۱۴۲۶/۷/۱۲ قمری – ۱۳۸۴/۵/۲۷ شمسی- درباره خودم (نتیجه مرحله استقامت)

درباره خودم

 

"سخنان اينجانب در جلسه افتتاحيه سمينار مرحله استقامت"

 

بسمه تعالي……..در شب ميلاد مسعود حضرت اميرالمومنين علیه السلام سميناري براي دوستان اهل تزكيه نفس كه در مرحله استقامت بودند تشكيل شد. حدود ۵۰۰ نفر در مرحله استقامت فعاليت مي‏كردندكه متجاوز از ۴۰۰ مقاله از آنها ارائه شد. مقالات بسيار جالب و اكثرا درباره اهميت استقامت از نظر قرآن و احاديث و فوائد استقامت و موفقيت‏ هايي كه با داشتن استقامت بوجود مي‏آيد نوشته بودند. عده اي مقالاتشان بقدري مفصل بود كه خود كتابي مي‏شد. هيئت داوران از روز اول ماه رجب مقالات را بررسي كردند و در اين مدت يعني ۱۲ روز توانستند به نتايج زير برسند.

اول: آن كه همه سالكين الي اللّه متوجه به اين نكته بودند كه بايد براي رسيدن به كمالات استقامت خود را تكميل كنند و همه متوجه بودند كه استقامت چهار ركن دارد: اول: صبر. دوم: قاطعيت. سوم: اعتماد به نفس. چهارم: نترسيدن از غير خدا و اين موارد را كاملا توضيح داده بودند.

دوم: اكثرا از حالات خود نوشته بودند و از موفقيت ‏هاي خود و اين كه قبلاً بسيار ضعيف بودند و در كارها سستي مي‏كردند ولي پس از عمل كردن به دستورات استقامت داراي مقاومت و قدرت در جميع كارها شده‏ اند و بخصوص در پيشرفت مرحله‏ شان بسيار موفق بوده‏ اند.

سوم: اكثرا از چيزهاي وهمي قبلاً مي‏ترسيدند ولي با گذراندن مرحله استقامت ترسهاي وهمي‏شان از بين رفته و شجاعت خوبي پيدا كرده‏ اند.

اين مقالات بررسي شد و با قيد نمراتي كه به آنها داده شده بود هشت نفر بعنوان دارا بودن مقاله برتر براي ارائه نمودن در جلسه انتخاب شدند كه در روزهاي آينده به معرفي آنها و خلاصه‏ اي از مقاله‏ شان اشاره خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *