۱۴۲۶/۷/۲۷ قمری – ۱۳۸۴/۶/۱۱ شمسی – به مناسبت روز مبعث رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم

به مناسبت روز مبعث رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم

 

"اينجانب در مدينه منوره در مقابل باب جبرئيل در مساحت خانه امام صادق عليه السلام رو به قبله نشسته ام"

 

بسمه تعالي……..در سال ۱۳۷۱ كه به مدينه مشرف شده بودم ديدم خانه امام صادق علیه السلام و كوچه بني ‏هاشم را وهابي ها خراب كرده و مسطح نموده‏ اند. من قبل از آن مكرر به مدينه مشرف شده بودم و خوب يادم بود كه از باب جبرئيل تا كوچه بني‏ هاشم بيشتر از ده متر فاصله نبود واز اول كوچه بني‏ هاشم تا خانه امام صادق علیه السلام حدودا ده متر بود. يعني آن طرف خيابان باب جبرئيل و در حرم حضرت پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله بود و اين طرف خيابان كوچه بني‏ هاشم كه به طرف قبرستان بقيع مي‏رفت شروع مي‏شد. وسط كوچه بني‏ هاشم خانه امام صادق علیه السلام بود فاصله بين باب جبرئيل و خانه امام صادق علیه السلام تا حدودي براي من در آن روز مشخص بود.

من در آن سفر در محل خانه امام صادق علیه السلام كه طرف چپ من قبرستان بقيع و طرف راستم باب جبرئيل و رو به قبله نشسته بودم و مشغول دعا و زيارت بودم اين تصوير كه در بالا ديده مي‏شود از من گرفته شد. در آنجا كه نشسته بودم فكر مي‏كردم كه چرا مسلك وهابيت با آثار اهل‏بيت عصمت و طهارت علیهم السلام كه بيشتر از ۱۳۰۰ سال مسلمانان آنها را حفظ كرده‏ اند اين گونه رفتار مي‏كنند؟ غار حراء كه محل عبادت پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله است بدون هيچ وسيله رفتن به آن غار و آنها كوشش مي‏كنند كه تا مي‏توانند آن را از بين ببرند. قبر مطهر حضرت عبداللّه پدر پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله با زمين هم سطح شده و اثري از آن باقي نگذاشته ‏اند و اينجا هم خانه امام صادق علیه السلام و كوچه بني‏ هاشم كه خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام كه اكثرا در آن كوچه زندگي مي‏كرده ‏اند حتي اثري از آنها باقي نمانده است.

آيا اين عمل غير از اين است كه آنها مي‏خواهند آثار اسلام و آثار يكي از دو چيز گرانبهايي كه پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله به يادگار گذاشته از بين ببرند؟ پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله فرمود: «اني تارك فيكم الثقلين كتاب اللّه و عترتي ما ان تمسكتم بهما لن تضلّوا بعدي ابدا» و شاعر عرب مي‏گويد: «ان آثارنا تدل علينا…. فانظروا بعدنا الي الاثار» اگر آثار چيزي از بين رفت كم ‏كم آن چيز بدست فراموشي سپرده مي‏شود و به كلي فراموش مي‏گردد. خدا آنها را هدايت كند تا دست از اين اعمال ناپسند بردارند.

 

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *