۱۴۲۷/۳/۱۵ قمری – فراز چهارم از بیانات حضرت آیت الله ابطحی در جمع سالکین الی الله در دفتر قم

فراز چهارم از بیانات حضرت آیت الله ابطحی در جمع سالکین الی الله در دفتر قم  

      

 

بسمه تعالي………………معظم له در بخش ديگري از بياناتشان فرمودند: در روزي كه خداي تعالي ذريه حضرت آدم را در معرض ديد ملائكه قرار داد فرمود: « أَ لَسْتُ بِرَبِّكُم » اعراف/۱۷۲ آيا من رب شما نيستم؟ اينكه فرموده «رب» شما و نفرموده خالق شما يا اله شما، معناي دقيقي دارد. يعني آيا من مربي شما نيستم؟ آيا من شما را تربيت نكرده ام؟ واين كلام بخوبي فرق بين انسان كه تربيت شده خداي تعالي است با حيوان معلوم مي كند. آنجا ارواح تمام انسانها كه امروز كافر يا مسلمانند «بلي» گفتند و تصديق كردند. مرحوم شيخ بهايي مي گويد: در روز الست بلي گفتي…….امروز به بستر لا خفتي. امروز با تامل و استدلال زياد آن «بلي» را مي گوييد. پيغمبر اكرم صلي الله عليه و اله مذكِر و يادآوري كننده آن حقايق است. خداي تعالي در قرآن مي فرمايد: « فَذَكِّرْ فَمَا أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِكَاهِنٍ وَ لَا مَجْنُونٍ » طور/۲۹  تو اي پيغمبر، همان استاد بزرگ عالم ارواح هستي كه خدا بوسيله تو، تمام افراد بشر را عالم و دانا كرد. حالا چطور شده كه در كره زمين كه مركز امتحان بشر است، در نظر انسانها كاهن و مجنون شده اي.تو اين طور نيستي، سابقه اي داري. اگر عالم ارواح و عالم ذر را بخاطر نمي آورند، پيغمبري كه ۴۰ سال در اين كره زمين بوده و با آنها زندگي كرده و نستجير بالله هيچ نشانه اي از جنون در او نيافته اند، چطور شد كه الان به او مي گويند ديوانه شده. بنابراين راه رسيدن به آن حقايق عالم ارواح، بندگي خداست. خداي تعالي در قرآن فرموده: « أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِي آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ » يس/۶۰  آيا من با شما عهد نكردم اي بني آدم، كه بندگي شيطان را نكنيد. « وَ أَنِ اعْبُدُونِي هَذَا صِرَاطٌ مُسْتَقِيمٌ » يس/۶۱  و من را عبادت و بندگي كنيد. ممكن است شما بگوييد من تابحال نه صداي خدا را شنيده ام و نه تعهدي به او داده ام، ولي به ياد مي آوريد كه درست است، من نبايد بندگي شيطان را بكنم بلكه بندگي و عبادت خدا را بايد انجام دهم. اگر سابقه قبلي نداشتيد چطور يادتان آمد، از كسي كه ياد نگرفته بوديد. در سوره حمد مي گوييد: « اياك نعبد » حمد/۴ خدايا من تنها تو را عبادت مي كنم. چرا؟ چون در فطرت و عقل ما هست كه اگر خواستيد علمي را از عالم ترين و متخصص ترين افراد ياد بگيريد، بايد حتما اطاعتش را بكنيد و چون خداي تعالي هيچ جهلي ندارد و هر چه فرموده به نفع ماست و نفع خودش را منظور نفرموده و اشتباهي در كارش نيست، پس تمام فرموده هايش علم است و بايد منحصرا او را عبادت كنيم . 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *