۱۴۲۶/۶/۲۹ قمری – ۱۳۸۴/۵/۱۴ شمسی – درباره خودم (قطعنامه مراحل صراط مستقیم و محبت)

درباره خودم

 

"جلسه امتحانی جمعيت اهل تزکيه نفس در مراحل صراط مستقيم و محبت"

 

بسمه تعالي……..جلسه امتحان دوستان اهل تزكيه نفس براي اين بود كه بر خودشان در مرحله اول معلوم شود كه چقدر پيشرفت كرده‏ اند و براي ما نيز حالات آنها بدست بيايد تا بتوانيم بهتر برنامه ‏هاي آنها را تنظيم كنيم. بنابراين پس از امتحان جمع زيادي از آنها موفق به مرحله صراط مستقيم و مرحله محبت شده بودند و مي‏روند تا به سرچشمه مقصود برسند و چون كارت هاي شناسائي آنها در روز ۱۹ جمادي الثاني از آنها گرفته شده بود در ظرف هفته جاري به ضميمه قطعنامه ‏اي كه ذيلا ارائه مي‏شود كارت شناسائي آنها در مسئله تزكيه نفس كه از طرف كانون صادر شده بود به آنها برگردانده شد و آن قطعنامه كه بايد همه به آن عمل كنند اين است:

«بسم اللّه الرحمن الرحيم»

«قطعنامه جلسه امتحاني مرحله «صراط مستقيم» و مرحله «محبت» كه در تاريخ بيستم جمادي الثاني ۱۴۲۶ قمري مطابق با ۵ مرداد ۱۳۸۴ با ده ماده تشكيل شد:

1 – همه دوستان اهل تزكيه نفس متعهد باشند كه كوچكترين انحرافي از دستورات مرجع تقليد خود در امور عبادي نداشته باشند و در مسائل سياسي و اجتماعي و ساير امور ديني پيرو ولي فقيه باشند.

2 – بايد در عقايد و مبداء و معاد در صراط مستقيم باشند و به هيچ وجه عقايدشان را از فرق مختلف صوفيه و مسالك ديگر انحرافي نگيرند.

3 – كوشش كنند كه تمركز در مرحله ‏شان داشته باشند و تا مرحله خود را خوب در خود پياده نكرده ‏اند به مرحله ‏اي ديگر فكر نكنند.

4 – صددرصد به آرامي و در عين حال با جديت طبق دستور اسلام عمل كنند و آنچه استادشان از اسلام مي‏گويد و دستور مي‏دهد بدون كم و زياد به كار ببندند.

5 – محبت خود را تنها به خداي تعالي اختصاص دهند و هر كه و هر چه را (غير خدا) دوست مي‏دارند براي خدا باشند.

6 – كوشش كنند كه ولايت و محبت معصومين علیهم السلام را در خود تشديد و شكوفا نمايند و اولياء خدا را دوست داشته باشند.

 7 – نظم در تمام امور زندگي داشته باشند و همه كارها را به موقع خود انجام دهند.

8 – تا مي‏توانند صفا و صميميت و اتحاد با هم داشته و از يكديگر استفاده علمي و عملي و اخلاقی بكنند.

9 – تا مي‏توانند به دوستان اهل تزكيه نفس كمك كنند و با يكديگر تعاون داشته باشند.

10 – بايد كساني كه مرحله ‏شان بالاتر است به كساني كه مرحله ‏شان پائين‏تر است كمك علمي نمايند و پاسخ سؤالات مرحله آنها را بدهند.

اين قطعنامه به همه كساني كه در مرحله صراط مستقيم و مرحله محبت كار مي‏كردند داده شد و از آنها درخواست شد كه به آنها عمل كنند. ان‏شاءاللّه همه موفق باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *