۱۴۲۶/۵/۲۷ قمری – ۱۳۸۴/۴/۱۳ شمسی – درباره خودم (خصوصیات مرحله عبودیت)

درباره خودم

 

"جناب آقای چمنی مقاله خود را در ارتباط با تزکیه می خوانند"

 

بسمه تعالي….همانگونه كه در روز قبل گفتم بحمد اللّه جمع زيادي تحت پوشش مسئله مراحل تزكيه نفس قرار گرفته‏ اند و از اين ميان آن‏هايي كه در مرحله عبوديت بوده ‏اند چون مي‏ بايست تمام صفات رذيله از آنها رفع شده باشد براي آنها امتحان كتبي و نوشتن مقاله منظور شده بود و سميناري براي امتحان آنها ترتيب داده شده بود كه در آن سمينار به نكات زير اشاره شد: ….

يك: بايد همه افراد اهل تزكيه نفس در مرحله عبوديت بررسي كنند كه اگر يكي از صفات رذيله در روحشان وجود دارد يا با نظر استادشان و يا اگر مي‏توانند خودشان ببينند كه اين صفت رذيله مربوط به كدام يك از مراحل است كه بايد در اين صورت به آن مرحله برگردند و در آن مرحله دوباره كار كنند تا اين صفت رذيله از آنها برطرف شود….

دوم: حالا كه شما بحمد اللّه تزكيه نفس كرده ‏ايد بايد همه با هم متحد باشيد و همه يك روح در بدن‏هاي مختلف خود را بدانيد و يك عقيده و يك فكر و يك هدف داشته باشيد وحدتتان را حفظ كنيد و خدمتگذار يكديگر باشيد…..

سوم: شاكر اين لطف پروردگار بوده و بدانيد كه اگر خداي تعالي كمكتان نمي‏كرد و توفيق به شما عنايت نمي‏فرمود نمي‏توانستيد نفس اماره بالسوء خود را اين گونه رام كنيد كه به هيچ وجه حتي ميل به گناه هم نداشته باشيد. داراي استقامت باشيد. در صراط مستقيم بوده و از هر گونه راه هاي انحرافي مانند راه هاي متصوفه و شيخيه و اعتقادات منحرفه محفوظ باشيد. تنها خدا را دوست داشته باشيد و جهاد با نفس كرده باشيد و بنده رسمي خدا باشيد. زيرا خداي تعالي مي‏فرمايد: «و الذين جاهدوا فينا لنهدينهم سبلنا» و خدا را شاكر باشيد كه شما را خودش تزكيه نفس كرده و از اولياء خودش قرارتان داده است اين همه موفقيت بخاطر كمك‏ هاي حضرت بقيه اللّه ارواحنا فداه و توسل به آن حضرت بوده كه ان‏ شاءاللّه براي رسيدن به كمالات روحي بيشتر بايد اين توسلات ادامه داشته باشد و هيچ گاه شما آن وجود مقدّس را از ياد نبريد تا موفق شويد و از راههاي منحرف ديگران محفوظ بمانيد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *