۱۴۲۶/۵/۱۸ قمری – ۱۳۸۴/۴/۴ شمسی – درباره خودم (قطعنامه ورود به مراحل تزکیه نفس، موارد سیزده تا بیست و پنج)

درباره خودم
 
 
 
 
"جمعي از دوستان اهل تزكيه نفس"
 
 
 
بسمه تعالي ……………. در روز گذشته دورازده ماده از قطعنامه شرايط ورود به مراحل تزكيه نفس را نوشتيم و اينك بقيه مواد قطعنامه:
سيزدهم : بكوشد و بلكه خود را عادت دهد كه زياد حرف نزند كه كم حرفي و به ضرورت سخن گفتن براي سالك الي الله لازم است .
چهاردهم : به هيچ وجه كسي را تحقير نكند و خود را به تواضع در مقابل مردم عادت دهد و عجب و تكبر نداشته باشد .
پانزدهم : اگر ازدواج كرده اند بين زن و شوهر صفا و صميميتي وجود داشته باشد و تنها عدالت در خانه حاكم نباشد و بلكه گذشت و ايثار و اغماض شعار اهل خانه باشد.
شانزدهم : شوهر در خانه بايد وسائل رفاه اهل خانه را تا حد امكان و مقدور فراهم كند و به هيچ وجه نبايد بگذارد كه در خانه بي عدالتي ظاهر شود.
هفدهم : زناني كه مي خواهند قدم در راه تزكيه نفس بگذارند اگر ازدواج كرده اند در خانه بنشينند و حسن تبعل داشته باشند و از كارمندي و شغل آزاد كه مجبور باشند از خانه براي آن كار بيرون بيايند و مايه درآمد آنها باشد استعفا دهند و كارهاي بيروني را به مردان بي كار جامعه وا بگذارند.
هيجدهم : دخترهايي كه هنوز شوهر نكرده اند بايد در خانه فقط علوم سه گانه فوق را ياد بگيرند و خانه داري و تربيت فرزند و شوهر داري را از پدر و مادر بياموزند و اگر وقت اضافي داشتند به علوم ديگر از اين علوم بپردازند.
نوزدهم : خانمهايي كه سالك الي الله اند بايد بكوشند كه براي هيچ كس حتي محارم خود و حتي در جلسات خانمها آرايش نكنند و آرايششان تنها براي شوهرشان باشد.
بيستم : خانمهائي كه سالك الي الله اند بايد حجابشان چادر باشد و اگر پوشيه نمي زنند به قدر ضرورت فقط چشمهاي خود را باز بگذارند و بقيه صورت را بپوشانند.
بيست و يكم : خانمهائي كه اهل تزكيه نفس اند به هيچ وجه نبايد با مرد نا محرم مرتبط باشند تا مبادا آن مردها سوء استفاده كنند كه واكنش گناه آن مردها براي اين خانمها خواهد بود .
بيست و دوم : جزوات قرآن را با دقت و با توجه به ترجمه و برداشت بخوانند و هر فردي از كساني كه اهل تزكيه نفس هستند بايد داراي جزوه مستقلي باشند زيرا مبلغي كه در مقابل جزوه مي دهند به عنوان صدقه است و براي پيشرفت روحي همان فرد مفيد است.
بيست و سوم : يك سالك الي الله قبل از ورود به مراحل تزكيه نفس بايد اين سه كتاب را با دقت مطالعه كند ۱ : كتاب اتحاد و دوستي ۲ : كتاب در محضر استاد ( جلد ۱و۲) ۳ : كتاب سير الي الله.
بيست و چهارم : تا مي تواند از لحظات زندگي خود كمال استفاده را بكند و وقتش را به بطالت نگذراند و در كارهاي مفيد فعال باشد.
بيست و پنجم : زن و مردي كه سالك الي الله هستند بايد بكوشند كه طبق امر پروردگار وابستگانشان را از آتش جهنم نجات دهند . يعني از همه بد آموزيها دوري كنند مثلا از محيطي كه افراد مريض روحي در آن هستند خود و فرزندانشان را دور نگه دارند.
اميد است با قاطعيت كامل دوستان به موارد بالا عمل كنند .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *