۱۴۲۵/۷/۲۲ قمری – نزول قرآن

نزول قرآن  

 

بسم الله الرحمن الرحیم ……………. حضرت ایه الله سید حسن ابطحی فرمودند : نزول قرآن کریم پنج مرحله دارد در مرحله اول حقایق قرآن برقلب پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم هم زمان با خلقت روح مقدسش که “اول ما خلق الله” است نازل گردید .

و در مرحله دوم حقایق قران از قلب پیغمبر اکرم  صلی الله علیه و اله و سلم با اراده پرودگار برای نظام خلقت بعد از آنکه آسمان و زمین و شب و روز خلق شد نازل گردیده است که سوره قدر از این موضوع حکایت می کند .

در مرحله سوم حقایق قرآن در قالب الفاظ عربی بر روح پیغمبر اکرم  صلی الله علیه و اله و سلم  نازل شده است

و در مرحله چهارم بعد از آنکه پیغمبر اکرم  صلی الله علیه و اله و سلم  مبعوث به رسالت گردید، خدای تعالی دستور فرمود که آن حقایق را برای مردم به مقتضیات وقت و زمان و مصلحتی که می دانسته است به واسطه جبرئیل برآن حضرت نازل فرموده است.

در مرحله پنجم پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم تفسیر و توضیح قرآن را به اراده خدا و وحی خدا بیان فرمود و علی بن ابیطالب علیه السلام همه آنها را در کتابی به نام «کتاب علی» با قلم خودش نوشت. در این کتاب همه چیزها نوشته شده و حتی عرش خدش در آن است که مردم آن را قبول نکردند و علی بن ابیطالب علیه السلام آن را به وصیّ خود امام حسن مجتبی علیه السلام عطا فرمود و بعد از آن حضرت در نزد ائمه اطهار علیهم السلام بوده است و در زمان ما در نزد حضرت ولیّ عصر ارواحنافداه موجود است که بعد از ظهورش آن را در اختیار مردم می گذارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *