها پاک بشود و نور مقدس حضرت بقیةالله که خودش تمام جهان را منوّر می‌کند، دل‌های شما هم یک عده‌ای را لااقل نور ببخشد و خدای تعالی شما را از ظلمت به نور هدایت کند. آن‌قدر خدا صلوات و رحمت خاص الخاصش را بر شماها نازل کند که آن آیه‌ی شریفه را که خدای تعالی می‌فرماید: « هُوَ الَّذی یصَلِّی عَلَیکمْ وَ مَلائِکتُهُ لِیخْرِجَکمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ » (احزاب/43) از ظلمت غیبت، از ظلمتی که فعلاً در آن دچار هستیم. اگر شخصی در ظلمتی قرار گرفته باشد و آینه‌ای هم داشته باشد، در آن ظلمت آینه‌اش را پاک می‌کند تا وقتی که از آن ظلمت بیرون آمد، هم خودش روشن باشد و هم دیگران را روشن کند.

در اوایل ظهور حضرت بقیةالله، دین مقدس اسلام و امام عصر ارواحنافداه به افرادی نیازمند است که مردم را با امام زمان آشنا کنند. من در همین‌جا عرض می‌کنم که از این به بعد موبایل‌هایتان را خاموش کنید. تلفن را بکشید و حتی من باشم یا نباشم، برای خودم نمی‌گویم، مجلسی که بحث علمی می‌شود، باید صددرصد حواس‌ها جمع باشد، هیچ چیز حواس‌پرت‌کننده در آن نباشد.

خدای تعالی ان‌شاءالله شماها که در این تاریکی زمان غیبت کبری دارید قلب‌هایتان را صیقل می‌زنید، دل‌هایتان را پاک می‌کنید، صفات رذیله را از خودتان دور می‌کنید، آنچنان آینه‌ی قلبتان را باید بسازید که وقتی خورشید وجود مقدس حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه ظاهر شد، که به همین زودی‌ها ان‌شاءالله ظاهر خواهد شد، این خورشید وقتی که از افق بیرون می‌آید، اول به زمین می‌تابد.

ما یک وقتی در نجف بودیم، می‌گفتند اگر صبح زود انسان به بیابان‌های نجف برود و مخصوصاً اگر شب باران آمده باشد، خورشید که می‌تابد، یک سنگ‌ریزه‌هایی در بیابان‌های نجف هست، به‌خصوص وادی‌السلام که اینها دُرّند. تا آفتاب تابید، این دُرها خودشان را نشان می‌دهند. و می‌رفتند دُرّ نجف جمع می‌کردند، تقریباً از همان‌جا تهیه می‌شد.

 

عظمت آقا امام عصر ارواحنا فداه

من آن چیزی را که از شماها- به‌خصوص دوستان شیرازمان كه بیشتر جوانان هستند و بهتر وقت موفقیت دارند- می‌خواهم و همه‌ی مسائلی که شماها هم اطلاع دارید و مشکلاتی که در راه امام عصر، مشکل نیست. همان‌جایی که جناب آقای انوار فرمودند با همه‌ی مشکلاتی که فلانی دارد آمده. من در دلم گفتم در راه امام زمان هیچ‌چیز مشکل نیست. به خدا قسم اگر به‌خاطر امام زمان انسان را بگذارند کنار ديوار و گلوله در مغزش خالی کنند، لذتی دارد که حساب ندارد. امام عصر آن کسی است که از حضرت آدم تا خاتم و همه‌ی ائمه علیهم‌السلام و تمام علمای بزرگ ربانی همه مقدمه‌ی ظهور این وجود مقدس بوده‌اند. من اگر بخواهم مطالبی را که این مسئله را ثابت می‌کند از آیات و روایات شرح بدهم، باید لااقل یک ده شبی مزاحم دوستان شیراز باشم. ولی متأسفانه وقت نیست. ولی اجمالاً این را بدانید.

تا آنجا که سیدالشهداء که همه‌ی مجالس به‌خاطر آن وجود مقدس تشکیل می‌شود، در ضمن سخنانشان درباره‌ی حضرت ولی‌عصر می‌فرماید: « لوأَدرَکتُهُ لَخَدَمتُهُ أیامِ حیاتی » (الغیبة‌للنعمانی/ص246) اگر من درکش می‌کردم، زمان من با زمان او تطبیق می‌کرد، من خدمتگزارش می‌بودم. می‌فهمید چه می‌گویم؟ می‌فهمید چه می‌گوید؟ « أیام حیاتی » تمام عمرم در خدمتش بودم. آن آقایی که وقتی امام صادق یاد او را می‌کند، می‌فرماید: در کتاب علی نگاه می‌کردم، غیبتش طول می‌کشد. آن‌چنان گریه می‌کرد امام صادق و در ضمن سخنانشان می‌فرمودند که اگر من او را درک می‌کردم همیشه خدمتگزارش بودم، با او بودم. این سخنان امام معصومی است که ماسوی‌الله تحت نظر ایشان است. در حضور حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا وقتی اسم امام عصر برده می‌شد، دست روی سر می‌گذاشت، بلند می‌شد، سه مرتبه می‌فرمود: صلّی‌الله علیه، صلّی‌الله علیه، صلّی‌الله علیه.

 

با تزکیه نفس قدر خودتان را بدانید

می‌دانید چه امامی نصیب ما شده؟ « یَوْمَ نَدْعُوا کُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِم » (اسراء/71) روز قیامت هر جمعیتی را خدا با امامشان می‌خواند. ان‌شاءالله اگر در دنیا خدای نکرده نتوانستیم در محضرش باشیم، روز قیامت صدا می‌زنند اول حجة‌ابن‌الحسن را، بعد هم مأمومین‌اش را. ان‌شاءالله شماها عقب‌سر ایشان به بهشت وارد می‌شوید. آیه‌ی شریفه‌ی قرآن است: « یوْمَ نَدْعُوا کُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِم » سید حمیری که یکی از شعرای بزرگ زمان امام صادق علیه‌السلام است، همین آیه را به شعر آورده که یک پرچمی برداشته می‌شود، مال اوّلی است. یک پرچم مال دوّمی، یک پرچم مال سومی « وَ رَایةٌ یقْدُمُهَا حَیدَرٌ » (بحارالأنوار/ج47-ص331) یک پرچم هم مال حضرت علی‌بن‌ابی‌طالب است که در زمان او هنوز بقیه‌ی ائمه را مخصوصاً ایشان نمی‌شناخت و وارد بهشت می‌شوند. ولی آنها وارد جهنم می‌شوند. خیلی قدر خودتان را بدانید. خوب حالا چکار باید بکنیم؟ مثل همان درّ نجف، مثل آینه، خودتان را تمیز کنید.

هیچ احتیاجی به آمدن جلسات ما نیست، اگر کسی جدی باشد. خودت را بساز، حسودی؟ نباش، متکبری؟ نباش، استقامت نداری؟ استقامت داشته باش، در صراط مستقیم نیستی؟ در صراط مستقیم باش.

 

اهمیت و ارزش تزکیه نفس از نظر عقل و در قرآن

این‌ها یک مطالبی نیست که من از خودم درآورده باشم. همه‌ی مردم عاقل، نه اینکه مردم مسلمان یا شیعه، همه‌ی عقلای عالم، با این مطالبی که شما با آن کار می‌کنید موافق‌اند، همه‌ی عقلا. اگر هم یک نفری پیدا شد از روی نفهمی یک مخالفتی با آنچه شما می‌کنید کرد، آبروی خودش را برده. اگر یک نفر در وسط این شهر وقتی که خورشید دارد می‌تابد گفت که الان شب است، آبروی خودش را برده. کاری انجام نشده، می‌گویند دیوانه است. و لذا شما هیچ تذلذلی در راهتان پیدا نکنید.

خدای تعالی در قرآن شریف هیچ‌کجا یک‌چنین عملی که نسبت به تزکیه‌ی نفس کرده نسبت به هیچ‌چیز، حتی مسئله‌ی ولایت که اهمّ اشیاء است انجام نداده است. به جهتی که ولایت هم در همین است. یازده قسم پشت سر هم می‌خورد. شما را به خدا اگر یک راستگویی پهلویتان باشد، با جدّیت یک مطلبی را به شما بگوید، شما باور می‌کنید. اما اگر پشت هم قسم خورد، اگر باور نکنید، آن هم خدای تعالی، معلوم است که یک مقداری در تعقل شما حرف است. یازده‌تا قسم، « وَ الشَّمْسِ وَ ضُحاها » (شمس/1) قسم به پیغمبر اکرم، قسم به علی‌بن‌ابی‌طالب، قسم به آنچه که از شمس وجود مقدس رسول اکرم تراوش می‌کند و نورافشانی می‌کند. یازده‌تا قسم، تا آخرش قسم به نفس می‌رسد، « وَ نَفْسٍ » (شمس/7) تنها کافی است؟ نه، و آن کسی که نفس را خلق کرد. خلقت روح شما از همه‌ی خلقت‌هایی که در عالم بوده، بعد از خلقت رسول اکرم و ائمه‌ی اطهار مهم‌تر است. « وَ نَفْسٍ وَ ما سَوَّاها * فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها » (شمس/7-8) که چی؟ « قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکاها » (شمس/9) حالا اگر کسی گفت که تزکیه‌ی نفس چه است؟ این یعنی من نمی‌فهمم، من خورشید را نمی‌بینم، من دیوانه‌ام، من با خدا مخالفم، من با قرآن مخالفم.

شما اگر در سراسر جلسات ما و دوستانی که در این جلسات ما شرکت می‌کنند، یک ذره‌بین بسیار قوی بگذارید ببینید کجای کارشان اشکال دارد، به من بگویید و اگر نداشت مخالفت با اینها دیوانگی است. خیلی حواستان جمع باشد، فکر نکنید شیطان غیر از این است. شیطان، وقتی که ما در عالم ذر بودیم، خدا به او فرمود که « اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلیس » (بقره/34) یک کاری را که همه عقلا قبول دارند، ملائکه قبول دارند. سجده بکن برای این انسانی که تزکیه‌ی نفس کرده. « وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ کلَّها » (بقره/31) تمام خوبی‌ها را به او تعلیم داده، تمام بدی‌ها را از او دور کرده است.

 

ملائکه خدمتگزاران شمایند اگر تزکیه نفس را جدی بگیرید

ملائکه که خدام خاندان عصمت و طهارت هستند، امام فرمود: خدام ما هستند و خدام محبین ما هستند. شب و روز این ملائکه، از همین جا تأسیس شد، دارند خدمت به شما می‌کنند. کاری هم ندارند تو خوبی یا بد. یکی دوتایشان دائماً با شما هستند. این‌ها را بد به شما معرفی نکنند. بسیار کار خوبی می‌کنند. حساب‌دار شمایند. حساب‌های کار شما را می‌کنند. « ما یلْفِظُ مِنْ قَوْل » (ق/18) شما یک لفظی از کلامتان صادر نمی‌شود الّا اینکه این حسابدارها، حسابش را دارند. تو چند کلمه حرف زدی، علیه شما نمی‌خواهند کار کنند. یک وقت با خودتان نگویید اینها دیگر چه كسی هستند. مزاحم هستند! نه، این‌ها می‌نویسند، نزد خدای رحمان و رحیم یا نزد حضرت بقیة‌الله می‌برند. آن‌ها با مهربانی‌شان « یعْفُوا عَنْ کثیر» (مائده/15) خیلی‌هایش را خط می‌زنند، می‌گویند اینها را شما نوشتید، قبول است. ولی عفوشان کنید.

خدا آن‌قدر مهربان است. من می‌ترسم بگویم خدا چقدر مهربان است، ما خودمان را گم کنیم و همین تزکیه‌ی نفسی که بر همه واجب است، این را انجام ندهیم. این خدای مهربان از بیشتر اینها می‌گذرد. ملائکه دائماً خدمتگزار شما هستند، حتی دانه‌های باران را برای شما نازل می‌کنند. هرچه که به شما از خوبی می‌رسد، از جانب پروردگار است، آن‌ها می‌آورند. این ملائکه‌ی به این خوبی را، که خداوند در قرآن تعریفشان را کرده، فرموده که « عِبادٌ مُکرَمُون » (انبياء/26) این‌ها بندگان محترم خدا هستند « لا یسْبِقُونَهُ بِالْقَوْلِ وَ هُمْ بِأَمْرِهِ یعْمَلُون » (انبياء/27) در سخن بر خدا پیشی نمی‌گیرند. به امر پروردگار عمل می‌کنند. این‌ها عباد مکرمون هستند. این‌ها را خدا خدمتگزار شما قرار داده است. كه شما كار کنید. اگر شما تزکیه‌ی نفس را جدی بگیرید، که من تمام حرفم همین است.

 

کاری بکنید که دلتان و سر تا پای وجودتان با تزکیه نفس، امام زمانی باشد

اگر تزکیه‌ی نفس را جدی بگیرید، مثل نمازتان به آن اهمیت بدهید و بتوانید خودتان را ان‌شاءالله آن‌چنان صیقلی کنید، آن‌چنان شفاف کنید که وقتی خورشید وجود مقدس امام زمان، در همین زمان غیبت از پشت فجر که طالع شده، فجر صادق، از طلوع صبح صادق، از همان جا، همان نور مختصر که هنوز جرم خورشید بیرون نیامده، شما می‌بینید نورانی شدید. شما قبل از آفتاب می‌بينيد که یک نوری هست که می‌توانید هر تصویری را، هر عکسی را بگیرید. این نور این‌طوری است. چرا شماها شفاف نباشید، جدی باشید. کاری بکنید که ان‌شاءالله دلتان و سرتاپای وجودتان، وجود مقدس امام زمان باشد. وقتی در خانه‌تان وارد می‌شوند، همه‌جا از امام عصر نامی برده شود.

 

توسل و توجه به امام زمان علیه السلام

امروز یک مسجدی در شیراز شما، برای نماز رفتیم، دیدم همه جایش اسم امام زمان در در و دیوار هست، خوشحال شدم. همه‌جااین‌طوری باید باشد، همه‌جا نام حضرت باشد. در دل شما نام مقدس امام زمان باشد، بلند می‌شوید یاصاحب‌الزمان بگویید، می‌نشینید یاصاحب‌الزمان بگویید. در همین تخت فولاد اصفهان دیشب و دیروز که در اصفهان بودم صحبت شد. مرحوم کلباسی بزرگ، خدمت امام عصر علیه‌السلام می‌رسد. حضرت می‌فرمایند که هروقت خواستی که به ما متوسل بشوی بگو: « یا محمد یا علی یا فاطمه یا صاحب‌الزمان ادرکنی ولا تهلکنی ». یک آدم جلیل، ادبیات عرب را بلد، با اینکه امام معصوم است، به این جمله از نظر ادبی یک‌خرده تردید پیدا کرد که ادرکنی خطاب به یک نفر است. چهار نفر را داریم صدا می‌زنیم. باید گفته شود: « أدرکونی و لا تهلکونی » حضرت فرمودند اینها این سه نفر، یعنی پیغمبر اکرم و علی‌بن‌ابی‌طالب و فاطمه زهرا باید به امام زمان تو دستور بدهند- به تعبیر من- تا او شما را درک کند، دریابد و نگذارد شما در این غوغایی که الان در این عالم هست هلاک بشوید. از هلاکت نجاتتان بدهد. همه بگویید « الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی هَدانا لِهذا وَ ما کنَّا لِنَهْتَدِی لَوْ لا أَنْ هَدانَا اللَّه »

 

طلب علم یعنی تزکیه‌ی نفس و اعتقادات

خدا را شکر می‌کنیم که ما را خدا لااقل در این راه قرار داد که ما تزکیه‌ی نفس کنیم. که اگر کسی همان روز اولِ یقظه‌اش که وارد تزکیه‌ی نفس می‌شود، اجلش رسید و از دنیا رفت، خدای تعالی او را جزء شهدا قرار می‌دهد. « مَن ماتَ في طَلَبِ العِلم فَقَد مَاتَ شَهِيدا » و امام فرمود، پیغمبر اکرم فرمود: که طلب علم، یعنی تزکیه‌ی نفس، اعتقادات، همین‌هایی که شما مشغول هستید و امیدوارم همیشه مشغول باشید و تردیدی – که البته شما ندارید- شیاطین در شما ایجاد نکنند. این ملائکه‌ی با این عظمت که خدمتگزار شما هستند و حضرت آدم را سجده کردند، شیطان سجده نکرد. هرکس با برنامه‌های امام عصر ارواحنافداه، با نام مقدسش، با آنچه که مربوط به آن حضرت است و صحیح است، مخالفت کند، همان کاری را کرده که شیطان در مقابل آدم انجام داد، خدا را شکر کنید.

 

با تزکیه نفس نور امام زمان علیهالسلام را به جاهای تاریک پخش کنید

بحمدلله توفیق پیدا شده، ولو بعضی از دوستان مثل جناب آقای نعمتی، نزدیک بیست سال است من خدمتگزارشان هستم، این مجله‌ی به این خوبی که ویژه‌نامه‌ی حضرت ولی‌عصر است و بحمدلله تیراژش هم خیلی زیاد است. به عربی هم ترجمه شده. از این بهتر نمی‌شود. يك دوست داريم این یک مجله‌ای به نام صاحب‌الزمان دارد، مجله‌هایی، نوشته‌هایی. این‌ها کارهای ظاهری این دوستان است. کارهای عمیق باطنی دارند که هرکدامشان چون خورشیدی می‌تابند و الحمدلله شماها هم هریکی‌تان، تک‌تکتان، ان‌شاءالله یک آینه‌ای هستید که خورشید وجود مقدس امام زمان در شما می‌تابد. شما هم آن خورشید را به جاهای تاریک برمی‌گردانید. یک‌وقتی مثلاً خورشید از پنجره تابیده، شما آینه را می‌گیرید یک‌خرده کج نگه می‌دارید به آن طرفی که تاریک است، آنجا را آینه شما روشن می‌کند. ان‌شاءالله همه‌تان همه‌جا را روشن کنید و موفق باشید. دوستانی که اینجا اکثراً هستند، مثل جناب آقای موسوی واقعاً جاهایی را روشن کردند. جاهایی که خیلی هم تاریک بوده. من اگر بخواهم اسم همه‌ی شماها را ببرم، شاید یا بلد نباشم، ولی آن کسی که همه را می‌شناسد، از قلب‌های همه اطلاع دارد.

 

با تزکیه نفس امام تان را بشناسید

یک وقتی علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام در مداین با دولف‌بن‌مجیر داشتند قدم می‌زدند. مداین که الان خرابه‌ای شده، شهری است، طاق کسری آنجاست، نزدیک بغداد است، پایتخت ایران بوده است. بعد از خرابی‌اش، آنجا قدم می‌زدند. یک زمینی از مورچه سیاه شده بود. دولف پرسید آيا کسی كه تعداد این مورچه‌ها را بداند هست؟ حضرت فرمود که علاوه بر اینکه تعدادشان را می‌داند، کسی هست که در دل اینها چه می‌گذرد را هم می‌داند. گفت: دلیلی هم هست بر این موضوع؟ حضرت فرمودند:‌ آیه‌ی شریفه‌ی قرآن که « کلَّ شَی‌ءٍأَحْصَیناهُ فی إِمامٍ مُبینٍ » (یس/12) علم هر چیزی را خدا در قلب امامی که آشکار است، مبین است، قرار داده است. حیف که کورها خورشید را نمی‌بینند والّا کسی که علی‌بن‌ابی‌طالب را به عظمت نبیند، کسی که امروز امام زمانش را با عظمت نشناسد، این کور است والّا امام مبین است. بنابراین ان‌شاءالله همه‌تان جزء بیناها باشید که امام‌تان را ببینید، امامتان را بشناسید.

 

کورند کسانی که امام زمان شان را نمی‌بینند

یک ‌وقتی من در قم طلبه بودم، شب جمعه‌ای مسجد جمکران رفتم، شب بود. هنوز حتی برق هم در آن مسجد نکشیده بودند. خادم مسجد یک سیدی به نام آقای لسانی بود. به من گفت می‌خواهی شب بمانی؟ گفتم بله. گفت پس کلید را بگیر در را از داخل ببند که دزدی نیاید فرش‌ها را ببرد، شب جمعه! حالا شب جمعه بروید ببینید چه خبر است. شب چهارشنبه بروید ببینید چه خبر است. خیلی هم زمانی نیست، نهایت سی سال، چهل سال قبل. کورند کسانی که امام زمانشان را نمی‌بینند. به یک عالم سنی که البته بعداً مشرف به مذهب تشیع شد، بسیار عالم بزرگی بود، هنوز سنی بود آن وقتی که این جواب را به من داد. پرسیدم شما نسبت به وجود مقدس امام زمان علیه‌السلام چه اعتقادی دارید؟ ایشان گفت من هرشب می‌آیم اینجا می‌نشینم، به امید اینکه شاید چشمم به جمال مقدسش بیافتد. یک عالمی در مکه بود که من با او حرف زده بودم. از دار دنیا رفت و کور بود و جزء آن وهابی‌هایی بود که قبور ائمه‌ی بقیع را خراب کرده بود، آخرین فرد بود. تازگی از دار دنیا رفت یا به درَک واصل شد. ایشان یک کتاب نوشته درباره‌ی وجود مقدس امام زمان. آخر چقدر آدم باید کور باشد که شیعه هم باشد و به یاد امام زمانش نباشد. اگر می‌خواهید اسمش را هم بگویم، همه‌تان شنیدید لااقل، ابن باز، خیلی متعصب بود، ولی کتابش هست. یک سال من که در مکه بودم، من را دعوت کردند به ‌عنوان معتمر عالم اسلام. در آن معتمر یک شخص کیمیایی، من در کتاب مصلح غیبی این را عیناً نوشته‌ام، درباره‌ی وجود مقدس امام زمان سؤال کرده بود. تمام علمای معتمر امضا کردند که این شخص وجود دارد و در آخرالزمان خواهد آمد. حالا این امام نصیب ما شده است. روز قیامت همان‌طوری که عرض شد: « یوْمَ نَدْعُوا کلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ » ان‌شاءالله ما را با حضرت می‌خوانند. حالا چه می‌شود که آن « یوْمَ نَدْعُوا » همین دنیا باشد. امام زمانی‌ها بیایند. یک‌طوری باشید که خجالت نکشید.

 

همه چیزتان باید امام زمانی باشد

ما یک جایی یک روزی در تهران دعوت بودیم، صاحب‌خانه خیلی به من علاقه داشت. حدود شاید ده دقیقه پشت در ما را نگه داشت تا بعد اجازه داد ما وارد شدیم. من فهمیدم برای چه معطلم کرد. داشت وضع خانه‌اش را درست می‌کرد. عکس‌های هنرپیشه‌ها را از در و دیوار بکَند. بعضی چیزها را وقت نمی‌کرد، پارچه‌ای رویش انداخت. خانه‌هایتان را مبادا کاری کنید که اگر حضرت در منزلتان تشریف آوردند، خجالت بکشید. آن وقت آقا بگوید این که روی دیوار زدی چه هست؟ آقا بفرماید که- امام عصر است دیگر، وارد قلبت می‌شود- این صفت رذیله که در دل توست، چه است؟ این حالت بد چه است که در توست؟ این ریاکاری چه است که در توست؟ این‌ها را بیشتر می‌بیند تا یک عکسی که روی دیوار زده بشود. خیلی حواستان جمع باشد. دلتان، روحتان، قلبتان، خانه‌تان، زن‌تان، فرزندتان، همه‌اش باید امامزمانی باشد و هیچ راهی هم جز تزکیه‌ی نفس و پاک کردن دل ندارد و ان‌شاءالله امیدواریم که این محل جوابگوی مشکلات شما باشد و کوشش کنید با هرچه که عرض شد بیشتر عمل کنید.

خسته‌تان نکنم؛ وقتتان را نگیرم. امیدواریم ان‌شاءالله با یاد آن حضرت زنده باشیم، با یاد آن حضرت بیدار باشیم، با یاد آن حضرت بخوابیم و با یاد آن حضرت از دار دنیا برویم و همیشه دستمان به دامن مقدس امام عصرمان باشد.

ضمناً از جناب آقای خادمی هم تشکر می‌کنیم، مسجدی که عرض کردم، مسجد ایشان بود که امروز رفتیم.

نسئلک اللهم و ندعوک بأعظم أسمائک و بمولانا صاحب‌الزمان یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا رحمان یا رحیم یا غیاث المستغیثین، پروردگارا به آبروی ولی‌عصر فرج آن حضرت را برسان. همه‌ی ما را از بهترین یاران و اصحابش قرار بده. قلب مقدسش را از ما راضی بفرما. خدایا دین و دنیا و آخرتمان را زیر سایه‌ی امام عصر از همه‌ی خطرات محفوظ بدار. خدایا دوستانمان را در پناه امام زمان به همه‌ی خوبی‌ها موفق بفرما. پروردگارا به آبروی ولی‌عصر گذشتگانمان غریق رحمت بفرما. مریض‌های اسلام شفا عنایت بفرما. مریض منظور، مریضه‌ی منظوره، طفل مریضی، الساعه لباس عافیت بپوشان. امواتمان غریق رحمت بفرما. عاقبتمان ختم به خیر بفرما و عجل فی فرج مولا.

 

جهت دانلود صوت اینجا کلیک کنید