۱۵ جمادی الثانی ۱۴۲۶ قمری – ۳۱ تیر ۱۳۸۴ شمسی – امامت متقین – دعا برای فرج – حکومت مستضعفین

ٰاعوذ بالله من الشيطان الرجيم

بسم الله الرحمن الرحيم

 الصلاة و السلام علي رسول الله و علي آله آل لله لا سيما علي بقية الله روحي و ارواح العالمين لتراب مقدمه الفداء و اللعنة الدائمة علي أعدائهم اجمعين من الان الي قيام يوم الدين .

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم، و نريد أن نمنّ علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم ائمّة و نجعلهم الوارثين و نمکّن لهم في الارض و نري فرعون و هامان و جنودهما منهم ما کانوا يحذرون.

 ان شاءالله روز چهارشنبه هفته اي که مي آيد ميلاد مسعود حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليهاست. همانطوري كه در هفته هاي گذشته عرض شد روز سه شنبه دوستاني كه در مرحله ي محبت و تقوا و صراط مستقيم هستند غير از خانمها، آنهايي كه مقاله نوشته اند و يا ننوشته باشند ولي در مرحله هستند روز سه شنبه كه شب ميلاد مسعود فاطمه ي اطهر است تشريف بياورند دفتر تهران، از ساعت تقريباً شش بعدازظهر تا شب يك امتحان كتبي دارند كه بايد در جلسه امتحان بدهند تا براي خودشان معلوم بشود كه در چه وضعي از وضع روحي هستند و روز تولد از ساعت ده انشاءاللّه تا دوازده يا مثلاً دوازده و نيم، -آن طرفش زياد مشخص نيست- انشاءاللّه مجلس جشني براي اين لطفي كه خداي تعالي به بشر در كره ي زمين فرموده يك مدّت كوتاهي به خاطر لياقت بشر كه بيشتر لياقت نداشته فاطمه ي اطهر را به دنيا نازل فرموده است. انشاءاللّه بخاطر اين لطف مهم پروردگار كه به پيغمبراكرم مي فرمايد: اعطيناك الكوثر، ما هم خوشحاليم. به قدر لياقتمان جشن مي گيريم و انشاءاللّه دوستان عموماً مي توانند در آن جلسه شركت كنند. و چون هواي تهران گرم است برنامه ي دوستاني كه در مراحل بالاتر بودند مي گذاريم براي ماه رجب كه آنها را دعوت مي كنيم با نامه و با دعوت نامه انشاءاللّه تشريف مي آورند. البته همه ي اين آمد و شدها براي آقايان است خانمها چون مشكل است برايشان رفت و آمد از اين جهت مزاحمشان نمي شويم. و آنها هم انشاءاللّه شايد اول رجب يا سيزده رجب، يا بيست و هفت رجب بالاخره بايد خدمتشان برسيم و از محضرشان استفاده هاي معنوي بكنيم  و انشاءاللّه پنج نفر از دوستاني كه اهل تزكيه نفس هستند در مرحله ي محبت و تقوا و صراط مستقيم، هيئت داوران تعيين مي كنند و آنها بايد در روز سه شنبه هفته ي آينده صحبت كنند و يا لااقل مقاله شان را بخوانند. همانطوري كه در مراحل بالاتر انجام شد. انشاءاللّه اين مطالب را هر كس كه صداي من را شنيد عمل مي كند و آنهايي هم كه به هر جهتي صداي من را نشنيدند آنهايي كه شنيده اند به آنها مي گويند. منتظر همه ي دوستان انشاءاللّه با خواست خدا در روز سه شنبه شب تولد حضرت زهرا سلام الله عليها خواهيم بود. دوستان خيلي همّت كرده اند. مقالات را خيلي خوب نوشتند. متجاوز از دويست نفر مقاله داده اند و بسيار برنامه شان خوب بوده و انشاءاللّه زيارتشان هم خواهيم كرد. تصادفاً آيه اي كه در هفته ي گذشته تلاوت كرديد از معروفترين آياتي است كه در شأن حضرت بقيةاللّه ارواحنافداه نازل شده است. آيه ي «و نريد أن نمنّ استضعفوا في الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثين». بعضي از مفسرين اين آيه شريفه را مربوط به حضرت موسي و بني اسرائيل دانسته اند به علت اينكه بعد از اين آيه اسم فرعون و هامان و جنودشان برده شده. ولي به طور كلي اين آيه براي همه ي مستضعفين روي زمين است و بخصوص مستضعفيني كه در آخرالزمان قرار گرفته اند. مردم زمان ما، مردمي كه حتّي در ممالك اسلامي، اسلام را نمي توانند پياده كنند و دشمنان به آنها هجوم آوردند و آنها را ضعيف قرار داده اند. مستضعف يعني كسي كه به هر دليلي ضعيف واقع شده باشد، مظلوم واقع شده باشد حقّ با او باشد و دشمن قوي شده باشد به هر دليلي و دشمن باصطلاح ظالم شده باشد، ظلم و جور را روي  افراد متديّن و صالحين فشار آورده باشد، اين اشخاص را يعني افرادي كه مظلوم و مستضعفند اينها را قرآن مستضعف ناميده و در تمام دورانها بوده اند. دسته جاتي در زمان انبياء گذشته بودند كه يك نمونه اش يعني نمونه بسيار ظاهر و بارزش بني اسرائيل بوده، چون بني اسرائيل موردِ عذاب و فشار فوق العاده تري از فرزندان انبياء گذشته و اقوام گذشته قرار گرفتند. آن چنان ضعيف شده بودند كه در قرآن شريف آمده، يذبّحون ابنائهم و يستحيون نسائهم جلوي چشم مادري كه نوزادش تازه متولد شده و همه ي مادرها وقتي كه پسري خدا به آنها مي دهد خوشحال مي شوند اينها محزون مي شدند و مي خواست مخفي كنند و اگر فرزندشان را مخفي نمي كردند جلوي چشم مادرها ذبح مي شدند و دخترها را هم كه نگاه مي داشتند چون از جانب آنها خطري احساس نمي كردند. همان وهميّاتي كه هر چه زمان به طرف ظهور نزديكتر مي شود كمتر مي گردد و طبعاً در گذشته اين وهميّات و تخيّلات زيادتر بود و به علم نجوم  و سحر و جادو بيشتر متوجه بودند اين وهميّات خبر داده بود كه يك فردي مي آيد تاج و تخت فرعون را برهم مي ريزد و اين شخص از نسل اسرائيل يا از بني اسرائيل است.  لذا مي خواست جلوي اين كار را بگيرد. فرعون اين تصميم را گرفت فرعون زمان ما هم تصميم گرفته اند – كه در رسانه هاي خبري اين معنا به خوبي مشاهده مي شود اگر چه ما شيعيان در خوابيم در اين بخش ولي دشمن بيدار است، – مي خواهد جلوي ظهور حضرت بقيةالله ارواحنافداه را بگيرد. لذا كارهاي زيادي كرده اول قدمش اين بوده و اينست كه اگر ما بيدار باشيم بايد توجّه كنيم اينكه اصحاب امام عصر، ياران امام عصر را از بين ببرند. در بين شيعه، امروز بسيار مساله ظهور حضرت ولي عصر ضعيف قرار گرفته. اگر چه رشد فكري و دور شدن از موهومات زياد شده و يك عده زيادي بحمداللّه متوجه مقام مقدس حضرت حجة ابن الحسن هستند ولي يك عده از مردم حتّي مسلمان و حتي شيعه با اين فكر مخالفند يعني با فكر ظهور و تشريف فرمايي حضرت بقيةالله مخالفت مي كنند. مخالفتها به اقسام مختلف انجام مي شوند. يك عده هستند كه اساساً به ياد حضرت نيستند و هر كس هم زياد نام امام عصر را ببرد مسخره اش مي كنند. شما حتي در همين مملكت ديديد بعضي از ملوك، – ملوك كه من مي گويم به خاطر اينست كه مالك افكار مردمند حالا مي خواهد اين شخص باصطلاح رئيس كل باشد يا مديران هر اداره اي باشد و يا هر كسي كه مي خواهد ولو چند نفري را و افكار چند نفري را به مالكيت خودشان در آورده باشد.- علي دين ملوكهم، اينها عملاً اسمي از امام زمان عليه الصلوة و السلام در سخنراني ها نمي برند تا امام زمان فراموش شود. يك  عده اينطور حالا خودآگاه يا ناخودآگاه عمل مي كنند. يك عده وقتي مي بينند يك نفر زياد از امام عصر ارواحنافداه اسم مي برد متهم به گروههاي مختلف که از يك طرف هم آن گروه يا آن گروهها را بدنام كرده اند مي كنند. يك عده از دشمنان هم كه به طور كلي هر كجا كه اسم امام عصر ارواحنافداه بيشتر برده مي شود با آن مبارزه مي كنند و دشمنان هم كه بيدارتر از شيعيان در اين موضوع هستند و عمل مي كنند كه رسماً كارشناسان  مختلفِ با اسم و رسم را دعوت مي كنند كه آيا مي شود جلوي اين پديده ي مهمي كه مي خواهد كاخهاي ابرقدرتها را خراب كند آيا مي شود جلوي اين را گرفت و آنها هم بخاطر رشوه هايي كه گرفته اند يا بخاطر خودعزيزي ها مي گويند بله مي شود، اول كاري كه بايد كرد اينست كه دوستان آن آقا را از بين برد چون تنهايي كه نمي تواند كاري بكند. ما از آنچه كه آنها مي گويند و عمل مي كنند ما بايد پند بگيريم. ما بايد اظهار دوستي مان را بيشتر بكنيم. معني ظهور صغري از همين جا شروع مي شود كه در مقابل دشمن، در مقابل دوست ناداني كه اهداف دشمن را دارد ترويج مي كند آنچنان خودمان را قوي بكنيم كه خداي تعالي در قرآن مي فرمايد: « و أعدّوا لهم ما استطعتم من قوّة و من رباط الخيل ترهبون به عدوّ الله وعدوّکم » دشمن خدا و دشمن خودتان را بترسانيد. فراري دهيد. دور و بر اين موضوع نيايند، آنچنان قدرت و قوت و اسلحه و همه چيز داشته باشيد تا نتواند دشمن اين گونه با امام شما مبارزه كند. وقتي با امامتان مبارزه كرد طبعاً با شما هم مبارزه مي كند. وقتي شما را از بين برد امامتان ظهورش به تأخير مي افتد يكي از علل اينكه شياطين را خدا اجازه نمي دهد كه از جوّ زمين خارج شوند بخاطر اين است كه تصميمات ظهور در عالم بالاي اين جوّ زمين گرفته مي شود و آنجا ممكن است به ائمه اطهار عليهم الصلوة و السلام، به پيغمبراكرم، به انبياء، به صالحين، به شهداء، آنهايي كه در بهشت برزخي زندگي مي كنند به آنها مساله ظهور و وقت ظهور گفته شود. و اگر شياطين بتوانند به آنجا نفوذ بكنند همانطوري كه شيطان در زمان حضرت آدم در بهشت وارد شد و نفوذ كرد اگر شياطين زمان ما هم بتوا نند نفوذ كنند و بروند طبعاً از اسرار مطلع مي شوند. و اينها مي آيند در زمين كارهايي مي كنند، فسادهايي مي كنند كه ظهور به تأخير بيفتد. حالا چرا  اين كار را مي كنند؟ اينها همه اش مربوط به آيات قرآن است براي اينكه خداي تعالي وقتي كه شيطان گفت انظرني الي يوم يبعثون، من را تا روز قيامت مهلت بده كه بتوانم همه ي بندگانت را اغوا كنم خداي تعالي تا ظهور به او وعده فرمود. انك من المنظرين الي يوم الوقت المعلوم، تا روز ظهور امام عصر تو مي تواني باشي. و لذا شيطان و شياطين نمي خواهند اين همه مريد را از دست بدهند، اين همه پيرو را از دست بدهند.  اين همه كساني كه اغوا كرده اند از دست بدهند لذا تمام كوشش شيطان و شياطين حتي شياطين انسي اينست كه اين مساله انجام نشود. چون اگر اين مساله انجام شد روز مرگ آنهاست. روز از بين رفتن آنهاست. بنابراين ما كه انشاءاللّه مي خواهيم اين مساله انجام بشود در هر دعايمان عجل فرجهم كه فرج آل پيغمبر، كه فرج امام زمان است ما وقتي كه صلوات مي فرستيم و عرض مي كنيم خدايا رحمت خاص الخاصت را بر پيغمبر و آلش فرو فرست بعد مي گوييم وعجل فرجهم. خدايا فرج آل محمّد را هم برسان، آل محمّد عبارت از مستضعفيني هستند كه در زمان ما قرار گرفته اند. اينها ائمه هستند. اينها پيشوايان دين هستند. فرزندان فاطمه ي زهرا سلام الله عليها چه صالحشان، چه طالحشان، چه معصومشان و چه غير معصومشان از بعد از آنكه علي بن ابيطالب را خانه نشين كردند هميشه رهبري مبارزات ديني را به عهده داشته اند و مردم را آماده ي براي ظهور حضرت بقيةالله مي كردند. معصومينشان با كلمات قاطعشان، با سخنان پرارزششان كه در كتابهاي متعددي از حضرت رسول اكرم، از فاطمه ي زهرا، از علي بن ابيطالب به ترتيب تا امام عسكري عليه الصلوة و السلام خبر قطعي و حتمي ظهور حضرت بقيةالله را داده اند. غير معصومين حتي در زمان ائمه يك عده قيام مي كردند، آقا چرا قيام كردي در مقابل – مثلا فرض كنيد متوكل عباسي يا در مقابل – هشام بن عبدالملك مروان؟ چرا قيام كرديد؟ بخاطر اينكه بعضي شان مثل زيد بن علي بن الحسين فرمود بخاطر اينكه زمينه ظهور منجي كل را من فراهم بياورم. امام هشتم مي فرمود كه اگر زيد بن علي بن الحسين موفق مي شد حكومت را به ما معصومين تحويل مي داد. يا بعضي شان  متوجه هم نبودند مثل زيدالنار فرزند حضرت موسي بن جعفر با ظلم مبارزه مي كرد لازمه ي مبارزه با ظلم اينست كه زمينه براي ظهور فراهم بشود. با ظلم مبارزه مي كرد، از ظلم بدش مي آمد. در زمان بني العباس خانه هاي بني العباس را آتش مي زد، وقتي او را دستگير كردند آوردند نزد مأمون، مأمون گفت خوب بود اول خانه هاي دشمنان مشتركمان را تو آتش مي زدي بعد خانه ما بني العباس كه از اقوام شما هستيم! گفت: حالا كه نقداً در دست تو گرفتارم اگر نجات پيدا كنم اين كار را خواهم كرد! همه ي اينها اين برنامه شان بود. يا مستقيماً مي خواستند تحويل ائمه اطهار عليهم الصلوة و السلام بدهند حكومت را و يا آنكه با ظلم مبارزه مي كردند كه لازمه اش رسيدن حكومت در دست معصومين عليهم الصلوة و السلام بود ولي خوب زمانش نرسيده بود مردم آمادگي نداشتند، مردم درك و فهم اين معنا را نداشتند كه بفهمند دوستانشان كه هست، دشمنشان كه هست، ولي زمان ما تا حدّي -نمي خواهم عرض كنم صد درصد- ولي اگر مردم را انسان روشن كند، بيدارشان كند و به آنها بفهماند دوستانتان كه هست، دشمن تان كه هست، حتي اگر به غير مسلمانها اين معنا را خوب بتوانيم بفهمانيم اينها غير ازآنها هستند، قبول مي كنند، شايد انشاءاللّه با همين جمعيت كم مان، با همين عده اي كه دوست امام زمان هستند با همين جمعيتي كه شبهاي چهارشنبه، شبهاي جمعه به جمكران مي روند با همين دسته اي كه شبهاي چهارشنبه به مسجد سهله مي روند با همين جمعيتي كه وقتي صلوات مي فرستند عجّل فرجهم را هم مي گويند، با همين مردمي كه نام مقدس امام عصر را حتماً در خانه ها شان روي سرشان زده اند. با همين جمعيت مختصري كه بعد از نماز سلام به محضر مقدس امام عصر مي دهند. اگر مي خواهند بخوابند من ديده ام عدّه اي -و انشاءاللّه دوستان هم اين كاررا بكنند- يك سلامي خدمت حضرت بقيةالله عرض كنند، اگر پدر شما بالاي سر شما ايستاده باشد و شما هم خوابتان گرفته باشد به پدر مي گوييد با اجازه، خداحافظ، من مي خواهم بخوابم. لااقل اين كار را مي كنيد. صبح هم كه از خواب بلند مي شويد مي بينيد باز پدر بالاي سرتان ايستاده سلام به او مي كنيد. نسبت به حضرت بقيةالله ارواحنافداه اين كار را دوستان بكنند. خودشان را خوب از نظر روحي بسازند، قوي باشند كه اگر نداي مقدس حضرت حجة ابن الحسن بلند شد كه من آمدم. آمدم  شما را نجات بدهم فوراً اجابت كنند و از جهات مختلف ديگر، از نظر علمي، از نظر درك سياسي، از نظر آن كارهايي كه حجة ابن الحسن دوست دارد هر كسي در يك رشته وارد بشود و انشاءاللّه موفق باشد من در لبنان يك عدّه از دوستاني كه آنجا داريم جزء حزب الله يا رهبران حز ب الله هستند ديدم تمام فكرشان ظهور حضرت بقيةالله ارواحنافداه است. تمام فكرتان اين باشد. حتّي اگر خانه اي مي سازيد يك طوري بسازيد كه امام زمان را بتوانيد دعوت كنيد در خانه ي خودتان و آن حضرت از شما راضي باشد. زن و فرزندتان را طوري تربيت كنيد كه آنها هم بتوانند دست به دامن امام عصر باشند. تا مي توانيد به اين آيه شريفه توجه داشته باشيد كه و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض، شما بخواهيد يا نخواهيد ضعيف الان هستيد، مستضعف هستيد. در مقابلتان نزديك به پنج ميليارد دشمن قرار گرفته، يعني اگر جمعيت كره زمين شش ميليارد باشد لااقل چهار ميلياردو نيم اين جمعيت غير مسلمانند و دشمن شما، يك عده هم كه مسلمانند ولي باز هم دشمن شما، و بايد عرض كرد كه شش ميليارد دشمن داريد، ضعيفيد، هر چه باشيد ضعيفيد پس بايد خودتان را تقويت كنيد و ضمناً بدانيد كه خداي تعالي كمك تان است، نمي گويد و تريدون، شما  اراده كرديد يا اراده بكنيد مي گويد و نريد، ما اراده كرديم. اراده خدا هم مو لاي درزش نمي رود، به هيچ وجه به اصطلاح تزلزل ندارد، هر جا گفته اراده كرده اراده عمل شده و انجام شده. و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا، نه اينكه فكر كنيد باز هم قوت و قدرت شما مفيد است شما كارتان را بايد بكنيد. ما اراده كرديم، و نريد ان نمن، منت هم مي گذاريم بر سرتان. شما كساني هستيد كه اگر بخواهيد زياد اسم امامتان را ببريد ممكن است يك عده ناراحت بشوند و به شما هجوم بياورند ولي ما اراده كرديم كه و نريد ان نمن، منت مي گذاريم روي سرتان، شما را از دست ظالم نجات مي دهيم. آزادي مطلق مطابق اعتقاداتتان – آخر آزادي انسان آن وقتي است كه هر چه مي فهمد و هر چه معتقد است و در صراط مستقيم است عمل بكند- ما اين كار را خواهيم كرد. و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض، در روي زمين ضعفاء ببينيد كه هستند. همه ي ما ضعيفيم. مي گويم در مقابل اين همه دشمني كه ما داريم ما مستضعفيم. «مستضعفين» و نجعلهم الائمه همه ي شما را خدا يك روزي انشاءاللّه چشم باز مي كنيد مي بينيد به شما مأموريتهايي دادند همه تان اماميد. فلاني برود فلان شهر را رهبري كند، فلان مملكت را رهبري كند، فلان جمعيت را رهبري كند. شما مگر خودتان در قرآن نمي گوييد که « و اجعلنا للمتقين اماما»، خدايا ما را براي اهل تقوا امام قرار بده. شما عبادالرحمانيد، عبادالرحمن آنهايي هستند كه الذين يمشون علي الارض هونا و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاماً و بالاخره و خلاصه مراحل تزكيه نفس را گذرانده اند. عبادالرحمن شده اند آنها مي گويند و اجعلنا للمتقين اماما، هدفتان اين باشد كه يك روزي مي شود كه همه ي مردم كره ي زمين متقينند، شما نبايد جزء آنها فقط باشيد. خوب است باشيد، جز ء متقين بايد باشيد امّا نه، رهبري آنها را به عهده بگيريد. حالا الان حضرت بقيةالله ارواحنافداه ظهور فرمود خوب اينها مي خواهند تزكيه نفس كنند، جوّ حاكم اينطوري مي خواهد. كه مي خواهد اينها را رهبري كند؟ راهنمايي كند؟ شما. مي گوييد از خواب غفلت بيدار شدي، – يقظه اش انجام شده، چون حضرت ولي عصر آمدند- ولي كارهاي قبلي را نكن، توبه كن، در زير سايه ي ولي عصر بايد استقامت كني. پشت سر آن حضرت حركت كني و داراي صراط مستقيم باشي. عشق و علاقه به حجة ابن الحسن و خداي حجة ابن الحسن داشته باشي و با محبت باشي. و نفس امّاره ي بسوءت را كه همه ي بدبختيها از اينجا شروع مي شود بايد كنار بگذاري و عبادالرحمن باشي. كه قد افلح المومنون الذين هم في صلاتهم خاشعون و قد افلح من زكّاها، ببينيد مسأله خيلي روشن و وظايف شما هم خيلي روشن. هدف اصلي هم امامت بر متقيني كه وقتي امام عصر ارواحنافداه مي آيد يا الان هدف اصلي اينست كه امامت كنيد. نگوييد ما چهارده تا امام داريم، نه هر كسي به هر شخصي آدرسي حتي بدهد -من در معناي امام گفتم در درسهاي اعتقادات- يك آدرسي به شخصي بدهد اين مي شود امام او، رهبر او، هر چه مي خواهيد اسمش را بگذاريد. ولي بايد براي متقين امام باشيد، و اجعلنا خودتان در دعاهايتان بگوييد واجعلنا للمتقين اماما، خدايا ما را قرار بده براي متقين امام. تمام كره ي زمين انشاءاللّه بعد از ظهور همه با تقوا خواهند بود ولي راه تزكيه نفس را ممكن است بلد نباشند. زحماتي كشيده شده تا اين مراحل تنظيم شده  و تازه اگر الهامات و فرمايشات ائمه اطهار عليهم الصلوة و السلام نبود ما كجا مي توانستيم اين راه را پيدا كنيم؟ حالا كه راه  بلديد، حالا كه مي دانيد خانه ي خدا از كدام طرف مي رود، به سوي خدا از چه طريقي حركت مي كند شما اماميد و خواهيد بود. براي كه؟ براي كفّار؟ ائمة يدعون الي النار، شما فكر نكنيد اين مردم كوچه و بازاري كه به سوي بديها دعوت مي كنند مردم را اينها امام نيستند، اينها هم اماماني هستند كه يدعون الي النار، مردم را به سوي آتش دعوت مي كنند. شما امام متقين بايد باشيد، عبادالرحمن، فكرهم نكنيد كه اگر شما خواستيد عبادالرحمن بشويد بايد از همه چيز دست بكشيد. نه، به همه چيز مي توانيد متوجه باشيد. يك فرد عبادالرحمن ببينيد خداي تعالي از كجا شروع كرده. از يك سلام و عليك السلامي كه خيلي جزئي است نسبت به كارهاي مهم زندگي، الذين يمشون علي الارض هونا، راه رفتن در مرحله ي اول، و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاماً، از چيزهاي جزئي، جزئي و كلي را بايد انسان منظور كند. و خوبهايش را بردارد. اگر يك شخصي كه مي خواهد راهنماي ديگران باشد برد انسان را، به مقصد هم رساند ولي از جاده ي خاكي برد اين راهنماي خوبي نيست. اگر از راه دورتري برد راهنماي خوبي نيست. رسانده شما را به مقصد، امّا خوب راهنمايي نكرده، يك راه اتوبان، ميانبرِ صحيح با سرعتي كه طرف هيچ مشكلي پيدا نكند. اين مي شود امام خوب، راهنماي خوب، راهنماها بنابراين بر سه بخش تقسيم مي شوند. يك عده شما را به سوي آتش مي كشانند رهبري مي كنند، يك عده بد رهبري مي كنند ولي به مقصد ممكن است با هر زحمتي كه شده برسيد و يك عده خوب رهبري مي كنند. از آيات قبل از اين آيه كه و اجعلنا للمتقين اماما خوب استفاده مي شود كه خوب بايد رهبري كنيد. هر كسي از هر دوستش، از رفيقش، ازكسي كه از او پيروي مي كند بدش بيايد اين اولين قدمي است كه نمي تواند رهبري كند. شما يك قافله را حركت داده ايد داريد مي رويد براي مسافرت، خيلي بدعنق و بد اخلاق هستيد تا برسيد به مقصد مي بينيد همه از شما عقب كشيدند خودشان را. حواستان جمع باشد اوّل اخلاق دوم رعايت حال مردم، امر به معروف و نهي از منكر، حالا اين مربوط به شخصي است كه مي خواهد رهبر باشد، رهبري بكند. نگوييد من با اين سوادي چطور رهبري كنم؟ همه ي افرادي كه رهبر شده اند اولش بي سواد بودند، يك قدري فكر داشتند ولي. بايد شماها الحمدلله – من چون نزديك امتحان مرحله ي بعد است اينها را عرض مي كنم – همه تان در صراط مستقيم دين باشيد، همه تان پيروي خاندان عصمت و طهارت عليهم الصلوة و السلام باشيد. و اجعلنا للمتقين اماما، مستضعفين انشاءاللّه با ظهور حضرت ولي عصر از استضعاف بيرون مي آيند و متقين مي شوند و انشاءاللّه تا فرصت است چون در زمان غيبت كسي اهل تقوا باشد ارزشش بيشتر است تا  فرصت هست هم خودتان تزكيه نفس كنيد هم انشاءاللّه كوشش كنيد كه انشاءاللّه براي متقين رهبري داشته باشيد و اين آيه را فراموش نكنيد كه« و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم الائمه» اين فكر نكنيد منظور امام زمان صلوات الله عليه است، بعد از ظهور اينطوري است همه مستضفعين از استضعاف در مي آيند و امام مي شوند. آخر گاهي ممكن است انسان رهبر باشد ولي همه توي سرش بزنند، همه بدش را بگويند، حالا اينجا مطلب زياد است نمي خواهم زياد توضيح بدهم. مهمش اينست « و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثين». اما اگر يك مملكتي شخص اولش شما باشيد، قدرتمند باشيد، وارث زمين باشد، اينجا ديگر كسي جرأت نمي كند توي سرتان بزند، بگويد چرا امامت مي كني؟ اين مخصوص بعد از ظهور است. ونجعلهم الوارثين و نمكن لهم في الارض، يك امكاناتي به شما داده مي شود. الان در زمان غيبت ما امكانات نداريم. يعني اگر خواستيم يك عده اي را وادار به تزكيه نفس كنيم خيلي ضعيف، همينطوري است كه مي بينيد، نه مي شود با آنها با تندي برخورد كرد، نمي شود با آنها قاطعيت داشت، نمي شود در مسائل مختلفِ كه هست مثلا مسأله سياسي و امثال اينها حرف زد خيلي محدود. ولي وقتي كه آقا ظهور كنند و نمكن لهم في الارض، امكانات به شما داده مي شود. بياييد اينها را باور كنيم. زمين مال ما مي شود نه مال ما كه اهل تزكيه نفسيم. در دنيا آدمهاي خوب زيادند، آدمهاي تزكيه شده، استادها، معلمين زيادند، حالا انشاءاللّه ما هم جزء آنها باشيم. و نمكن لهم في الارض. نمونه اش چه هست؟ اگر يک كسي مثلا يك مطلبي مي گويد كه مربوط به آينده است مي خواهد  مثلي بزند از تاريخ گذشتگان حرف بزند از اينجايش مربوط به جريان حضرت موسي و فرعون است و نري فرعون و هامان و جنودهما، فرعون ، وزيرش هامان و لشكر فرعون و هامان، از همان چيزي كه مي ترسيدند، از چه مي ترسيدند؟ از اينكه بدبخت بشوند. همه ي فشار ظالم اينست كه – چون ظالم ترسوتر از مظلوم است- همه ي فشار ظالم براي اينست كه شكست نخورد. بدبخت نشود. از اين قدرت نيفتد. از اين مسأله كه هست در آن پايين نيايد. وقتي كه در دريا فرعون داشت غرق مي شد آنجا فهميد كه به سرش آمد از آنچه كه مي ترسيد. و نري فرعون و هامان و جنودهما ما كانوا يحذرون، از آنچه كه حذر مي كردند، دوري مي كردند. انشاءاللّه خواهيم ديد. ما معتقديم و با اين اعتقاد انشاءاللّه زندگي مي كنيم، خواهيم ديد. اگر از دنيا هم برويم باز خواهيم ديد. در عالم برزخ هم مي شود ديد يعني خواهيم ديد كه فرعون و هامان، فرعون اين را بدانيد اسم شخص هم بوده اسم يك جمعي  كه ظالم ترين بودند هم بوده، فراعنه مصر معروف است، فراعنه مي گويند جمع فرعون است. فرعونها، هر كس كه ظلم را در حد اكثر نسبت به مظلوم بكند هر چه هم مظلومش ضعيفتر باشد اين نامش فرعون است. و در آخرالزمان دجّال هست. دجّال به معني كسي كه حق را مي پوشاند و باطل را جلوه مي دهد، كه در روايت دارد چهل دجّال قبل از ظهور امام عصر ارواحنافداه بر مردم حكومت مي كنند و ظاهراً زمان ما از چهل تا گذشته. ما فقط ايران را فكر نكنيم در دنيا هر حاكمي كه بر هر مملكتي كه دارد حكومت مي كند تقريباً دجال است. يعني آن چيزي  را كه خيال مي كند يا باطل مي داند حتي، همان را جلوه مي دههد و حق را از بين مي برد. ما اينگونه نباشيم. زمان ما زماني است كه اقتضاي دجال بودن زياد در آن هست. اي بابا! تزكيه نفس چه هست؟! اي بابا! قرآن چه هست، اي بابا! پيغمبر چه هست، اينها يك چيزهايي بوده گذشته، اگر حالا ما همانها را معتقد باشيم متحجريم و مسائل ديگر كه مي ترسم يك قدري توضيح بدهم شخصي بشود. يعني ذهنها برود روي يك شخص، نه ؛ كلّي، تحجّر اين نيست كه انسان مثلا معتقد به پيغمبر باشد، روي پيغمبر ايستادي تا حالا، اين همه دانشمندان آمدند معتقد به آنها نشدي، پيغمبر كه از هزار و چهارصد سال قبل آمده رفته هنوز با آن حضرت هستي، با علي بن ابيطالب هستي، با امام زمان هستي. اينها انشاءاللّه حقيقتي است. حقايق تكان نمي خورد از جايش. اين را بدانيد، حتي حقايق طبيعي، شب و روز از شايد يك ميليارد سال قبل هم بيشتر است، ما هنوز هم معتقديم كه شبي است و روزي است. خورشيدي است و ماه و ستاره اي است. اين معنايش آقا تو هنوز معتقدي كه شب و روزي است، ماه و ستاره اي است؟ هنوز ندارد. تا وقتي باشد هست. تا وقتي كه پيغمبراكرم قرآنش دارد حكومت مي كند. شما را به خدا قسم همين قرآني كه با برداشتش خوانده شد چقدر لذت بخش بود. كدام حكيمي است كه اينطور و بهتر از اين يا مثل اين صحبت بكند. « قل لئن اجتمعت الجن و الانس علي أن يأتوا بمثله لا يأتون بمثله  و لو كان بعضهم لبعض ظهيرا» شما بياوريد. كدام دانشمند بزرگ است كه مثل قرآن بتواند صحبت بكند، حرف بزند؟ بنابراين بايد پايبند بود، كوشش كنيد انشاءاللّه اين راهي كه من به شما عرض مي كنم امروز، اين راهي است كه شما را به امامت مي رساند. امام متقين است كه در گذشته ها ائمه اطهار بودند و بعداً هم بطور كلّي به معناي كلّ حضرت بقيةالله است ولي به طور جزئيش ولو يك نفر، ولو ده نفر، با خودتان تصميم بگيريد مخصوصاً كساني كه مراحلشان بالاست، تصميم بگيرند كه امامت بكنند. امامت يعني چه؟ اول امر به معروف و نهي از منكر، بعد هم تزكيه نفس. امر کنيد به تزكيه نفس .  با هر زباني كه هست. الحمدللّه موفقيد، من خيلي نمي خواهم اين مسأله را به شما تأكيد كنم انسان وقتي يك چيزي دانست دوستي پيدا كرد حتما به او مي گويد. همه ي شما الحمدلله طوري شده ايد كه مي توانيد لا اقل خانواده هايتان را تربيت كنيد، امامت كنيد و خداي تعالي به ما كمك كند. اين دعاي ما را من ديده بودم يكي از اولياي خدا خدا رحمتش كند اين در دعاي دستش مي خواند واجعلنا للمتقين اماما، اين خيلي معنا دارد. يعني ظهور را خدايا برسان. گاهي انسان عجل فرجهم نمي گويد آدم خيال مي كند اين در برنامه نيست ولي مي گويد واجعلنا للمتقين اماما، يعني هم ظهور بشود، هم مردم همه تحت پوشش عدالت قرار بگيرند. هم مردم كارهاي عادلانه بكنند، تقوا داشته باشند هم اينكه من راهنمايشان باشم. به كمالات برسانمشان.

ايام ميلاد مسعود حضرت زهرا سلام الله عليها است. انشاءاللّه اميدواريم خداي تعالي به دوستان فاطمه ي زهرا كمال محبت را داشته باشد. كوشش كنيد در نمازهايتان لااقل در شبانه روز يك مرتبه سوره ي قدر و سوره كوثر را بخوانيد. هفته ي گذشته در باره اين دو سوره و قدر و كوثر مطالبي عرض كردم كه خيلي ها تلفن كردند و اظهار محبت كردند كه من چيزي از خودم بلد نيستم هر چه هست از روايات و آيات استفاده مي شود. و ما ممنويم از خاندان عصمت ولو در فشار و در كمال استضعاف بوده اند اين مطالب را از كتاب علي رسانده اند و ما هم از همان مطالب عرض مي كنيم و انشاءاللّه اميدواريم كه هم از كوثر فاطمه ي زهرا كه من اينطوري مي بينم اين كوثر مثل يك فرض كنيد يك سدي است كه پشت اين سدّ آب زيادي قرار گرفته منتها چون مردم نمي فهمند، كشاورزي بلد نيستند يك مقدار آب به اندازه اي كه نميرند، به مقداري كه اسلام نميرد از كنار اين سدّ باز كرده بودند در زمان گذشته حتّي سدهاي ديگري هم بوده كه ائمه اطهار عليهم الصلوة و السلام بوده اند و در زمان ما يك قدري بيشتر بازش كردند. حضرت بقيةالله كه بيايند همه را باز مي كنند، هم كشاورزي بلدند، هم از آب استفاده كردن بلدند، هم يك قطره اش نمي گذارند حرام بشود و شما انشاءاللّه بايد جوي ها را باز كنيد كه من اخلص لله اربعين صباحا جرت ينابيع الحكمه من قلبه علي لسانه، به زبان جاري كنيد هر كدامتان يك رودخانه راه بيندازيد انشاءاللّه و يك عده زيادي از اين رودخانه استفاده كنند و امام عصر ارواحنافداه اقيانوس اين كوثر است و همه اش در اختيار حضرت ولي عصر است و اگر قدر بدانيم، اگر بفهميم كه قدر يعني چه، اينجاست كه مي گويند ليلة القدر خير من الف شهر، يعني ظهور بشود آن وقت مي فهميد كه اين سد چقدر آب دارد، چقدر حيات پشت سرش ايستاده، چقدر زندگي پشت سرش ايستاده. خدايا من ديگر مصائب حضرت زهرا را نمي خوانم بخاطر اينكه اينها از نظر ما مصيبت است، مصيبت اينست كه اين حكمت پر ارزش كه و من يوت الحكمه فقد اوتي خيراً كثيرا، اين پشت اين سد باشد و ما تشنه لب از تشنگي بميريم. اين مصيبت است. مصيبت اينست كه ما چرا از ائمه اطهار استفاده نمي كنيم. مصيبت اينست كه چرا از ولي عصرمان كه الان در كره ي زمين ماست چرا بهره مند نمي شويم. اينها مصيبت است. مصيبت اينست كه چرا ما نمي توانيم در دنيا نام امام زمانمان را ببريم و او را معرفي كنيم. همه ي مردم دنيا الان اسم رئيس جمهور پست آمريكا را مي دانند چه دشمن چه دوست ولي مردم دنيا هنوز نام مقدس حجة ابن الحسن را عده اي شان نشنيده اند. خدايا اين مصيبت را بر ما آسان بفرما.

نسئلك اللهم و ندعوك باعظم اسمائك و بمولانا حجة ابن الحسن يا الله و يا الله و يا الله و يا الله و يا الله و يا الله و يا الله و يا الله و يا الله و يا الله،خدايا به آبروي فاطمه زهرا قسَمت مي دهيم ما را از اين مصائب نجات مرحمت بفرما. خدايا از اين كوثرِ پيغمبراكرم از اين وجود مقدس خدايا ما را بهره مند بفرما. خدايا امام زمان ما را به ما برسان. فرج آن حضرت را هر چه زودتر براي اين مردم مستضعف قرار بده. پروردگارا به آبروي آقايمان حجة ابن الحسن قسمت مي دهيم عيد سعيدِ ميلاد مسعود حضرت فاطمه ي زهرا كه بر مردم منت گذاشتي اين وجود مقدس را چند روزي در دنيا فرستادي خدايا از بركات  اين عيد سعيد، از محبتها و رحمت و رحمانيت و رحيميت در اين عيد سعيد ما را بهره مند بفرما. اين عيد را بر همه مان مبارك قرار بده. خدايا  الطاف فاطمه ي زهرا را نصيبمان بفرما. خدايا فاطمه ي اطهر را كه نامش فاطمه است بخاطر اينكه شيعيان و دوستان و ذريه اش را از آتش جهنم دور نگه مي دارد خدايا از اين وجود مقدس ما را هم بهره مند بفرما. پروردگارا حوائج دنيا و آخرتمان برآور، پروردگارا به آبروي ولي عصر قسمت مي دهيم گرفتاري هاي مسلمين برطرف بفرما. شيعيان حجة ابن الحسن خدايا موفق و مؤيد و منصور بدار. خدايا واجعلنا للمتقين اماما. پروردگارا ما را از عبادالرحمن قرار بده. پروردگارا مريضهاي اسلام شفا عنايت بفرما. مرضهاي بدني همه دوستان امام زمان را شفا عنايت بفرما. مريضهاي منظور، مريضه منظور، مريض منظور الساعه لباس عافيت بپوشان، امواتمان غريق رحمت بفرما، عاقبتمان ختم بخير بفرما. و عجل في فرج مولانا. 

 

لینک ویدیو در آپارات: 

کلیک کنید

 

جهت دانلود صوت و یا پخش آنلاین کلیک کنید

 
 
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *