۱۴۲۶/۴/۲۵ قمری – ۱۳۸۴/۳/۱۳ شمسی – درباره خودم (سمپوزیوم بین المللی اسلام و مسیحیت ارتدکس یونان ، قرآن و وعده حکومت واحد جهانی)

درباره خودم
 
 
 
 
"اینجانب در حال خواندن مقاله"
 
 
بسمه تعالی …………… ( در روزهای قبل درباره سمپوزیوم بین المللی اسلام و مسیحیت ارتدکس فرازی از مقاله اینجانب ذکر شد و اینک فراز «چهارم» از آن مقاله نقل می شود) . «قرآن و وعده حکومت واحد جهانی» در آیات بسیاری از قرآن کریم خدای تعالی وعده حکومت دین بوسیله مجری مقتدر عادلی را بر جهان داده و این امر را از بدیهیات دینی دانسته است .
۱ – در سوره توبه آیه ۳۳ می فرماید : «هو الذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهرَه علی الدین کله و لو کره المشرکون» این آیه که وعده حکومت و غلبه دین حق را بر تمام روشهای حکومتی جهان و ادیان مختلف عالم داده ، در سه سوره قرآن (سوره فتح و سوره صف و سوره نور ) به همین عبارت تکرار شده و این حقیقت را کاملا تاکید نموده است .
۲ – در سوره انبیاء آیه ۱۰۵ می فرماید : « ان الارض یرثها عبادی الصالحون » این آیه که وعده مالکیت و حکومت زمین را به صالحین داده به مضامین مختلف تکرار شده که منجمله فرموده : «وعد الله الذین آمنوا منکم و عملوا الصالحات لیستخلفنهم فی الارض» و یا فرموده : «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین». در این آیات خدای تعالی وعده حکومت صالحین و آنهائی که بنای ظلم را نداشته و پیرو عدل و داد بوده اند داده و آنها را وارث و خلیفه خود در زمین برای پیاده کردن حکومت واحد جهانی معرفی فرموده است . می بینیم که قرآن صریحا این مطلب اساسی دینی و سیاسی را مسلم دانسته و به آن وعده داده است که « ان الله لا یخلف المیعاد » . …………………………………………. . کتاب مقدس و وعده حکومت واحد جهانی» در سراسر کتاب مقدس از صلح و امنیت و حکومت دین بر جهان ، در آخر الزمان خبر داده شده که اگر بخواهیم آنها را مشروحا بیان کنم ، کتاب مفصلی خواهد شد . و اگر کسی در کتاب مزامیر ( یعنی زبور داود ) مراجعه کند به فراوانی مشاهده خواهد کرد که بسیار از حکومت و سلطنت الهی و دین بر جهان یاد شده و حتی در بعضی از قسمتهای آن از مردم جهان و از پیروان دین در خواست کرده که این حکومت را تبلیغ کنند و مردم را آماده حکومت الهی بر جهان بنمایند . چنانکه در مزمور نود و ششم می گوید : « در میان امتها گوئید خداوند سلطنت می گیرد ، ربع مسکونی پایدار می شود و جنبش نخواهد خورد ، قومها را به انصاف داوری خواهد نمود ، آسمان شادی کند و زمین مسرور گردد ، دریا و پری آن غرش نماید ، صحرا و هرچه در آن است به وجد آید ، آنگاه تمام درختان جنگل ترنم خواهند کرد ؛ زیرا که می ِآید ، زیرا که برای داوری جهان می آید ، ربع مسکون را به انصاف داوری خواهد کرد » .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *