۱۱ شعبان ۱۴۲۶ قمری – ۲۵ شهریور ۱۳۸۴ شمسی

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد لله و الصلاة و السلام علي رسول الله و علي آله آل الله لا سيما علي مولانا بقيةالله روحي و ارواح العالمين لتراب مقدمه الفداء و اللعنة الدائمة علي اعدائهم اجمعين من الان الي قيام يوم الدين

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم وَ لَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَي وَ إِنْ تَدْعُ مُثْقَلَةٌ إِلَي حِمْلِهَا لَا يُحْمَلْ مِنْهُ شَيْ‏ءٌ وَ لَوْ كَانَ ذَا قُرْبَي إِنَّمَا تُنْذِرُ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ بِالْغَيْبِ وَ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَ مَنْ تَزَكَّي فَإِنَّمَا يَتَزَكَّي لِنَفْسِهِ وَ إِلَي اللَّهِ الْمَصِيرُ (فاطر / 18)

همانطوري كه همه اطلاع داريد روز سه شنبه آينده ميلاد مسعودِ حضرت بقيةاللّه ارواحنافداه است و انشاءالله قبل از آن فرج وجود مقدسش هم باشد  تا در محضرش جشن تولدش را بگيريم. و لذا همانطوري كه اعلام شد از شب سه شنبه تا شش شب در تهران براي مراحل مختلف مجلس جشن هست و روز نيمه شعبان انشاءالله براي عموم مجلس جشني خواهد بود و ترتيب برنامه هم از اين قرار است كه فقط و فقط مردها و كساني كه در مرحله ي عبوديتند، مرحله ي پاياني تزكيه نفس، انشاءالله از اوّل مغرب مجلس شروع مي شود يعني بعد از نماز مغرب و عشاء و سپس سخنراني خواهد بود و بعد هم پذيرايي ولي كوشش كنند دوستاني كه در اين مرحله هستند حتماً  در مجلس حاضر باشند از هر كجاي ايران كه تشريف دارند. به همين ترتيب شب دوم مرحله جهاد يعني شب چهارشنبه و شب بعد مرحله ي تقوا و محبّت و بعد مرحله ي صراط مستقيم و بعد مرحله ي استقامت و شب آخر كه شب پاياني مجلس است و طبعاً باشكوه تر از قبلاً خواهد بود چون جمعيّتش بيشتر و از همين جهت هم گفتم كه چون يك مقدار آمار در دستمان نيست در مرحله يقظه و توبه، دوستاني كه در اين مرحله از استادي مرحله گرفته اند اعلام كنند تا از نظر پذيرايي ميزاني در دست دوستانِ تهران باشد. جشن بسيار بزرگي در پيش داريم، بسيار باعظمت، اگر انشاءالله با ظهور آن حضرت توأم باشد كه جشني خواهد بود آرزو و هدف غائي    تمام انبياء و رسول اكرم و نزول قرآن و تمام ائمه اطهار عليهم الصلوةوالسلام تا جايي كه امام صادق را ديدند سرش را پايين انداخته، مثل بچه مرده اشك مي ريزد، كه سدير صيرفي گفت من فكر كردم يكي از عزيزترين افراد امام صادق از دار دنيا رفته، سؤال كردم فرمود در كتاب علي نگاه مي كردم آنچه كه بر سر دوستانم، دوستانمان در زمان غيبت فرزندم مي آيد كه ما امروز خودمان متوجّه نيستيم، يُذَبِّحُونَ أَبْنَاءَ‌كُمْوَ يَسْتَحْيُونَ نِسَاءَ‌كُمْوَ فِي ذَلِكُمْ بَلَاءٌ مِنْ رَبِّكُمْ عَظِيمٌ (بقره / 49) يك بلاي بزرگي براي كساني كه در اواخر زمان غيبت آمده كه متأسفانه به همه ي ما يك آمپول بيهوشي، خواب آور زده اند كه احساس ناامني، احساس ظلم، احساس شقاوت و بدبختي را كه در جامعه مان پياده شده نمي كنيم و اهميّت نمي دهيم. دوستان! بدانيد كه دنياي بي امام زمان، طاغوتهاي زمان، فرزندان پسر شما را در جلوي چشم شما و بدست خود شما ذبح مي كنند و مي كشند و روحشان را از بين مي برند و زنها كه متأسفانه شامل آنها هم دارد اين ظلم مي شود كه امام فرمود بدتر از زمان بني اسرائيل كارها انجام خواهد شد، زمان فرعون فقط فرزندان پسر را مي كشتند در زمان ما هم پسر و هم دختر، نه تنها از نظر بدني و يك لباس ظاهري بلكه از نظر روحي آن چنان از بين برده اند به وسائل مختلف با تهاجم فرهنگي غرب كه بوسيله رسانه ها و به وسيله ماهواره ها و بوسيله آنچه در دانشگاهها مي گذرد و بوسيله آنچه در جامعه مان واقع مي شود مي كشند و از بين مي برند و كم اشخاصي هستند كه بتوانند تزكيه نفس كنند، خودشان را از آلودگي پاك كنند و نجات پيدا كنند كه در همين آيات شريفه قرآن همين آيه اي كه تلاوت كردم خداي تعالي مي فرمايد كسي كه تزكيه نفس كند به نفع خودش تزكيه كرده، براي خودش اين كار را كرده، اين نفع براي او خواهد بود و اگر تزكيه نكند به كسي ضرر نزده، بلكه به جامعه اش ضرر زده است. اي كاش همانطوري كه بعضي از مسئولين مملكت ما متوجّه شده اند تمام دنيا متوجّه مي شدند كه تزكيه نفس چقدر اهميّت دارد، همين ديروز بود رهبر عزيزمان، مي فرمودند كه تمام مديران بايد تزكيه نفس كنند. شما ديديد و ما در تقريباً چهل سال قبل عرض كرديم كه زمان ما، زمان ظهور صغري است. جمله اي بود كه استاد حكيمم، استاد بزرگوارمم، مرحوم حاج ملا آقاجان، من درباره ي ايشان نه آيت اللّه مي گويم، نه حجةالاسلام، چون همه ي اينها تعارف است. مرحوم حاج ملا آقاجان اسمش بود، ايشان من نشسته بودم سنّم مقتضي نبود شايد كه بيشتر از اين شرح به من بدهند ولي گرفتم اميدوارم همه ي شما دوستان در سراسر ايران اين جمله را گرفته باشيد و هدف را بشناسيد و آنچه عرض مي شود به محضرتان كه در حقيقت من زبان آن مرحومم، چهار سال در خدمتش بودم اون هم نه مستدام، ايشان گاهگاهي يك جمله مي فرمود كه من سالها بعد رويش فكر مي كردم عجب جمله اي بوده. نشسته بودم خدمتش مؤدّب، با كمال تواضع منتها بچّگانه، ايشان فرمود از سال چهل قمري تا بحال هزار و سيصد و چهل، تقريباً شصت و شش سال، هشتاد و شش سال از آن وقت مي گذرد فرمود ظهور صغري، ظهور اصغر، ظهور صغري هم شايد غلط باشد ادباً، ظهور اصغر ظاهر شده، اين يك جمله اي بود گفتند و من فراموش نكردم. ولي ناظر بودم، در آن زمان يعني در همان وقتي كه اين بزرگوار در من يك آتشي شعله ور كرده بود نسبت به وجود مقدس حضرت بقيةاللّه ارواحنافداه كه گاهي شبها تنها به مسجد جمكران با آن راه قديميش مي رفتم در همين مسجد جمكران كه الان زمينهاي بيابانش را مردم دارند جا براي خودشان مي گيرند در شب جمعه يك نفر بيشتر در مسجد نبود. آن مسجد جمكران مخروبه آن وقت و بحمداللّه در دنيا مانديم تا اينكه ديديم تا حدود سه ميليون جمعيّت در شب نيمه و اين ايّام در آنجا جمع مي شوند. نام هيچ يك از شهرها و يا خيابانها و يا مساجد به نام حضرت بقيةاللّهارواحنافداه نبود. مسجد صاحب الزمان جمكران را هم مسجد جمكران هم چنان كه الان هم مي گوييم مسجد جمكران مي گفتند. در سراسر ايران نامي از امام عصر ارواحنافداه نبود. امروز همه جا نام مقدسش هست. شما مي توانيد به تاريخ مراجعه كنيد نامي از دعاي ندبه و توسّل به امام عصر در سراسر عالم تشيّع زياد نبود، فقط در اعتقادات بود كه وقتي من كتاب ملاقات با امام زمان را نوشتم جمع زيادي حتّي از علماء به من اعتراض كردند ولي الان دهها كتاب بلكه هزار و سيصد جلد كتاب تنها من دارم درباره ي امام عصر عليه الصلوة والسلام نوشته شده و همه طالب اينگونه كتابها هستند. در تلويزيون و راديو و رسانه ها حتّي بعد از انقلاب و اوائل انقلاب از حضرت بقيةاللّه نامي نبود. يكي از مسئولين راديو كه به من خيلي نزديك بود به او گفتم دعاي ندبه را چرا در راديو نمي گذاريد؟ گفت: نمي پسندند. الان اكثر كانالهاي تلويزيوني حتّي در خارج و داخل دعاي ندبه خوانده مي شود و برنامه بسوي ظهور دارد و علماء دانا و جاهل را در اين ارتباط، چون اگر مطلقا جاهل گفته شوند كه عالم گفته نمي شوند. پشت تلويزيون مي آورند و در اين ارتباط هم علماء عالم به حقيقت و هم علماء جاهل به حقيقت صحبت مي كنند. مورد بحث واقع شده، حتّي كسي نمي دانست كه دنياي اديان درباره ي حضرت ولي عصر چيزي گفته اند يا نه؟ چند شب قبل مي ديديم كه در بعضي از ممالك بودائي ها حتّي رو به معبدشان يا به هر كجا نشسته اند و اشك مي ريزند براي آمدن مصلح و آن مصلح آخرالزمان، جمعيّت زيادي اين برنامه را انجام مي دادند، اين معناي ظهور اصغر اگر نباشد معنايش چيست و از همه بالاتر كه من تا اين ساعت، در اين موقع نام كسي را از مسئولين به عنوان مدح نبرده بودم ولي چون خدمت بزرگي به مسأله ي ظهور اصغر كردند عرض مي كنم رئيس جمهور ما، كه خدا پشتيبانش باشد در سازمان ملل دعاي اللهم عجّل لوليك الفرج را خواند و به دنيا فهماند كه ما صاحب داريم، به دنياي اسلام و غير اسلام فهماند كه ما منتظريم، فهماند كه از خداي عزيز فرج آن حضرت را مي خواهيم، فرج يعني گشايش، يعني اي ابرقدرتهايي كه مانع وجود مقدس آن حضرتيد، اي ابرقدرتهايي كه خيال مي كنيد مي توانيد جلوي اين كار را بگيريد ما مردم مسلمانِ ايران، ما مردم دنيا مي خواهيم كه فرج آن حضرت گشايشي براي آن حضرت از دست شما مردمِ حيوان سيرت بَلْ هُمْ أَضَلُّ (اعراف / 179) پيدا بشود اين را از خدا مي خواهيم. بسيار عبارت خوبي را هم انتخاب فرموده بودند اللهم عجل لوليك الفرج، و العافية و النصر، مردم ايران، مردم شيعه، سالكين الي اللّه نكند دنيا در همه ي چيزها به شما از عمل به قرآن جلو افتادند در اين جهت هم آنها جلو بيفتند، نكند، آقايتان را معرفي كنيد، دنيا بايد بفهمد كه ما صاحب داريم اينكه مي بينيد ما مثلِ لبنان و افغانستان و عراق نشديم با اينكه آنها هم شيعيان زيادي دارند امّا دخالت دشمنان امام زمان مانع از آنچه كه ما داريم آنها داشته باشند اين بخاطر امام زمان است. من از روز اوّل خدايم شاهد است در انقلاب اسلامي گفتم امام زمان قدم به قدم، دستش روي سر ماست. به مجرّد اينكه مي بيند كم كم مردم مي خواهند فقط مردم سالاري باشد، مي خواهند فقط خودشان بر خودشان حكومت كنند، اسلام را كنار كم كم دارند مي زنند، امام زمان سالاري را نديده مي گيرند، كم كم ديدند اينطوري دارد مي شود آقا ولي عصر دست بكار شد، همه تان مي دانيد خارجي ها شايد ندانند اين رئيس جمهور عزيزمان هيچ نام و نشاني در بين مردم شهرستانها لااقل نداشت و من خودم حتّي ايشان را تا بحال نديدم و نمي شناختم و خداي تعالي حضرت بقيةاللّه ايشان را روي كار آورد همين اندازه كه تا حالا انجام شده من بعدش را نمي دانم، نه علم غيب دارم همين اندازه اگر باشد و بس، امام عصر ارواحنافداه كار خودش را كرده، آقايان شما شايد بعضي تان متوجّه نباشيد كه در سازمان ملل، در وقتي كه همه ي سران در آنجا جمع اند، تمامِ رسانه ها آنجا مستقيم پخش مي كنند، در دنيا شخصي پيدا نمي شود كه يا با واسطه يا بدون واسطه اين جمله ي اللهم عجل لوليك الفرج را نشنيده باشد، ترجمه شد به دنيا اعلام شد و اگر اين معناي ظهور اصغر نباشد ديگر معناي ظهور اصغري كه چهل و نه سال قبل بلكه بايد بگويم پنجاه سال قبل، چون قطعاً روز وفاتش چهل و نه سال گذشته كه دوستان در زنجان جمع شدند. من قبل از اين از او شنيدم، پنجاه سال قبل لااقل، يك كلمه گفت، ظهور اصغر، حالا كه اينطور است شماها در ظهور اصغر واقع شديد يك وقتي حدوداً شايد بيست سال قبل يكي از من پرسيد ظهور اصغر چون تشبيه به خورشيد شده، وجود مقدس امام زمان چه موقع از ظهور اصغر مي آيد بيرون، يعني از اول اذان صبح تا اوّل آفتاب بين الطلوعين است، دارد خورشيد ظاهر مي شود، چه موقع؟ گفتم آن قدر نزديك، بيست سال قبل، حالا مي گوييد چطور تو بيست سال قبل را گفتي نزديك است؟ عرض مي كنم، گفتم اينقدر نزديك است كه وقت وضو گرفتن نيست، تيمم كن و خودت را برسان و نماز بخوان. اگر انسان وقتي از خواب بلند شد ديد آه مي خواهد خورشيد در بيايد، شما آنجا وقت وضو گرفتن نداريد نمازت قضا مي شود بايد تيمم كني و نماز بخواني، اينجوري. حالا مي گوييد بيست سال گذشت و نشد چرا نشد؟ ظهور امام عصر ارواحنافداه فكر نكنيد كه اين تقدير الهي بوده بايد حتماً در غيبت باشد، غيبته منّا، غيبت حضرت از طرف ما از روزي كه امام عسكري از دار دنيا رفت شروع شد. ما يك بچّه هاي بي ادبي، نه من و شما را نمي گويم، انشاءالله ما نيستيم ولي مردم دنيا، مردم كلاس حجة ابن الحسن ارواحنافداه يك بچّه هاي بي ادبي كه همه اش مشغول توي سر يكديگر زدن در كلاسيم هست، يازده نفر از اين اساتيد بزرگ آمدند سر اين كلاس آنها را هم توي دعوايشان وارد كردند و كُشتند و از بين بردند. اگر امام عصر الان بيايد شما فكر مي كنيد با شيعيانِ آن حضرت كه آن كاري كه در همين وفات حضرت موسي بن جعفر در بغداد كردند با خود امام عصر انجام نمي دهند؟ شما فكر مي كنيد وهابيّت ملعون كه من از نظرِ مملكتشان نمي گويم، همين عدّه اي كه هستند اينها به امام زمان شما رحم مي كنند؟ اينها مي گويند قبر حضرت رسول اكرم بايد خراب بشود همانطوري كه قبور ائمه بقيع خراب شده، اينها مي گويند شما توسّلات تان به امام زمان غلط است، يعني چه؟ ما بايد به خدايي كه خودشان ساخته اند نه خداي اسلام، نه خداي قرآن، كتاب فتح المجيد من خودم خواندم و الان هم آن كتاب را دارم كه وهابيت نوشته است خدا را در قيامت مي شود ديد در دنيا هم فقط پشت گردنش را مي شود ديد و شبهاي جمعه مي آيد در پشت بام كعبه و آنجا يك استراحتي مي كند و به داد مردم مي رسد. همان حرفهايي كه در تورات تحريف شده كه خدا آمد به زمين و با يعقوب كشتي گرفت و به زمين افتاد و از خدا تقاضا كرد كه بين الطلوعين است من بايد به آسمان بروم، برنامه ي غذايي مردم را ترتيب بدهم همان حرفها را اينها مي زنند. پيغمبري در كار نيست، امامي در كار نيست، كور باد چشمي كه همين مملكت ايران را با همين انسجامش، با همين قاطعيّتش، با همين ايستادگيش در مقابل ابرقدرتي كه همه از آن مي ترسند اين به اتّكاي من و شماست؟ ما كه كاري نمي كنيم. امام عصر عليه الصلوةوالسلام يك مملكت دارد كه انشاءالله اين مملكت هدفش، افكارش را به تمام عالم صادر خواهد كرد، كلامي كه روز اوّل امام فرمود كه اين انقلاب را صادر مي كنيم، صادر هم شده، همه ي كار و فعاليّت دنيا بر اين است كه صادر نشود، وارد نشود، تهاجم غربي همه اش براي اينست كه مانع اين جهت بشود. شماها كمك نكنيد، كمك نكنيد، حالا مي گوييد چطور ما كمك مي كنيم؟ محكم بايستيد، يار امام زمان باشيد خداي من شاهد است هدفي از تمام اين فعاليتها كه يك روز مشهد باشم، يك روز رشت باشم، يك روز در تهران باشم با اين وضعي كه دارم فقط و فقط براي اينست كه يار امام زمان تربيت بكنم. شماها يار امام زمان باشيد، قدم اوّلش هم، قدم اوّل اوّلش هم اينست كه واجباتتان را انجام بدهيد، كوچكترين فعل حرام هم نكنيد و تزكيه نفس كنيد. اين يك قدم اوّل، چون اگر انسان خودش تزكيه نفس نكرده باشد، خودش پاك نباشد چطور مي تواند كار پاك بكند؟ چطور مي تواند حرفش پاك باشد، چطور آدم منافق مي تواند راست بگويد. چگونه يك انسان متقلّب مي تواند بي تقلب باشد، يك فرد متكبر، خودخواه، خودنما چطور مي تواند مردم را بسازد، اول قدم اينست و ما از همه تان هر چه هم كه شما مايل باشيد من تواضع كنم و خاضع بشوم و دست و پاي شما را ببوسم براي اينست كه انشاءالله به اين هدف زودتر خودتان را برسانيد. إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيداً (معراج / 6) غيرمسلمانها ظهور حضرت بقيةاللّه رادور مي بينند خدا مي گويد وَ نَرَاهُ قَرِيباً (معراج / 7) و ما نزديكش مي بينيم، مكرر گفته ام كه دو چيز يقيني و يك چيز احتمالي سبب مي شود كه ما حتماً اقدام به تزكيه نفس كنيم. از علمايتان بخواهيد يك حرف كوچكي نيست كه بگويند فلاني گفته بدرد نمي خورد، من هر چه مي گويم هيچ ارزشي ندارد اگر مربوط به شخص خودم باشد ولي مربوط به قرآن و روايات را كه نمي توانم بگويم كه ارزشي ندارد، از علماء شهرتان بپرسيد، از علماء مملكتتان، از مراجع تقليدتان بخواهيد خدايي كه در قرآن يازده قسم خورده كه قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاهَا (شمس / 9) اين را به ما تعليم بدهيد، يادمان بدهيد، اكثر مي گويند واجبات را انجام بده محرّمات را ترك كن، بكن، خوب، مقدّمه ي خوبي است اين تزكيه عمل است، تزكيه نفس هم پشت سرش خواهد آمد اكثراً اين را مي گويند، هيچ كس نمي گويد حرام را انجام بدهيد واجبات را ترك كنيد آنكه نمي شود يك عالمي يك همچين حرفي بزند مراجعه كنيد، بخواهيد، تقاضا كنيد و خودتان را بسازيد براي اين امر عظيمي كه خداي تعالي در قرآن و روايات فراوان قيامت را به قيامت صغري و قيامت كبري ناميد. إِذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا (زلزال / 1) آن وقتي كه يك تكاني زميني بخورد، زلزله يعني تكان خوردن، حالا تكان خوردن يك تعبيري دارد يك ظاهري، ظاهرش همين است كه يك زلزله بيايد و ديوارها را خراب بكند. شما ناظر زلزله رودبار بوديد من هم آمدم ديدم اين يك، زلزله مُلكي امّا يك زلزله ملكوتي است. شما هم وقتي بازارتان رواج بشود مي گوييد بازار يك تكاني خورده، اين طرفهاي ما كه مي گويند. وقتي كه خريد و فروش زمين يك مقداري راكد مي شود مي گوييد راكد شده، هيچ زميني راكت نمي شود ولي خريد و فروش راكد شده، وقتي كه باز دلّالها توي كار مي افتند مي بينيد مي گوييد كه نه يك تكاني خورد، اين تكان در قرآن هم آمده، وقتي كه زمين تكان بخورد يك تحوّلي در آن ايجاد بشود اين مربوط به قيامت صغري است، ظهور حضرت بقيةاللّه است زمين تكان مي خورد، آب و هوايش عوض مي شود نه اينكه غير عادي بشود الان آب و هوا را ما عوض كرديم ولي نمي گذارند شما عوض كنيد، الان توي بازار مي رويد بايد اگر يك مقدار پول توي جيبتان است دست رويش بگذاريد كسي از جيبتان نزند ولي آن موقع نه راه هست، امنيت كامل، احدي طمعي به جزءترين چيز ديگري ندارد، اينها معناي تكان خوردن است. عدل و داد حكومت مي كند همان چيزي كه در همه ي روايات سنّي و شيعه آمده يملا الارض قسطاً و عدلا بعد ما مئلت ظلماً و جورا اين تكان، إِذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا ٭ وَ أَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقَالَهَا زمين چيزهاي گرانقيمتش را بيرون مي آورد، ما دويست سال قبل نه از نفت خبر داشتيم، نه از اورانيوم خبر داشتيم، نه از معادن مختلف خبر داشتيم، از خواص اشياء خبر نداشتيم، از هيچ چيز خبر نداشتيم امروز همه ي اينها را داريم، شما احتمال نمي دهيد بعد از ظهور حضرت كه بيست و هفت حرف از بيست و نه حرف، يعني دو حرفش تمام انبياء و اولياء كه آمدند ظاهر كردند بيست و هفت حرف ديگر از علم باقي مانده آنها را حضرت ظاهرش مي كند يك چيزهايي از زمين استخراج بشود كه الان ما فكرش را هم نمي كنيم، وَ أَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقَالَهَا ٭ وَ قَالَ الْإِنْسَانُمَا لَهَا انسان كامل به زمين خطاب مي كند كه چه ات شده؟ منظم باش تحت عدالت قرار بگير وَ أَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقَالَهَا ٭ وَ قَالَ الْإِنْسَانُمَا لَهَا ٭ يَوْمَئِذٍتُحَدِّثُ أَخْبَارَهَا (زلزال / 2– 4) اينجا زمين ها! تمام خبرهايي كه از زمان حضرت آدم و يا قبل براي او اتّفاق افتاده همه ي آنها را براي شما بيان مي كند. شما مي بينيد اين ديوار دارد حرف مي زند. ديگر احتياجي به راديو و تلويزيون و اينها نداريد؟

تا     زمين بگو مي بينيد يك چيزهايي افرادي بودند، چه كردند، چه كردند تُحَدِّثُ أَخْبَارَهَا، خوب اين چطور آخه مي شود؟ بِأَنَّ رَبَّكَ أَوْحَي لَهَا (زلزال / 5) خداي تو به آنها وحي مي كند، خدا همه جا هست، يَوْمَئِذٍيَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتَاتاًلِيُرَوْا أَعْمَالَهُمْ (زلزال / 6) روز قيامت صغري مردمي از آن عالم مي آيند به اين عالم، رجعت شروع مي شود، شما در همين زيارت آل يس مي خوانيد و ان رجعتكم حق لا ريب فيها، رجعت شما حق است، شكي در آن نيست. أَشْتَاتاًلِيُرَوْا أَعْمَالَهُمْ اينجا فَمَنْ كسي كه به وزن ذرّه اي كار خوب كرده باشد مي بيند، به وزن ذرّه اي هم كار بد كرده باشد مي بيند، امّا يك امام مهرباني داريم. اگر اين اعمال بدتان، اگر اين اعمال زشت و يا صفات رذيله تان از بين برده باشيد اين امام مهربان است. امامي كه وقتي عمويش حضرت جعفر تائب كه همه مي گويند جعفر كذّاب، خيلي هم اعمالش بد بوده. وقتي آمد خدمت حضرت ولي عصر و توبه كرد فرمودند ديگر نگوييد جعفر كذّاب، بگوييد جعفر تائب. ما از يوسف كه كمتر نيستيم. يوسف با اينكه برادرانش آن همه به او ظلم كردند گفت: لَا تَثْرِيبَ عَلَيْكُمُ الْيَوْمَ (يوسف / 92)ما هم همين را مي گوييم. هيچ مسأله اي نيست، همه اش گذشت كردند، لَا تَثْرِيبَ عَلَيْكُمُ الْيَوْمَيَغْفِرُ اللَّهُ لَكُمْ خدا شما را مي آمرزد. اين امام مهربان اگر حالت جعفر را پيدا كرديد در مقابلش منتها نه آخر كار، اوائل همين الان، هنوز نيامده، چون در همين زيارت آل يس مي گوييد كه و ان رجعتكم حق لا ريب فيها يوم لا ينفع نفساً ايمانها لم تكن آمنت من قبل، ما در اين انقلاب ديديم افرادي صبر كردند ببينند بالاخره شاه موفق مي شود يا امام؟ بعد كه ديدند نه ايشان موفق شد، آمدند گفتند آقا ما هم هستيم. خوب ماها چون از حقايق اطّلاعي نداريم ممكن است قبول كنيم امّا امام زمان قبول نمي كند. ببينيد و ان رجعتكم حق رجعت مربوط به ائمّه ديگر است يعني بعد از هشت سال كه امام زمان دنيا را پر از عدل و داد كرده مي سپارد به دست اجداد بزرگوارش كه آنها رجعت مي كنند. آن روز لاينفع نفساً ايمانها لم تكن آمنت من قبل، اگر مي خواستي روز اوّل، قبل از ظهور، همين الان، قبل از ظهور كي هست؟ يأتي بغتة ناگهان تشريف مي آورد، شما هر لحظه اي كه همين الان هنوز ظاهر نشده الان قبل از ظهور است يك ساعت ديگر چطور؟ شايد بعد از ظهور باشد و انشاءالله هست و دعا كنيد كه باشد. پس بنابراين همين الان بايد ايمانتان را تقويت كنيد، ايمانتان را تصحيح كنيد، همين الان بايد شروع به تزكيه نفس كنيد، همين الان بايد تصميم تان را بگيريد. يوم لا ينفع نفساً ايمانها لم تكن آمنت من قبل، بنابراين كوشش بكنيم انشاءالله يك جوري باشد كه وقتي آقا تشريف مي آورند ماها شروع كرده باشيم لااقل، اقلاً يقظه را داشته باشيم، بيدار شده باشيم، ترك گناه كرده باشيم، واجباتمان را صحيح انجام بدهيم. شما يك خانه اي مي خواهيد بسازيد پرده اش چطور، درش چطور، خصوصيّاتش چطور، همه ي اينها را ملاحظه مي كنيد شايد هم بعدش فروختيد دست كس ديگري افتاد، دينتان را، مراحلتان را، حمد و سوره تان را، نمازتان، حمد و سوره نمازتان پيش متخصص بخوانيد، مسائلتان را ياد بگيريد، احكامتان را متوجّه باشيد، قيافه اي داشته باشيد كه اگر الان امام زمان آمد بتوانيد خودتان را متشرّع لااقل نشان بدهيد. من براي همين جهت است به تمام دوستان و الحمدللّه موفق هم بوديم گفتيم محاسنتان را نتراشيد، چون يك وقت امام زمان مي آيد مي گويد آقا اين چيه؟ عادت به چيزي نداشته باشيد، سيگار نكشيد، دهانتان بوي سيگار ندهد مي خواهيد با امام زمانتان ملاقات كنيد، من حرمت و حليّتش و ضرر و اينهاش كاري ندارم، من مكرر ديدم دوستان وقتي مي خواهند بيايند اوّلين دفعه اي است كه با من برخورد كنند مي خواهند با من مناقعه كنند احساس مي كنم كه تازه عطر زدند. نمي فهمد شايد زكام باشم، اصلاً بوي عطر هم نفهمم شما يك بوي خوبي براي او تهيّه مي كنيد، براي امام زمانتان چكار مي كنيد؟ هميشه لباستان تميز باشد حتّي همين جزئيات، هميشه مرتّب باشيد. اگر الان از دَر امام عصرتان وارد شد به در و ديوار نگاه مي كند بارك اللّه سوره قرآن را، آيات قرآن را به ديوار كوبيديد، اينجا بارك اللّه، امّا اگر عكس يك هنرپيشه زده باشيد به ديوار منزلتان، آن هم به شما مي گويد بارك اللّه؟ اگر مي گويد بزنيد. اگر نمي گويد برداريد، همين الان كه رفتيد خانه برداريد، شما نداريد، من مي خواهم صدايم به همه برسد. همين الان وضع قلبتان كه مرحله ي مهمتر است توي قلبتان وسوسه هاي شيطاني هست، به فلان نامحرم نگاه مي كنم بعد استغفار مي كنم، اين يك تصويري از آن در قلبتان منعكس مي كند، يك عكسي مثل اينكه به ديوار از يك نامحرم زديد، نكنيد، بترسيد از امام زمانتان. كوشش كنيد تمام وجودتان جوري باشد كه امام زمان را خوشحال كند. من گاهگاهي انگشتر عقيقم را دست چپم همينطور بي توجّه مي كنم بعد مي گويم در روايت دارد انگشتر عقيق مخصوصاً چون مال يمن است يمن هم از يمين مي آيد، يمين هم يعني راست، انگشت راستم بكنم. چرا؟ شايد الان امام زمان تشريف بياورند، لطفي فرمودند، به من يك توجّهي فرمودند و هميشه توجّه معنوي دارند، بگويند چرا كار مستحبي كه بوده انجام ندادي. نمي خواهم بگويم همه ي مستحبات را انجام مي دهم نه من شايد از همه تان غافلتر باشم شايد هم همه تان از من بهتر باشيد از نظر توجّه ولي خوب تا اين اندازه. لذا دوستان ما بايد كوشش بكنند من يك جمله فقط براي دوستان مي گويم، يك جمله، همه ي حرفهايم هم در شرح اين يك جمله است، هر هفته صحبت مي كنم، هر شب تولد انشاءالله صحبت مي كنم، انشاءالله كوشش مي كنم با همه تان صحبت كنم، يك جمله، و آن اينكه وقتي امام زمان شما را ديد قلبتان، ظاهرتان، خانه تان، زنتان، فرزندتان، وقتي كه ديد ايرادي به شما نداشته باشد، اين يك جمله، قلب شما را نگاه مي كند ايرادي ندارد. بارك اللّه، إِلَّا مَنْ أَتَي اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ (شعراء / 89) قلب سالم داشته باشيد. به لباستان، به قيافه تان نگاه مي كند بارك اللّه از اين بهتر نمي شود. مي آيد توي خانه تان، مي گويد بارك اللّه چه خانه مرتّب و خوبي داري. به زن و بچّه تان و تربيت شدگانتان نگاه مي كند كه قُوا أَنْفُسَكُمْ وَ أَهْلِيكُمْ نَاراً (تحريم / 6) اي مردم خودتان و اهلتان را از آتش نجات بدهيد، نگاه مي كند بارك اللّه خيلي عالي تربيت كردي، آقا خانمت كجاست؟ ببخشيد از اداره امروز ديرتر آمده، جان ما جواب شما را چه بدهيم؟ بچّه ات كجاست؟ توي اين پارك بغلي با بچّه ها بازي مي كند خداي نكرده پشت درختها هم موادّ مخدّره ردّ و بدل مي كنند. اكثر جوانهاي ما گرفتار اين جهات شدند در مملكت اسلامي، اينها مشكل نيست خداي تعالي مي گويد: فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسَانُ إِلَي طَعَامِهِ (عبس / 24) وقتي مي خواهيد غذا بخوريد نظارت داشته باش در طعامت، حلال است يا حرام است؟ يك، اول، دوّم آيا اين براي تو مفيد است يا مضرّ است؟ سوّم: چقدر بايد از اين غذا بايد بخوري؟ و همينطور، نظارت داشته باش. هر چه رسيد، هر كاري شد، حرام، حلال از افرادي از همين دوستان اهل تزكيه نفس دارم كه بعضي جاها مي گويند برويم يا نرويم؟ از من سؤال مي كنند. چون مي بينيم فلاني خمس نمي دهد برويم خانه اش يا نه؟ مي گويم چيزهايي كه مي دانيد خمس نداده حق پا گذاشتن روي آن را نداريد بجهت اينكه غصب است و حرام، چرا غصب است؟ خودش خريده، از منافعش، اگر مي دانيد خمس نداده آن چيز را، با اين توجّه، اين يك پنجمش مال امام و سادات است و پنجم يك گوشه اش مي توانيم بگوييم ما آن گوشه اش پا نمي گذاريم؟ يك پنجم مشاعي است يعني در هر مويي از اين فرش يك پنجمش، لذا نمي توانيد قدم بگذاريد. مال كيه؟ امام، مال فردي هم نيست كه زورش نرسد به شما. هي مي بينيد گرفتاري تان روز به روز زيادتر مي شود، بدبختي تان بيشتر مي شود، چوب خدا صدا ندارد. اينجوري، خدا خفي الالطاف هم هست چوبش هم بقول معروف صدا ندارد، حواستان جمع باشد. دنيا دار رياضت است، دار زحمت است، اگر خوب توي راه صحيح حركت كرديد بهترين خوشي ها مال شماست. هم نظارت بر غذايتان داشته باشيد، هم نظارت بر اهل بيت و خانواده تان داشته باشيد، هم نظارت بر طرز زندگي تان، طرز كسبتان، شغلتان، همه اينها را نظارت داشته باشيد، هم منظم مي شود كارهايتان، هم راحت مي شود هم فكرتان آسوده مي شود. در زمان قبل از انقلاب من يك وقتي رفتم توي يك رستوراني توي راه بود، خوب يك چند نفر از زنهاي بي حجاب، آن وقت بي حجاب كامل بودند حالا بدحجابند، آن وقت بي حجاب بودند. نشسته بودند با مردشان، اهل بيت ما هم با پوشيه وارد شد. يكي از آن خانمها به آن خانم ديگر گفت ببين چطور آخوندها چطور ايشان را توي سياهچالش كردند و همينطور. من آنها را نشاندمشان و آمدم رو كردم به مردِ باغيرتي كه آنجا نشسته بود، گفتم ببين حجاب و بي حجابي دو تا عادت است. يعني الان به اين خانم بگويند يك ميليون به تو مي دهيم – حالا آن يك ميليون آن موقع شايد من نگفتم – مثلاً ده هزار تومان، آن وقتها پول قيمت داشت. ده هزار تومان من به تو مي دهم تو براي يك ساعت برو توي خيابان همين پوشيه را بزن و همين چادر را بينداز، گفتم بپرسيد ببينيد مي كند اين كار يا نه؟ گفت بله، ده هزار تومان هم كه زياد است، بگذار سؤال كنم ببينم اين كار را مي كند. گفتم ولي شما صد هزار تومان بدهيد به اين حاج خانم ما بگوييد يك ساعت بي چادر مثل اينها برو توي كوچه ها، نمي رود. دو تا عادت است. اين عادتش شديدتر است و لذا راحتتر هم لباس چادر را مي پوشد اين هم عادتش ضعيفتر است لذا با هزار تومان هم مي تواند عادتش را بهم بزند. تا اينجايش مساوي است بلكه او بيشتر يك مسأله باقي مي ماند اينجا. من اين را براي همه ي برنامه هايم مي گويم. يك مسأله اينجا باقي مانده اين حاج خانم دلش، فكرش، خيالش راحت است كه روز قيامت خدا براي حجاب او را مؤاخذه نمي كند چون در قرآن آمده كه حجاب داشته باشيد. ولي اين خانم شما فكرش راحت نيست، مي گويد شايد – نمي گويم يقيناً – شايد قيامتي باشد، شايد خدايي باشد، شايد ديني باشد، شايد آنچه روحانيين گفتند درست باشد، همان اضطراب را دارد كه اين ندارد. ديدم اين خانمه دستش را گرفت- چادر كه ندارد – گرفت به پيشاني گفت: فلسفه ي خيلي عالي است، راست مي گويد. من رفتم خانه كه ديگر حجابم را حفظ كنم. حالا همه تان، همه دوستان آخرين عرايضم است همه ي دوستان اين را بدانند معصيتكار فكرش راحت نيست، با تقوا فكرش راحت است، آني كه ديشب شب جمعه نمازشب خوانده و صبح هم نمازش را اوّل وقت خوانده، ديگر نمي گويد خداي تعالي روز قيامت خدا من را عذاب خواهد كرد براي نمازشب و نماز صبح، فكرش راحت است. و ايني هم كه تبليغ مي كنند كه هر كاري بكنيد باز خداي ظالم – نستجير باللّه – تو را به جهنّم ممكن است ببرد اين حرفها نيست. اين خلاف وعده الهي است، ان وعد اللّه حق، إِنَّ اللَّهَ لَا يُخْلِفُ الْمِيعَادَ (آل عمران / 9) تو وظايفت را انجام بدهد خدا وعده اش را وفا مي كند. خوب، ايني كه نماز شبش را نخوانده هيچي، نماز صبحش را هم نخوانده. قضا كرده، آني كه ده تا دروغ هم گفته، اين يقيناً فكرش ناراحت است. معصيت هميشه اين را بدانيد زحمتش بيشتر از كار ثواب است. چرا؟ به جهت اينكه آني كه دروغ گفته هميشه مي ترسد دروغش ظاهر بشود، زحمت دارد چون گفتن كه يكي است. چه من بگويم بله، چه بگويم نه، هر دويش يك لبي تكان مي خورد و يك كلامي گفته مي شود. امّا آني كه دروغ گفته مي گويد مبادا بفهمند من دروغ گفتم، مبادا بفهمند من غيبت كردم. آن شخص كه غيبت شده يك وقت متوجّه اين تهمت و غيبت من نشود پدر من را در مي آورد. اين زحمتش بيشتر است، خوب غيبت نكن. دروغ نگو، حرف بد، فحش به كسي نده، عصباني نشو بي جهت، با زنت درگير نشو سر يك چيزي، شرح صدر داشته باش سر يك چيزهاي جزئي، زن با شوهرش درگير نشود سر يك مسائل جزئي اينها همه اش راحتتر است، من اينجوري حالا فكر مي كنم شايد هم نمي دانم بعضي ها مي گويند گناه كردن آسانتر است. كجايش آسانتر است؟ شما مردان عاقل، زنهاي عاقل داريد حرفهاي من را مي شنويد شما يك گناه پيدا بكنيد كه گناه كردنش آسانتر، ممكن است انسان خوشش بيايد ولي آسانتر از گناه نكردن باشد، مشروب خوردن، آدم مي خورد، بعد هم يك آب بدمزه تلخي اينجوري كه نقل مي كنند ما كه نخورديم و خيلي بدمزه مي گويند هست. طبعاً هم بايد اينجوري باشد، چون انگور است بالأخره، بالأخره ترش مي شود، سركه مي شود، نمي دانم چي مي شود، بعدش يك چيز نكبتي مي شود بعد هم بدمستي مي كند انسان عقلش را از دست مي دهد حالا اين كار را نكن. حالا ما نكرديم چطور شد؟ چي شد؟ توي مجلس عروسي رفتي ديدي همه زن و مرد دارند مي رقصند كه متأسفانه رسم شده و انشاءاللّه امام عصر (ارواحنافداه) براي اين جهت هم يك كاري بايد انجام بده و مي دهد، خوب توي عروسي رفتي مي بيني همه مي رقصند تو هم خوشت مي آيد پاشوي برقصي، ولي يك قدري توي آينه نگاه كن، به قيافه خودت نگاه كن، تو انساني، تو شخصيت داري، تو بچّه نيستي كه پاشوي با بچّه ها بازي بكني و همه بازي ها و لهو و لعبها و بيهوده ها كه قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ ٭ اَلَّذِينَهُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ ٭ وَ الَّذِينَهُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ (مؤمنون / 1 – 3) اصلاً اعراض مي كنند از لغو، بيهوده، اميدواريم خداي تعالي در اين نيمه ي شعبان امام زمان ما را برساند و همه ما از همه ي اين گرفتاري ها نجات پيدا كنيم.

السلام عليك يا اباعبدالله اولين لحظاتي كه حضرتش تشريف بياورد يعني ظهور اكبر انجام بشود و همه ديگر اجازه دارند كه جمال مقدسش را ببينند پشت به خانه ي كعبه داده، يا جدّاه شايد صدا بزند من امامي كه منتظرش بوديد هستم. بعد مي فرمايد انّ جدّي الحسين قتلوا العطشان، جدّم را در كربلا با لبهاي تشنه كشتند، منظور مباركش اينست كه هدفي كه ابي عبدالله الحسين براي آن هدف كشته شد امروز من آمدم آن را پياده كنم، انجام بدهم.

السلام عليك يا اباعبدالله و علي الارواح التي حلّت بفنائك عليك منّي سلام اللّه ابداً ما بقيت و بقي الليل و النهار و ما جعله اللّه آخر العهد منّي لزيارتكم، السلام علي الحسين و علي علي بن الحسين و علي اولاد الحسين و علي اصحاب الحسين و رحمة اللّه و بركاته.

نسئلك اللّهم و ندعوك باعظم اسمائك و بمولانا صاحب الزمان يا اللّه و يا اللّه و يا اللّه و يا اللّه و يا اللّه و يا اللّه و يا اللّه و يا اللّه و يا اللّه و يا اللّه و يا اللّه. يا غياث المستغيثين، يا اله القلوب العارفين، يا ربّاه، يا سيّداه، عجل لوليك الفرج، معلوم است خيلي طالب فرج نيستيد. با توجّه بيشتر آمين بگوييد. اللهم عجل لوليك الفرج، اللهم عجل لوليك الفرج، خداياديگر حوصله مان سر آمد، خدايا ما احساس ظلم را در عالم مي كنيم به آبروي ولي عصر فرجش را تا همين نيمه ي شعبان برسان. خدايا گرفتاري هاي مسلمين برطرف بفرما. خدمتگزاران به دين، خدمتگزاران به امام زمان، خدمتگزاران به اين مملكت شيعه نشين در پناه امام زمان حفظ بفرما. مروجين دين، مروجين مذهب مقدّس شيعه كه حقيقت اسلام است و مروجّين نام مقدس امام زمان را در پناه امام زمان حفظ بفرما. خدايا شهداءمان با شهداء كربلا محشور بفرما. امام راحلمان غريق رحمت بفرما. رهبر عزيزمان به آبروي ولي عصر در پناه امام زمان حفظ بفرما. پروردگارا هر چه خوبي بوده به ما مرحمت فرموده اي نعمتهايت را بر ما زيادتر بفرما. مريض هاي اسلام شفا عنايت بفرما. مريضهاي منظور شفا مرحمت بفرما. عاقبت امرمان ختم بخير بفرما. و عجل في فرج مولانا صاحب الزمان.

جهت دانلود صوت و یا پخش آنلاین کلیک کنید

 
 
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *