۱۴۲۶/۵/۴ قمری – ۱۳۸۴/۳/۲۱ شمسی – درباره خودم (وظائف رئیس جمهور)

درباره خودم
 
 
 
"اینجانب در حال مذاکره با جناب آقای خاتمی رئیس جمهور و جناب آقای کروبی کاندیدای ریاست جمهوری دوره نهم"
 
 
 
بسمه تعالي ……………. اينجانب بعنوان يك ايراني ميهن دوست ومسلمان دلسوز در موقعيتي كه شش روز ديگر بيشتر به انتخابات رياست جمهوري ايران دوره نهم نمانده مطالبي را لازم دانستم به رئيس جمهور آينده عرض كنم:
۱ – رئيس جمهور ايران بايد بداند كه اين مملكت متعلق به امام عصر روحي فداه است و در حقیقت بايد آنحضرت در اين مملكت حكومت كند. زيرا آنحضرت نماينده خاص الخاص پروردگار است و طبعا ولي فقيه نايب عام آنحضرت است و رئيس جمهور رئيس قوه مجريه دستورات امام عصر عليه السلام و ولي فقيه است و كوچكترين تخطي از دستورات اسلام در هر ارتباطي که باشد او را در مقام خود تضعيف ميكند .
۲ – رئيس جمهور بايد آنچنان تزكيه نفس كرده باشد كه براي جاه و مقام و خودخواهي و بي عدالتي كاري نكند و در مقابل مردم تواضع داشته باشد و فراموش نكند كه امامش فرموده : «و اصطناع الخیر لکل برٍ و فاجر » یعنی باید به رعیت و کسانی که او را به عنوان رئیس انتخاب کرده اند چه خوب باشند و چه بد با محبت و عدالت و انصاف بر خورد کند .
۳ – رئیس جمهور باید ارتباط متوسلانه خود را با صاحب مملکت یعنی حضرت بقیة الله علیه السلام کاملا حفظ کند و در مشکلات به آنحضرت متوسل گردد و حل مشکلات مملکتی را به نفع مردم مملکتش از آنحضرت بخواهد .
۴ – رئیس جمهور باید از تجربیات گذشتگان از یکطرف و دستورات اسلام از طرف دیگر تحت برنامه صحیحی با نظارت ولی فقیه و سایر فقهاء کمال استفاده را بکند و پایبند به قانون اساسی که آنهم زائیده شده اجتهاد جمعی از مجتهدین منتخب مردم بوده است باشد .
۵ – رئیس جمهور باید مردمی باشد به نیازمندیهای مردم شهر و روستا آشنا باشد و بداند که مالک تمام منابع و درآمدهای دولت و مملکت مردم اند و تا جائیکه ممکن است اموال مملکت را بخصوص بدون رضایت مردم بی جهت و بیهوده مصرف نکند .
۶ – در ارتباط با ممالک دیگر کوشش کند که غیر مسلمانها را برمسلمانها مسلط نکند زیرا خدای تعالی فرموده : « لا تتخذوا الیهود و النصاری اولیاء » و کابینه خود را از مردان مدیر و متدین و پاک و دوستدار مردم و دانشمند انتخاب نماید ومدیران پرکار و منظم و دلسوز برای مردم و متعهد بر کارها بگمارد . ۷ – در مقابل منکرات از خود عکس العمل نشان دهد و استقامت داشته باشد و به هر بادی نلغزد .
۸ – همت زیادی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر بخصوص در منکراتی که علنی انجام می شود داشته باشد و اسلام را فدای تمایلات مردم هوا پرست نکند .
۹ – مقام و موقعیت زن را از نظر قرآن و اسلام باید بشناسد و حجاب آنها را که در حقیقت پرچم اسلام است یعنی هر کجا زن با حجابی باشد نشان می دهد که آن مردم مسلمان اند و زنهای با حجاب طبعا پرچمداران اسلام اند را سفارش نماید .
۱۰ – تا می تواند مردم را با سیاست گذاری صحیح از بیکاری و بیهودگی و اعتیاد بخصوص نسل جوان را نجات دهد و آنها را بسوی استفاده از افکارشان سوق دهد و در اختراعات و اکتشافاتشان تشویقشان نماید .
 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *