۱۰ محرم ۱۴۲۵ قمری

أَعُوذُ ‌بِاللّهِ‌ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیم

بِسمِ‌اللّهِ‌الرَّحمَنِ‌الرَّحِیم

 أَلحَمدُلِلّه وَالصَّلوةُ وَ السَّلامُ عَلی رَسُولِ ‌اللّه وَ عَلی آلِهِ آلِ اللّه لاسِیمَا عَلی بَقیةِ اللّه روحی وَ أَرواحُ العَالَمِینَ لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفَداء وَاللَّعنَةُ الدّائِمَةُ عَلی أَعدَائِهِم أَجمَعین مِنَ الآنِ إلی قِیامِ یومِ الدّین

«أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ * فَرِحینَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ»(آل‌عمران/169-170)

 

امیدواریم بتوانیم از خون شهیدان کربلا قدردانی کنیم

آجرکم الله فی مصیبة أبی‌عبدالله‌الحسین و أصحابه خدا إن‌شاءالله به همه شما أجر جزیل عنایت بفرماید. امروز، مخصوصاً این لحظات نزدیک به ظهر است، آن‌هایی که دیشب با أبی‌عبدالله‌الحسین علیه‌السلام عهد میثاق بستند و وفا و محبت خود را اظهار کردند، امروز یک‌یک آن‌ها به طرف دشمن‌ها می‌روند و خون آن‌ها ریخته می‌شود تا نهال پُرثمر اسلام امروز به دست من و شما برسد. امیدواریم ما از خون شهیدان کربلا قدردانی کنیم و از اسلام‌عزیز که با آن همه زحمت به دست ما رسانده‌اند مواظبت کنیم.

 

 گمان نکنید این‌هایی که در راه خدا کشته شده‌اند مُرده‌اند

و از آن‌طرف گمان نکنید کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند مُرده‌اند و از بین رفته‌اند و آن‌ها ناراحت هستند، نه!، هیچ‌گاه این‌گونه گمان نکنید «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا» می‌بینید با نون تأکید ثقیله هرگز گمان نکنید، حتی گمان نکنید این‌هایی که در راه خدا کشته شده‌اند این‌ها مُرده‌اند، نه این‌طور نیست «بَلْ أَحْیاءٌ» این‌ها زنده هستند، این سلام‌های شما را که امروز دادید جواب می‌دهند، شما که گفتید «السَّلَامُ عَلَیک یا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» خدا کند آقا أبی‌عبدالله به همه شما جواب بدهند «وَ علیک السلام یا عبدالله و علیک السلام» ای کسی‌که با کمال ادب در مقابل نام ما، روح ما، احاطه ما بر شما ایستادید و سلام گفتید، نه تنها أبی‌عبدالله‌الحسین به شما جواب می‌دهد، أرواحی که «حَلَّتْ بِفِنَائِک» آن أرواحی که در رکاب حضرت‌سیدالشهداء حاضر بودند….،

 

معنای سلام

 این‌ها روح بودند نه بدن، بدن ارزشی نداشت، روح خود را فدای أبی‌عبدالله‌الحسین کردند، اراده‌ای از خود، فکری از خود نداشتند «عَلَیک مِنِّی سَلَامُ اللَّهِ» این مطلب خیلی مهم است، سلام خدا از طرف من به شما، یعنی من از خدا سلامتی، سلام، آن سلامتی که حضرت‌ابراهیم وقتی به مقام قرب رسید با قلب‌سلیم به محضر پروردگار خود رسید، آن سلام بر شما باد. «عَلَیک مِنِّی سَلَامُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِیتُ وَ بَقِی اللَّیلُ وَ النَّهَارُ» تا عالَم، عالَم است، تا من هستم که إن‌شاءالله همیشه با موفقیت خواهیم بود سلام خدا بر شما باد «وَ لَا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنِّی لِزِیارَتِکمْ» آقا جان ما در دنیا سلام صدمرتبه عرض کردیم، این آخرین سلام ما نباشد، این آخرین عرض ارادت ما نباشد، نخواهد بود.

 

بانویی که هر روز زیارت‌عاشورا می خواند

 در همین مفاتیح قضیه‌ای نوشته‌اند که عذاب را از اهل یک قبرستانی برداشتند وقتی‌که علت سؤال شد فرمودند: آن زن آهنگر را این‌جا آوردند دفن کردند، به برکت او عذاب از این قبرستان برداشته شده است، این زن آهنگر چه کاره بود؟ چه می‌کرد؟ معمولی بود، ولی انسان پاکی بود، هر روز یا بعضی از روزها زیارت‌عاشورا می‌خواند. حضرت سه‌مرتبه در یک روز به بازدید ایشان آمدند و از الطافی که به او کردند این بود که عذاب را از همه اهل قبرستان به برکت آن بانوی بزرگوار برداشتند. کاری بکنید…

 

اگر یک عالِم از یک قبرستان عبور کند خدا عذاب را از اهل آن برمی‌دارد

دارد در أحادیث؛ اگر یک عالِم از یک قبرستان عبور کند، خدا عذاب را از اهل آن قبرستان برمی‌دارد. منظور عالِمی که عبا و عمامه داشته باشد یا علوم دنیایی داشته باشد نیست!، آن عالِمی که اعتقادات او صحیح باشد، از خاندان عصمت و طهارت گرفته باشد، آن عالمی که تزکیه‌نفس کرده باشد، آن عالمی که فروع و احکام را برای خدا اجتهاد کرده باشد، اگر از قبرستانی عبور کرد خدای‌تعالی عذاب را از اهل آن قبرستان برمی‌دارد و مردم از برکات وجود او بهره می‌برند.

 

اهمیّت ظهر عاشورا وعزاداری در آن

لذا ظهر عاشورا است، همه شما هم متوجه عظمت مصیبت هستید، همه شما متوجه موقعیت هستید، همه شما متوجه أیام‌الله هستید که یکی از أیام‌الله عاشورا است، یکی از روزهایی که بیشتر احتمال می‌رود که امام‌عصر ارواحنافداه ظاهر شود عاشورا است، یکی از روزهایی که گناهان بخشیده می‌شود روز عاشورا است، یک قطره اشک چشم شما ممکن است گناهان بزرگ شما مورد عفو قرار بدهد، إن‌شاءالله ما از این به بعد، یعنی از دیشب به بعد…، همان‌طوری که شب گذشته نمی‌دانم پیام خدا و پیغمبر و ائمه‌اطهار که از زبان نالایق من بیرون آمد شنیدید یا خیر، اگر شنیدید إن‌شاءالله عمل می‌کنید وإلّا بر هر فردی که می‌خواهد تزکیه‌نفس کند باید نوار آن را بگیرد و هر هفته لاأقل یک مرتبه گوش بدهد و إن‌شاءالله طبق آن عمل کند، به انسان‌های بی‌توجه به این مسائل که حالا مراحل آن‌ها بالا باشد یا نباشد کاری نداریم، باید جدی باشید و إن‌شاءالله موفق خواهید شد و امروز من خیلی خوشحال شدم به حمدلله، با این‌که خیلی تصمیم نداشتم خود را به این مجلس برسانم، ولی درعین‌حال صبح در قم به من این توجه داده شد که باید بیایم و همین چند جمله را برای شما عرض کنم. و عرض تسلیت به همه شما بگویم و امام‌زمان خود را که الآن اگر با چشم دل نگاه کنیم می‌بینیم یک گوشه‌ای ایستاده است و اشک می‌ریزد. برای امام روز عاشورای اول با روز عاشورای امروز فرقی نمی‌کند. الآن دارد می‌بیند علی‌اکبر به سمت میدان می‌رود، دارد می‌بیند حسین‌بن‌علی طفل شیرخوار خود را روی دست بلند کرده است؛ “اِن لَم تَرحَمونی فَارحموا هذا الطفل اما تَرونه کیف یَتلظی عَطَشا”  امام‌زمان شما با شما اشک می‌ریزد یا شما اقتداء به آن حضرت کرده‌اید و اشک می‌ریزید که روز قیامتی وقتی‌که اعمال یک بنده خدا را می‌آورند در میزان می‌گذارند، می‌بینند خیلی گنهکار است، خیلی معصیت‌کار است، می‌گویند یک کار ثوابی دارد آن را هم بیاوریم، یک قطره اشکی در روز عاشورا برای أبی‌عبدالله‌الحسین ریخت، آن را که می‌آورند و در میزان می‌گذارند می‌بینند تمام گناهان او محو شد و از بین رفت. خدایا امروز توقع اول ما این است که با این گریه‌ها و این زیارت‌عاشورایی که خواندیم گناهان ما را ببخشی و بیامرزی و توفیق توبه‌نصوح به ما مرحمت بفرمایی. دوم این‌که «قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ الْمَلائِکةُ»(فصلت/30) ملائکه به کمک ما بیایند، استقامت ما استقامت صحیحی باشد و در صراط‌مستقیم حرکت کنیم. خدایا ما حضرت‌أبی‌عبدالله‌الحسین را دوست داریم، یکی از دوستان نقل می‌کرد، می‌گفت: پدر من مُرده بود، یک نفر غریبه که اصلاً او را نمی‌شناختیم، دیدیم دمِ در ایستاده است و برای فوت پدر من گریه می‌کند، خواهی‌نخواهی یک علاقه شدیدی از ایشان در دل ما افتاد، ما فرزندان او بودیم از ایشان در دل ما یک علاقه زیادی افتاد، می‌گفت: من آن‌جا فهمیدم که گریه بر دوست انسان محبت ایجاد می‌کند. الآن خدای‌تعالی شما را دوست دارد، الآن امام‌زمان که برای جدّ او گریه کردید شما را دوست دارد و إن‌شاءالله به‌عنوان یاران خود شما را انتخاب خواهد کرد.

 

دعا

همه با توجه «نسئلک اللهم و ندعوک بأعظم أسمائک و بمولانا صاحب الزمان یاالله یاالله یاالله یاالله یاالله یاالله یاالله یاالله یاالله یاالله یا رب‌الحسین، یا رب‌الحسین، یا رب‌الحسین، یا رب‌الحجة، یا رب‌الحجة، یا رب‌الحجة، یا سیداه، یا سیداه، یا سیداه، یا مولانا عجل لولیک الفرج» خدایا روز عاشورا است به ما منت بگذار فرج امام‌زمان را درک کنیم. خدایا بعدازظهر روز عاشورا روضه أبی‌عبدالله‌الحسین را از صدای حجةبن‌الحسن بشنویم. پروردگارا به آبروی آقای خود، امام‌عصر تو را قسم می‌دهیم، به آبروی حجةبن‌الحسن تو را قسم می‌دهیم این جمع و هر کس الآن صدای من را می‌شنود و هر کس متعهد است برای این‌که خود را به کمالات روحی برساند، توفیق برای رسیدن به کمالات مرحمت بفرما. همه را از یاران حجةبن‌الحسن قرار بده. خدایا همه را از یاران خوب امام‌زمان قرار بده. پروردگارا به آبروی امام‌زمان چشم‌های ما به جمال آن حضرت روشن بفرما. خدایا به آبروی آن حضرت تو را قسم می‌دهیم ما را جزو عزاداران أبی‌عبدالله‌الحسین قرار بده. خدایا از این مجالس پُرفیض بهره زیادتری به ما نصیب بفرما. خدایا پدر و مادر ما، اقوام ما، خویشاوندان ما، کسانی از ما که از دار دنیا رفته‌اند غریق رحمت بفرما. خدایا اگر اهل تزکیه‌نفس نبودند و در خواب هستند، خدایا همه آن‌ها را از اولیاء خود قرار بده و آن‌ها را به بهشت برزخی وارد بفرما. پروردگار ایمان کامل به همه ما مرحمت بفرما. خدایا قلم ما، قدم ما در راه رضای خود قرار بده. پروردگارا به آبروی آقای ما حجةبن‌الحسن مرض‌های روحی ما شفاء عنایت بفرما. مریض‌های اسلام شفاء مرحمت بفرما. مریض‌های منظور الساعه لباس عافیت بپوشان. خدایا اموات ما غریق رحمت بفرما. شهدای ما با شهدای کربلا محشور بفرما. خدایا این مملکت را در پناه امام‌زمان با تمام مسئولین صادق و صدیق آن زیر سایه امام‌زمان حفظ بفرما. خدایا آبروی ما را در دنیا و آخرت حفظ بفرما. پروردگارا گناهان ما را تبدیل به حسنات بفرما. عاقبت أمر ما ختم به خیر بفرما. «و عجل فی فرج مولا صاحب الزمان».

 

جهت دانلود صوت اینجا کلیک کنید

 

برای مشاهده فیلم این جلسه کلیک فرمایید

 
 
 
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *