۲۵ محرم ۱۴۲۷ – ۵ اسفند ۱۳۸۴ – تخریب حرم عسکریین علیهما السلام ، راه یاری امام زمان

أَعُوذُ ‌بِاللّهِ‌ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیم

بِسمِ‌اللّهِ‌الرَّحمَنِ‌الرَّحِیم

 أَلحَمدُلِلّه وَالصَّلوهُ وَ السَّلامُ عَلی رَسُولِ ‌اللّه وَ عَلی آلِهِ آلِ اللّه لاسِیمَا عَلی بَقیهَ اللّه روحی وَ أَرواحُ العَالَمِینَ لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفَداء وَاللَّعنَةُ الدّائِمَةُ عَلی أَعدَائِهِم أَجمَعین مِنَ الآنِ إلی قِیامِ یومِ الدّین.

 اعوذ باللّه من الشیطان الرجیم ” وَ سَیعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَ “(شعراء/۲۲۷)

مصیبت عظمای اهانتِ به مقام مقدس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و خراب شدن حرم مطهر امام هادی و امام عسگری علیهما السلام را به پیشگاه صاحب آن خانه، حضرت بقیة الله ارواحنا فداه تسلیت عرض می کنم. امیدوارم جواب دشمنان خاندان عصمت و طهارت را هر چه زودتر صاحب خانه, هر چه زودتر ولیّ مسلمان ها بدهد. شنیدن این جریان، قلوب مسلمین، قلوب شیعیان علی بن ابی طالب علیه السلام را به درد آورده، خدا وعده فرموده که جواب این افراد را هر چه زودتر بدهد و می گذارد آنها خودشان را نشان بدهند تا شیعیان دوستانشان را از دشمنانشان تشخیص دهند، ” لِیمِیزَ اللَّهُ الْخَبِیثَ مِنَ الطَّیبِ “(انفال/۳۷)، صف ها جدا شود، مسلمان ها به هم همبستگی پیدا کنند و در مقابل دشمنان مشترکشان بایستند. یک روز اهانت به رسول اکرم صلی الله علیه و آله کردند، دیدند مردم مسلمان وابستگی شان به یکدیگر بیشتر شد، شیعه و سنی همه قیام کردند، همه از جا برخاستند، متوجه شدند که از این راه نمی توانند مسلمانان را از پای در آورند، گفتند که باید تفرقه انداخت و آن وقت حکومت کرد. لذا شاید مدتهااست {که} روی این مسئله فکر کردند. اگر قبر مطهر حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام را صدمه بزنند باز علی علیه السلام هم خلیفه اهل سنت است و هم خلیفه شیعیان و هر دو دسته به او اعتقاد دارند. حرم حضرت سید الشهداء علیه السلام را اگر صدمه بزنند آن ها هم، اهل سنت هم، بالاخره امام حسین علیه السلام را فرزند پیغمبر می دانند و قبور چهار امام علیهم السلام را در بقیع خراب کردند، از آن هم صرف نظر کردند. قبر مطهر حضرت رضا علیه السلام که عاشقان اهل بیت پروانه وار دور حرم مطهرش می چرخند آن جا هم که دسترسی ندارند. مطالعه شد، فکر شد، دیدند قبر مطهر امام هادی و امام عسکری علیهما السلام که متأسفانه یک مقدار تقصیر خود شیعه است که وقتی به عراق می روند، همه جا گاهی ده روز گاهی بیشتر گاهی کمتر می مانند ولی وقتی که به امام عسکری و امام هادی علیهما السلام می رسند- که ظلم اول را ما خودمان می کردیم{که اینگونه شد}- یک ماشین مُرَجّعی می گیرند می روند یک زیارتی می کنند و با همان ماشین بر می گردند، یک عده اهل سنت هم که آنجا جمعند. من از همین مجلس اعلام می کنم که دوستان مان، اهل تزکیه نفس، اگر موفق شدند به عتبات عالیات بروند، اگر در کربلا دو روز می مانند باید به حساب خودش در سامراء لااقل شش روز بمانند. چرا؟ به خاطر اینکه در یک ضریح مرقد مطهر حضرت امام هادی علیه السلام که از نظر ما شیعه امام هادی علیه السلام با امیرالمؤمنین علیه السلام هیچ فرقی در علم و عصمت ندارد، امام عسکری علیه السلام که همچنین هیچ فرقی با سایر ائمه ندارند، ای خاک بر سر من که باید در بین شما من مقام مقدس امام هادی و امام عسکری علیهما السلام را عرض کنم و از اصول مسلّمه¬ی اسلام برایتان توضیح بدهم، ولی عمل مان خواسته یا ناخواسته همین طور بوده که فرق می گذاشتیم. در همان ضریح مطهر که امروز سقفش بر آن ضریح خراب شده، قبر مطهر حضرت حکیمه علیها السلام و قبر مطهر مادر امام زمان مان حضرت نرجس علیها السلام قرار دارد. علاوه بر همه اینها هیچ یک از مشاهد مشرفه اینگونه نیست که سال های زیاد خانه امام باشد یعنی این حرم مطهر امام هادی و امام عسکری علیهما السلام و سرداب مطهر سالها امام هادی علیه السلام در آن زندگی می کردند، تمام عمر امام عسکری علیه السلام در آنجا بوده و در آخر آقای شما، امام زمان شما، تا وقتی که امام عسکری علیه السلام از دنیا می رود لااقل آن جا زندگی می کردند. شما مسجد جمکران را به خاطر اینکه یک شب حضرت بقیه اللّه ارواحنافداه آنجا تشریف داشتند این همه عظمت می دهید، خانه‌ی امام زمانتان، جائی که امام زمان متولد شده، جایی که مدتها در آن زندگی کرده, آنجا را من می دانم, همه‌ی مردم شیعه از کارشان معلوم می شود, برای یک شب که امام زمان ارواحنافداه در یک جا بوده‌اند این همه ساختمان و گنبد و تشکیلات ساختند, برای جائی که پنج سال لااقل، سالها دو امام معصوم، امام عسکری و امام هادی علیهما السلام زندگی می کرده اند, یقیناً آنجا را از همه‌ی مشاهد مشرفه- حتی باید این چنین بشود- و انشاء الله بهتر خواهد شد. از مشهد مقدس هم باید وضعش, ساختمانش، توجه مردم به آنجا برای اینکه قربی به امام زمان علیه السلام پیدا کنند بهتر انجام خواهد شد. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. وقتی دزد وارد خانه شود و صاحبخانه بیدار است دیگر تا صبح خوابش نمی برد. حالا باید شیعیان حجه بن الحسن علیه السلام خوابشان نبرد. سامراء باید انشاءالله مرکز شیعه باشد، سامراء باید پایتخت شیعه باشد, سامراء باید انشاءالله از لوث وجود دشمنان اسلام پاک شود و انشاء الله ” إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ ینْصُرْکُمْ وَ یثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ “(محمد/۷) اگر خدا را یاری کردید، اگر خانه امام عصر علیه السلام را ساختید و مهیا کردید، خدا یاری تان می کند و بدانید ” بَقِیهُ اللَّهِ خَیرٌ لَکُمْ إِنْ کُنتُمْ مُؤْمِنِینَ (هود/۸۶) اگر مؤمن باشیم، هر چه که از جانب خدا برای ما باقی مانده، از چهارده معصوم علیهم السلام و یکصد و بیست و چهار هزار پیغمبر، یک امام زمان برای ما باقی مانده، این بقیهالله است، ” خَیرٌ لَکُمْ إِنْ کُنتُمْ مُؤْمِنِینَ “، فقط باید ایمان داشت، مؤمن بود. من الان اینجا نشسته بودم، این آیات را که تلاوت می کردند، گفتم ای کاش دوستان با حوادثی که این اخیر اتفاق افتاد، مخصوصاً هفته‌ی گذشته, این آیات را تطبیق می کردند. چه آیاتی, آیات عجیبی است! شاید در سراسر قرآن آیاتی مناسب تر از این آیات با توجّه به این حوادث نبوده ” اَلَّذِینَ کَفَرُوا وَ صَدُّوا عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ ” (محمد/۱) آیه‌ی اوّل، کسانی که راه خدا را می بندند، راه خدا چه کسی بود؟ در دعای ندبه همین امروز چند دقیقه ی قبل خواندید ” قل لا اسئلکم علیه من اجر الا من شاء ان یتخذ الی ربه سبیلاً “( اقبال الاعمال/ص۶۰۹ـ۶۰۴)، من اجر و مزدی که از شما تقاضا کردم، برای کسانی است که راهی به سوی خدا می خواهند پیدا کنند. حرم مطهر حضرت امام هادی و امام عسکری علیهما السلام را خراب می کنند که “سدّ عن سبیل الله” بشوند. راه را گم کرده ‌اند، اشتباه کرده ‌اند، این کار که انجام نمی شود بهتر می شود. من شاید هیچ وقت این تقاضا را از دوستانم در تهران و شهرستان ها نکرده بودم که وقتی به سامراء می روید، زیاد بمانید. من خودم در جوانی یک وقت مشرف شده بودم به عتبات عالیات، ماه رمضانی را در سامراء ماندم به خاطر این که می دیدم شیعیان می آیند یک سلامی عرض می کنند آن هم به خاطر اینکه وقتی به ایران برگشتند بگویند ما سامراء هم رفتیم. ولی الان دارم عرض می کنم از این به بعد هر کس می رود، من خودم همین الان که اینجا خدمتتان نشسته ام، خانواد ه ام، فرزندم اینها رفته¬اند کربلا، به همه شان گفتم چون سامراء نمی شود رفت من نمی آیم. خانه امام زمان ماست. اعتصاب اگر می کردند مردم ایران که سامراء را یا باید امنیتش را تأمین کنید یا ما قدم به عراق نمی گذاریم، باور کنید آنها به خاطر درآمدشان که بود امنیت آن راه را تأمین می کردند. چهار امام را زیارت نکنیم، خانه امام زمانمان که مأوای ماست، در و دیوار آن خانه را باید بوسید، آقا آنجا پنج سال زندگی می کرده، آنجا را نبینیم و بیاییم برویم ما حضرت سیدالشهداء علیه السلام که جانمان بقربانش که زیارت سید الشهداء علیه السلام هزار حج و هزار عمره است و حرم مطهر حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام که باز جانمان بفدایش، تنها آنها را زیارت کنیم! چرا؟ پس انشاءاللّه با خودتان قرار بگذارید راه که باز شد من هم انشاءاللّه خدمتگزارتان خواهم بود، انشاء الله کفشهایتان را جفت خواهم کرد، خاک پایتان را خواهم بوسید، فدای همه تان می شوم، برویم سامراء مدتی بمانیم، شرطش اینست که انشاءاللّه جاناً مالاً همّت کنیم. {به وسیله}ما شیعیان تمام عتبات را اگر بروید می بینید ساخته اند، حتی شیعیان ایران ساخته-اند و آنجا که یک مکان مشخصی بیشتر نیست. و این بشارت را هم به شما بدهم، خیلی می دانم قلب هایتان محزون و مجروح است چون قلب امام زمان ارواحنافداه محزون است، قلب عالم امکان محزون است، من خوب یادم است قبل {از}انقلاب به مکه مشرف شده بودم یک نفر پهلوی من نشسته بود از من پرسید تو چه مذهبی داری؟ چون مذاهب اهل سنت بعضی حنفی است, بعضی حنبلی است, بعضی شافعی است، بعضی ها هم مالکی هستند. دید من دست باز نماز می خوانم از من پرسید تو چه مذهبی داری؟ گفتم من شیعه هستم. خدا می داند نشناخت، مدام توضیح دادم چون مقید بودم بگویم شیعه هستم، تا فهمید گفت: شما شاید جعفری هستید؟ گفتم بله، همین طور است. شیعه هستم، گفت در شهر ما خارطوم یک عده ای آنجا هستند پنج وعده نماز را در سه وعده می خوانند و روحانیون ما گفته‌اند به اینها نزدیک نشوید لذا ما هم اطلاعی از وضع شما نداریم، مقداری صحبت کردم. بعد انقلاب اسلامی ایران بر پا شد, یک مدتی گذشت, من باز مشرف به مکه شدم در عمره بودم می دیدم همه از وجود مقدس امام زمان ارواحنافداه سؤال می کنند، کتابخانه های مکه و مدینه را دیدم که پرفروش ترین کتابها، کتابی است که مربوط به امام زمان ارواحنافداه باشد. -خوب دقت کنید!- حتی آن موقع من کتاب مصلح غیبی و کتاب مصلح آخرالزمان را فکر می کنم نوشته بودم کتاب فروش های آنجا گفتند اگر به عربی است ما خیلی طالبیم چون اینجا کتاب هایی که در این ارتباط باشد خیلی می خرند. همه جا نام امام زمان ارواحنافداه بود, نه تنها نام تشیّع و مذهب شیعه، نام امام زمان ارواحنافداه بود. من در این فکر فرو رفتم که این انقلاب به خصوص جنگ تحمیلی که پشت سرش بود، اخبار را در دنیا پخش کرد. پسر من آن موقع رئیس کل صدای ایران بود می گفت ۴۵ درصد اخبار دنیا مربوط به ایران و جنگ بین ایران و عراق است، تمام مردم خبردار شدند که یک عالِم، یک فقیه یک روحانی که بالاترین منصبش این است که نائب امام زمان ارواحنافداه باشد قیام کرده و آن چنان اظهار قدرت کرده است که شاه و تمام رژیم سلطنتی را سرنگون کرده و خودش ولیّ امر مسلمین شده است. این امام زمان ارواحنافداه کیست که نایبش اینکاره است؟! به فکر تحقیق افتادند. آقایان! مردم دنیا اکثراً مثل ما نیستند که هر چه پیش آید خوش آید، نه! تحقیق می کنند این کیست؟ این شخصیت آیا وجود دارد یا وجود ندارد؟ نایبش وقتی که این قدرت را داشته باشد پس خودش چه کاره است؟! لذا در فکر تحقیق از مذهب تشیّع و امام زمان ارواحنافداه شدند. مسئله ای که مهم بود از نظر شخص من آن موقع ظهور صغری بود که یک ظهور بسیار پرفروغی از حضرت بقیة الله علیه السلام در عالم بوجود آمد. مردم تمام دنیا, حتی بی سوادهای دنیا در ظرف هشت سال که این دفاع مقدس برگزار شد فهمیدند که یک امام زمانی هست. شما الان می بینید سنی، شیعه، مسیحی، زرتشتی، تمام مذاهب دارند درباره حضرت بقیهالله ارواحنافداه تحقیق می کنند و مردم شیعه سیل آسا به طرف هر جایی که حضرت بقیة الله ارواحنافداه قدمی گذاشته, می روند. شما بروید مسجد جمکران را نگاه کنید. همین پریشب بود، جا برای اینکه آنجا اتراق کنند نبود. پس، صدام جنگ را بر ما تحمیل کرد، شهدایی ما داشتیم، عده ای شهید شدند اما یک قدم بسیار بلندی به طرف ظهور برداشته شد که این مشهود همه هست، هر کس اهل مطالعه باشد خوب این معنا را درک می کند و این هفته، این هفته من معتقدم قدم بسیار بلندی باز برداشته شد به طرف ظهور؛ آقاجان! آیا می شود این آخرین قدم باشد؟ بسیار بلند! امام هادی و امام عسکری علیهما السلام را ما با سایر ائمه فرقی نمی گذاشتیم ولی دیگران فرق می گذاشتند. خدایا طاقت نداریم درست است فرموده ای ” وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَ الْأَنفُسِ وَ الثَّمَرَاتِ ” (بقره/۱۵۵) اما خیلی طاقتمان کم است، ما بدن مان ” عن قلیل من بلاء الدنیا و عقوباتها “(مفاتیح الجنان/دعای کمیل) طاقت ندارد. خدایا لطفی کن، عنایتی کن که این آخرین قدم باشد. یک مرتبه ببینیم خورشید وجود مقدس امام زمان مان ظاهر شد{بفرماید} به خانه پدر من, خانه پدر بزرگ من، به خانه مادر من، به خانه عمه من، به خانه من جسارت می کنید؟! دیگر آمدم. ای خدا این قدم آخر مراحل ظهور باشد. امروز دنیا حتی ممالک اروپایی تظاهرات می کنند، امروز در همین تهران خودمان که امیدوارم دوستان هر چه زودتر خودشان را برسانند، من اگر اطلاع قبلی می بود می گفتم همه بروند, امروز تظاهرات می کنند ما امام هادی مان را دوست داریم، امام عسکری مان را دوست داریم، امام زمان مان را دوست داریم، جزء اینهایی باشید که آیه بعدی این جزوه می گوید ” الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ ” (محمد/۲) کسانی که ایمان آورده اند و عمل صالح کرده اند و ایمان به آنچه بر حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله که حق است {آورده اند}” وَ آمَنُوا بِمَا نُزِّلَ عَلَی مُحَمَّد وَ هُوَ الْحَقُّ ” (محمد/۲) یک عده خیال می کنند که حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله حق نیست. خدای تعالی فرموده است که ” جَاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقاً “(اسراء/۸۱) این وعده را داشته باشید، دیروز دیدم که آن کسی که به حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله، اول کسی که این جسارت را کرده آمده در جلوی مردم عذرخواهی می کند. من نمی دانستم این قدر مسلمانها با هم متحدند، نمی دانستم که تمام چیزهایی که مربوط به آن مملکت است مردم تحریم می کنند، این شکست، این شکست اقتصادی بر این مملکت وارد می شود. مرحبا به مردم مسلمان، بارک الله به این اتحاد، انشاء الله در مرحله دوم هم وحدتشان را حفظ کنند، آمدند امام هادی و امام عسکری علیهما السلام را پیدا کردند که اینها مخصوص شیعیانند. ما اگر اینجا را خراب کردیم شیعه و سنی به جان یکدیگر می افتند، اختلاف بیانداز و حکومت کن، این کار را کردند. امیدوارم خود حضرت بقیة الله ارواحنافداه کمک بکند، آنچه آنها می خواهند نشود. همانطور که در این آیات خدای تعالی تذکر داده ” هُوَ الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ کَفَّرَ عَنْهُمْ سَیئَاتِهِمْ “(محمد/۳) شما بدانید امروز اگر برای حضرت امام هادی و امام عسکری علیهم السلام اظهار محبت کردید مالاً، جاناً، خدا گناهان شما را، همه اش را می آمرزد. ” کَفَّرَ عَنْهُمْ سَیئَاتِهِمْ وَ أَصْلَحَ بالَهُمْ “(محمد/۲) کارهایتان را اصلاح می کند، همه کارهایتان را، “ذَلِکَ بِأَنَّ اَلَّذِینَ کَفَرُوا اِتَّبَعُوا الْبَاطِلَ “(محمد/۳)؛ این به خاطر این است که آنهایی که کافرند، دشمن اسلامند بر باطلند، ” وَ زَهَقَ الْبَاطِلُ “(اسراء/۸۱)، البته اینجا ” وَ زَهَقَ الْبَاطِلُ ” از آیه دیگرست. و باطل از بین می رود، همیشه این را بدانید. ” وَ أَنَّ الَّذِینَ آمَنُوا اِتَّبَعُوا الْحَقَّ مِنْ رَبِّهِمْ “(محمد/۳)؛ کسانی که به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ایمان دارند، اینها طرفدار حق اند. ” جَاءَ الْحَقُّ “؛ شما طرفدار حقید. ” کَذَلِکَ یضْرِبُ اللَّهُ لِلنَّاسِ أَمْثَالَهُمْ “(محمد/۳)؛ مثل های مردم را اینطوری خدای تعالی می زند، ببینید چقدر تطبیق می کند! همیشه هم تطبیق می کرده. بقیه آیات هم در اوّل سوره رسول اکرم حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم، شما اگر برداشتی داشته باشید بنشینید نگاه کنید همه اش مربوط به همین مسائل روز است. نه اینکه برای امروز نازل شده نه! برای همیشه است. امیدوارم خدای تعالی این اظهار تأسف ما را هم مثل آن کلافی که آن پیرزن برای خریداری یوسف آورده بود قبول بفرماید. من امروز می خواستم درباره صبر صحبت کنم و انشاءاللّه کوشش می کنم از این هفته به بعد هر هفته در هر کجا هستم این ساعت را صحبت کنم، فُرجه ای پیدا شد این وسط، یک امتحانی برای شما بود که الحمدلله امتحانتان را خوب دادید و یک مقدارای هم شاید ما کوتاهی کردیم که از شما عذر می خواهیم. انشاءاللّه هر هفته این جلسه حالا اگر در تهران بودم از تهران پخش می شود و اگر در شهرستانهای دیگر بودم از همان جا پخش می شود و انشاءاللّه درباره ی واژه های تحریف شده، چون یک جمله ای برایتان بگویم در هفته ی قبل بود، این هفته ای که گذشت نه، هفته قبل بود. یک مکاشفه علمی شد برای من که یاری امام زمان ارواحنافداه در چیست؟ ما مدام می گوییم خدایا ما را موفق به یاری امام زمان ارواحنافداه بکن. همان طوری که در ذهن شما می آید و در ذهن من هم می آمد این بود که یاری امام زمان ارواحنافداه این است که وقتی آقا تشریف آوردند یک شمشیر بگیریم و جلوی حضرت ولی عصر ارواحنافداه با دشمنان جنگ کنیم، یک چندتایی را هم بکشیم. طبعاً بیشتر در ذهن ها این است. خوب این طبعاً فقط در وقت ظهور خواهد شد و آن هم چند سالی که دنیا تحت فرمان حضرت قرار نگرفته، قبلش یاری امام زمان ارواحنافداه چیست؟ بعد از این چند سال یاری حضرت چیست؟ دیگر یاری تمام می شود یا باز هم هست؟ چیزی که برای من یعنی یک دفعه هجوم آورد و شاید هم وظیفه ام باشد به همه بگویم یاری حضرت ولی‌عصر علیه السلام چیزی است که کمک به آن حضرت باشد، وقتی حضرت بقیة الله ارواحنافداه تشریف می آورند البته یک موانعی سر راهشان از افراد هست، به نظر من خیلی هم جزئی است چون ما بزرگش کردیم بزرگ به نظرمان می آید. خیلی جزئی است با سلاح هایی که حضرت دارند و مسائلی که حضرت دارند در روایات هست، این مسأله زود تمام می شود، مسأله ای که مشکل است و از همین الان ما می توانیم انشاءاللّه شروع کنیم و بار سنگینش هم روی دوش شیعیان است و بعد سنگین ترش باید عرض کنم روی دوش شما اهل تزکیه نفس است، این است که از زمانی که علی بن ابیطالب علیه السلام را خانه نشین کردند تا امروز، تا همین امروز، دائماً دشمنان دانا و دوستان نادان این صراط مستقیم را خراب کرده اند، گاهی برایتان مثال زده¬ام که خدای تعالی یک جادّه ی اتوبان مستقیم به مقصد باز کرده، آمدند وسط هایش را حفره هایی درست کردند که انسان بعضی هایش را مجبور است که از کنار گذر ردّ بشود و بعضی ها را با دست انداز و آهسته حرکت کردن و با احتیاط حرکت کردن عبور می کند. خیلی چیزها است، حتّی بعضی هایش را ما دست انداز هم تصور نمی کنیم و حال اینکه گاهی مهلک است، خیلی چیزها؛ شما لااقل آنهایی که بیشتر پای عرایض من بودند مقدار زیادی از این انحرافات و دست اندازهای جادّه را متوجه شده اند {که چه چیزهایی هستند}و اگر امروز نبود شاید من اوّل این حرف را نمی زدم، این دست اندازها را باید امام زمان ارواحنافداه از بین ببرد تا همه به سوی خدا با سرعت بروند، یاری حضرت ولی‌عصر علیه السلام اینجا خیلی خودش را نشان می دهد که شما باید کوشش کنید راه های انحرافی که افراد را به مقصد نمی رساند اینها را یا ببندید یا به مردم اطلاع بدهید که اینها راه نیست. یک وقتی سوار یک ماشینی بودیم راننده از یکی از این کنارگذرها در حدود بجنورد بود رفت راه را گم کرد، باور کنید راه گم می شود، چون دیگر نفهمید از کجا باید وارد جادّه اصلی بشود، تابلو و چیزی هم نبود، مدت زیادی در بیابان های خاکی رفتیم بعد گفت مثل اینکه ما باید برگردیم، کلّی وقتمان را گرفت! این مثال را چرا گفتم؟ برای اینکه اگر گاهی هست و شاید نود درصد این راه های انحرافی که دشمنان در مذهب و در دین قرار داده ‌اند اینطوری باشد که اگر انسان بیرون رفت، خوب رفته بیرون، از آن طرف سر صد متری بر می گردد در جاده، یک قدری وقتش گرفته می شود، امّا اگر منحرف شد و دائماً هم منحرف بود، یا خوابش برد، رفته خسته شده حالا می گوید بخوابم از راه باقی می ماند. پس آنچه که من می خواهم عرض کنم این است که وظیفه شما اگر می خواهید اسمتان در زمره یاران حجه بن الحسن علیه الصلوه والسلام قرار بگیرد این است که این راه های انحرافی را یا ببندید که غالباً نمی توانیم ببندیم، چون اکثریت مردم طرفدار این راه های انحرافی و این کجروی ها هستند و یا لااقل تذکر بدهید که آقا این راه نیست. این ره که تو می روی به جهنم است نه به بهشت، این راه نیست! انشاءاللّه به یاری پروردگار برنامه ی سخن من در هفته های آینده تذکّر این راه های انحرافی است که برای مردم پیدا شده منتها جست و گریخته عرض می کنم نه روی ترتیب، به خاطر اینکه یک عدّه هستند مکتبشان همین راه های انحرافی است به آنها بر نخورد و دشمنی با ما نکنند. هر چه گفتم شما بدانید همان را باید انشاءاللّه شما انجام بدهید و همان طور فکر کنید و همان کار را بکنید. امروز می خواستم درباره ی صبر با شما صحبت کنم که وقت گذشت انشاءاللّه هفته آینده، {درباره}صبر یعنی چه و چگونه ما جزء صابرین باشیم و مردم چگونه خودشان را صابر می دانند {صحبت می کنم}. امیدواریم در ماه محرم این ماه عزا، این ماه عزاداری که همه مشکلات ما در این ماه با شهادت حضرت سیدالشهداء علیه السلام به وجود آمد و برطرف شد. به وجود آمد که ما باید روز جمعه بنشینیم، روز عید غدیر بنشینیم، روز عید فطر و عید قربان بنشینیم بگوییم ” أین الحسن و أین الحسین “(مفاتیح الجنان/دعای ندبه)، امام حسن علیه السلام کجاست؟ چرا در بین ما نیست؟ امام حسین علیه السلام کجاست؟ و بعد هم گریه کنیم ” فعلی الاطایب من اهل بیت محمد و علی صلوات اللّه علیهما، فلیبک الباکون ” بر پاکان از اهل بیت پیغمبر و علی بن ابیطالب علیهم السلام گریه کنند، گریه کنندگان، ” و یضج الضاجون و یعجّ العاجون، أین الحسن و أین الحسین، أین ابناء الحسین ” خدایا ما را تنها در این دنیای پر محنت و پربلا قرار دادی، رهبر ما، عزیزترین فرد عالم وجود حضرت حجه بن الحسن ارواحنافداه را در پس پرده غیبت ما را قرار دادی، غایب از آن حضرتیم، آن حضرت را نمی بینیم. خدایا به خاطر خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام، به خاطر امام زمانمان بر این بی سامانی ما، بر این بی کسی ما، بر این بلای عظیمی که ” الهی عظم البلاء ” پایان مرحمت بفرما.

” نسئلک اللهم و ندعوک باعظم اسمائک و بمولانا حجه بن الحسن یا اللّه و یا اللّه و یا اللّه و یا اللّه و یا اللّه و یا اللّه و یا اللّه ” خدایا به آبروی حضرت ولی‌عصر علیه السلام فرج آن حضرت را برسان. همه ما را از بهترین اصحاب و یارانش قرار بده. قلب مقدسش را تشفّی عنایت بفرما. خدایا همّت شیعیان آن حضرت را آن قدر زیاد کن تا در اسرع وقت به بهترین وجه مرقد امام هادی و امام عسکری علیهما السلام را بازسازی کنند، مردم آنجا بروند زیارت کنند و از معنویات آن مقام مقدس بهره مند شوند. پروردگارا گرفتاری های شیعه را برطرف بفرما، خدایا این قدم هایی که به طرف ظهور برداشته می شود پروردگارا هر چه زودتر پایان مرحمت بفرما. پروردگارا به آبروی حجه بن الحسن علیه السلام قسمت می دهیم مرض های روحی مان شفا مرحمت بفرما، مریض های بدنی را شفا مرحمت بفرما، خدایا مریض های منظور، مریضه منظوره شفا مرحمت بفرما، امواتمان غریق رحمت بفرما، شهداءمان با شهداء کربلا محشور بفرما، عاقبت امرمان ختم بخیر بفرما. ضمناً آقایان در این جلسه روز جمعه کارت لازم نیست به متصدیان جلسات عرض می کنیم که هر کس – البته شرایط جلسه را داشته باشد – اجازه دارد وارد جلسه بشود و کارت برای جلسات خصوصی مرحله ای است که آنجا باید کارتشان را حتماً بیاورند و دفترهایشان را بیاورند و انشاءاللّه زودتر بتوانیم خودمان را بسازیم. آقایان دارد دیر می شود، دارد نزدیک می شود ظهور آقا انشاءاللّه. و به هرحال دیر دارد می شود این را اجمالاً عرض بکنم به هم بگردید، زودتر خودتان را درست کنید، زودتر صفات رذیله تان را از بین ببرید و انشاءاللّه حالا چون انسان به ظهور برخورد بکند به هرحال باید خودش را درست بکند و امیدواریم همه تان به نحو احسن خودتان و خانواده تان و تمام متعلقین و متعلقاتتان را در راه دین و حقیقت دین و لُب دین قرار بدهید. ” و عجل اللّهم فی فرج مولانا صاحب الزمان “.

جهت دانلود صوت و یا پخش آنلاین کلیک کنید

 
 
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *