۱۴۲۶/۶/۴ قمری – ۱۳۸۴/۴/۲۰ شمسی – درباره خودم (شب شهادت حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها و عظمت ایشان)

 درباره خودم

 

 

بسمه تعالي……..مثل ديشبي بود در سال ۱۳۳۵ يعني شب چهارم جمادي الثاني كه روز قبلش سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام بود و آن شب حضرت علي بن ابي طالب علیه السلام حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام را غسل مي‏داد.

من در عالم رؤيا مي‏ديدم كه در خانه علي بن ابي طالب علیه السلام كه درش به مسجد باز مي‏شد با جمعي از فرزندان حضرت علي بن ابي طالب علیه السلام و فاطمه زهراسلام الله علیها هستم. شمعي كنار بدن فاطمه اطهر سلام الله علیها روشن است كه نيمي از صورت و بدن آن مخدره ديده مي‏شود و علي بن ابيطالب علیه السلام دستور فرموده ‏اند كه كسي صدايش را به گريه بلند نكند. من و جمعي از فرزندان آن حضرت كه من آنها را در تاريكي نمي‏ديدم آهسته گريه مي‏كرديم تا آن كه غسل فاطمه زهرا سلام الله علیها تمام شد. حضرت اميرالمومنين علیه السلام دستور فرمودند كه ما فرزندانشان با مادرمان حضرت فاطمه سلام الله علیها وداع كنيم. من آهسته با گريه شديدي كه عارضم شده بود مي‏گفتم اي مادر پهلو شكسته و گريه مي‏كردم كه از كثرت حزن و اندوه و گريه از خواب پريدم.

واقعا آيا اجر و مزد رسالت پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله با تنها فرزندي كه از آن حضرت باقي مانده بود همين بود؟ امام علیه السلام فرمود: «من ادرك فاطمه فقد ادرك ليله القدر» اگر تنها به همين حديث مسلمانان توجّه مي‏كردند قدر فاطمه زهرا را مي‏دانستند زيرا در شب قدر قرآن نازل شده و قرآن همه ‏اش حكمت است و حكمتي كه از طرف خداي تعالي نازل گردد خير كثير است و به كسي كه خير كثير عطاء شود همان كسي است كه كوثر به او عطا شده است و كوثر در قرآن منظور فاطمه اطهر سلام الله علیها و فرزندان آن حضرت علیهم السلام است كه در مقابل سرزنش بني ‏اميّه كه به پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله گفتند «ابتر» ! عطا شد و همانگونه كه شب قدر بهتر از هزار ماه است فاطمه زهرا سلام الله علیها بهتر از زندگي هزارها روزگار پرارزش بشر است و او كتاب و لوح محفوظ علم الهي است كه به عنوان كوثر به پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله عطا شده است. پس كسي كه فاطمه زهرا سلام الله علیها را درك كند و بشناسد و معرفت آن حضرت را بفهمد همه خوبي‏هاي شب قدر را درك كرده است و از اين جهت در روز گذشته گفتيم كه وجود مقدّس فاطمه زهرا سلام الله علیها برگه امتحاني مردم مسلمان بعد از پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله بوده است. «السلام عليك يا فاطمه الزهراء اشفعي لنا عند اللّه» .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *